Prosím poraďte Přední náprava - manžety

Moderátor: Moderátoři

Prosím poraďte Přední náprava - manžety

Příspěvekod chmelař » úte dub 29, 2008 11:30

Prosím mohl mně někdo poradit jak, jednoduše vyměnit manžety na poloosy. Dík Pepa
Uživatelský avatar
chmelař
 
Příspěvky: 50
Registrován: úte led 29, 2008 19:00
Bydliště: Kroměříž

Příspěvekod Luděk Musil » úte dub 29, 2008 16:15

Nejjednodušší bude někoho požádat ... :D
Ale to asi nebude to nejlepší, takže jednoduše to nepůjde - budeš to muset zvládnout sám.
Postup vyjmutí přední poloosy tu již někde byl popsán, nebo Ti ho rád některý z našich Nivařů popíše. Vzhledem k tomu, že Nivu (víceméně) neznám .... laicky bych to viděl asi takto:
zvednout nápravu,
odmontovat brzdové třmeny
vyšroubovat/uvolnit svislé čepy (oba - horní i spodní)
vytáhnout poloosu a vyměnit manžetu.
Při montáži zpět obrácený postup.
Doufám, že neplácám úplné bludy. L.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10477
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod marty » úte dub 29, 2008 20:33

luděk to popsal docela dobře akorát s tim vyndavánim poloosy je nejakej zádrhel jsou tam prej tři šrouby u diferáku ale nevym ješte jsem jí nevyndaval :)
Uživatelský avatar
marty
 
Příspěvky: 122
Registrován: ned říj 17, 2004 19:37
Bydliště: kosoř

Příspěvekod Luděk Ondrůch » úte dub 29, 2008 20:41

Luděk Musil píše:Nejjednodušší bude někoho požádat ... :D
Ale to asi nebude to nejlepší, takže jednoduše to nepůjde - budeš to muset zvládnout sám.
Postup vyjmutí přední poloosy tu již někde byl popsán, nebo Ti ho rád některý z našich Nivařů popíše. Vzhledem k tomu, že Nivu (víceméně) neznám .... laicky bych to viděl asi takto:
zvednout nápravu,
odmontovat brzdové třmeny
vyšroubovat/uvolnit svislé čepy (oba - horní i spodní)
vytáhnout poloosu a vyměnit manžetu.
Při montáži zpět obrácený postup.
Doufám, že neplácám úplné bludy. L.


Trochu poupravím:

Zvednout nápravu, sundat kolo.
Odšroubovat středovou matici náboje kola.
Odšroubovat spodní svislý čep a náboj i s brzdou vytočit směrem nahoru čímž se vytáhne poloosa z náboje.
Jak se povoluje poloosa z difu neporadím, ještě jsem ji neměnil.
Při zpětné montáži doporučuji vyměnit obě gufera na náboji.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod chmelař » stř dub 30, 2008 15:29

Už to mám hotové. Dík Pepa :D

[ Komentář přidal: Luděk Musil: po květen 05, 2008 17:37 ]
No prosím! A pak že je to složitý auto :D :!: L.
Uživatelský avatar
chmelař
 
Příspěvky: 50
Registrován: úte led 29, 2008 19:00
Bydliště: Kroměříž

Prodřené vnitřní manžety

Příspěvekod veliz » sob říj 02, 2010 19:46

Na mé nivě jsou prodřené obě vnitřní manžety poloos. Guma se prodřela ve třech bodech o hřídel, neboť se při otáčení mačkala - viz foto. Auto má najeto necelých 10000km za 3/4 roku. Předpokládám, že toto není u nivy (dokonce u žádného auta) normální. Napadlo mě, že by příčinou mohla být skutečnost, že jezdím 4x2 a poloosy jsou hnané převážně od kol. Nebo že by se výrobce dopustil chyby při montáži?
Přílohy
DSCF4565.JPG
DSCF4563.JPG
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod hush » sob říj 02, 2010 22:37

Můj názor je, že té poloose - respektive manžetě je jedno, jestli se otáčí jako hnací nebo jako hnaná. Takže to 4/2 nebo 4/4 podle mě nemá vliv.
Jo a pokud si je ještě nevyměnil, tak doporučuji místo vnitřních dát vnější. Déle to vydrží.
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned říj 03, 2010 07:35

Začátek OT. Někde je chyba, vždyť je to nová kára, ten díl by měl vydržet mnohem déle. Nicméně vidím analogii se vším novým gumovým co dám na krabici a co velice rychle odchází do kytek. Utěšoval jsem se, že je to špatnou montáží, ale ono to vypadá, že to stojí za člověčinec již z výroby. Řekl, bych, že koupě jakékoliv nové Lady je jeden z největších omylů co může člověk udělat. Pryč jsou ty doby, kdy tato auta byla synonymem luxusu a spolehlivosti. Konec OT :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod hush » ned říj 03, 2010 11:10

Přesně tak, já ty manžety mením cca 1 ročně. Ale to se netýká pouze manžet, ale také skoro všech dílu z druhovýroby.
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod vik2 » ned říj 03, 2010 18:53

dej tam vnejsi,,, harmoniky.a bacha na typ vazeliny, kdyz tam das spatnej typ, zere tu gumu....

odchazi to protoze jsou to nekvalitni vyrobky,,, typ pohonu nema vliv.....

druhovyroba ,,, děs!!!! ale jsou moznosti, kupovat dražší dily. Trebas u cepu se to vyplati...
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod veliz » ned říj 03, 2010 19:41

Dík za rady a názory. Již jsem tam dal vniřtní manžety, zakoupené na Koněvce za 222 Kč, ty vnější tam dám příště, tedy za dalších 10000km :-). Jak jsem se na ně tak koukal a otáčel si poloosou, viděl jsem, že už nové mají tendenci se mačkat. Podle mě jsou vyrobeny ze slabé gumy. Ty vnější působí robustnějším dojmem a jsou v pohodě. Jen mě nenapadlo, že jsou záměnné. Vazelínu jsem použil Mogul Molyka G. No a když už jsem rozebíral nápravu, tak jsem to rozebral totálně a vyměnil všechny čepy včetně spojovací tyče řízení. Vše značky Moog (Federal Mogul, Švýcarsko). Dalo to všechno dost práce, takže jsem to za víkend nestihl, příští víkend bych to chtěl postavit na kola.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod vik2 » pon říj 04, 2010 06:58

- kontroluj to pravidelne.

-pro zivotnost manzety je dobre,,, kdyz ji na poloose neztahnes páskou silou, ale nechas jen tak. aby se mohla tak nejak protocit kdyz na ni bude nejakej tah. Jsou to drobnosti,,, ale nekdy se clovek divi co vsechno je znát.

-JJ molybdenova vazelina je to nejlepsi.

-Moog byl mel byt OK. sice si malinko priplatis, ale urco vydrzeji o dost vice jak nejake poslke nebo ukrainske.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod dmatej » sob říj 09, 2010 17:06

Koko Loko píše:Začátek OT. Někde je chyba, vždyť je to nová kára, ten díl by měl vydržet mnohem déle. Nicméně vidím analogii se vším novým gumovým co dám na krabici a co velice rychle odchází do kytek. Utěšoval jsem se, že je to špatnou montáží, ale ono to vypadá, že to stojí za člověčinec již z výroby. Řekl, bych, že koupě jakékoliv nové Lady je jeden z největších omylů co může člověk udělat. Pryč jsou ty doby, kdy tato auta byla synonymem luxusu a spolehlivosti. Konec OT :mrgreen: .


Na Kalině zatím gumové části po téměř čtyřech letech drží.

Ta guma podle mě není tenká, ale na mašině mají nastavenou moc vysokou teplotu vstřiku. Pak se výrobek zchladí a když se to předtím přehřálo, je to "křehký" a tvrdý. Pak praská.
Když teplotu nastaví nízlko, vstřiky se ucpávají a výroba se zastavuje. Čistit to zabere hromadu času, když je nejhůř, forma se musí rozebrat.
Na Tachovsku jsou takový fabriky asi tři, dělají (nebo aspoň dělaly, když jsem tam brigádničil) plastové díly pro VW, BMW anebo třeba i pro výrobce telefonů a IKEA.

Aspoň podle materiálu by to mělo odpovídat - samozřejmě s klasickou gumou to nemá nic společnýho - už si nepamatuju, co přesně za chemii to je. Podle příměsí se taky určují fyzikální vlastnosti, ale to je většinou daný celkem přesně.

Kvůli vám už zkoumám i chemii :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Polyethylene - PEX by to mohl být třeba ... no nevim ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Elastomer - příklady níže ...
http://en.wikipedia.org/wiki/EPDM_rubber - HA! ... nene, ten prej nerad oleje :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Butyl_rubber - to dole nečtěte, asi vám přestanou chutnat žvejkačky :D

A vůbec ... něco z toho to asi bude ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_rubber
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod vik2 » sob říj 09, 2010 17:35

na ruskem shopu jsem kdysi videl silikonove manzety. ty budou asi nesmrtelny. njn ale jak to sem dostat.
to uz je snadnejsi namontovat tuhou a manzety neresit :lol:
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod veliz » sob říj 09, 2010 18:52

dmatej píše:Ta guma podle mě není tenká, ale na mašině mají nastavenou moc vysokou teplotu vstřiku. Pak se výrobek zchladí a když se to předtím přehřálo, je to "křehký" a tvrdý. Pak praská.


Jak je vidět na mých fotkách, guma nepraskla. Došlo k prodření zevnitř, protože manžeta není schopna držet tvar. Je prostě příliš měkká ve srovnání s jinými manžetami, mj. i niva vnější.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků