Stránka 5 z 7

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: ned bře 08, 2015 11:37
od Majo
to asi nie. Pise, ze to vibruje na volnobehu, za jazdy nie. Takze bud budu vymlatene silentbloky(pridavnej prevodovky alebo skor ten velky na hlavnej prevodovke, na motore pochybujem, to by sa tak neprejavilo) alebo je ten medzikus medzi prevodovkami(bud je tak hardyspojka s krizom alebo homoklb) nasucho a drhne v krizi/homoklbe. Alebo od toho, ze je to tak uz dlho, su vymlatene loziska na vystupe z hlavnej/vstupe do pridavnej prevodovky. Ale pokial je to tak, ze za jazdy sa to neprejavuje a robi to blbosti len od 3jky vyssie na volnobeh, tak by som to dalej neriesil(akurat skoda, ze si to nenechal po tych 6h laborovania nastavene v tej spravnej polohe)...

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: ned bře 08, 2015 13:24
od Jates
No lehce to začíná od dvojky. Od trojky uz je to dost viditelné. Zeptám se , když budu takhle dál jezdit tak co se muže posr.t.??

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: ned bře 08, 2015 17:55
od Majo
ako som pisal, maximalne odkuris vystupne lozisko hlavnej prevodovky a vstupne do pridavnej, to sposobi rychle opotrebenie tam pritomnych semeringov a zacne tadial presakovat olej. Ale ked si veznes ake sily posobia na vystupnu hriadel z pridavnej prevodovky od zadneho kardanu pri vykrizeni alebo jazde z kopca, tak to opotrebenie bude zhruba rovnake...

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: úte dub 28, 2015 17:09
od mysak251
Dobrý den chlapi, koupil jsem si Ladu Nivu je cca 6 let stará, chtěl bych se zeptat, při rozjezdu pi skáče/dost vibruje/pohybuje radící páka redukce převodovky (ta na přeponání kralíka/želva). Při rozjezdu cac na 40 a více km/h pohybování přestane a ustálí se, v servisu Lada řekli, že je hardyspojka v ose a vše v pořádku, ale proč to skáče nevědí. Jinak jsem koukal, silentbloky josu všechny v pořádku i na přídavné převodovce, chtěl jsem najít mazničky na kardanech, ale každý kardan má jen jednu na vystupu tisícihranu. Je možné, že je špatné ložisko poloosy, kříže, nebo co by mohlo být spašné..???Ještě mě napadl nevyvážený kardan. Dekuji za Vám za rady. M.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: čtv úno 25, 2016 21:00
od Míra151
trochu to tu oživím,
proč se toto stalo?
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pát úno 26, 2016 08:11
od Luděk Ondrůch
To vypadá na mechanickej náraz.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pát lis 25, 2016 09:31
od Mara
Mysak: stejny charakter zavady mi vyresila vymena homokynetaku, ktery jsem pod autem nepoznal, ze je na vyhoz. Potom se totalne cestou rozpadl a mozna mel nalitanych kolel 140t. Km

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pon lis 06, 2017 20:47
od Mara
To jsem čučel a malem se přip.. Dal jsem na auto tu silnejsi, hranatejsi hardyspojku (mozna na Chevy) a jak je opletena tim plechem dokola, tak pri turovani a srovnavani prevodovek mrcha prdl. Mel by tam byt, nebo tam nic nedavat? Uz jsem ji videl opletenou i dvema velkyma hadicovyma sponkama (spojenyma v jednu velikou).

/////

Valda: No tak to jo, uz si to budu pamatovat, diky :D

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pon lis 06, 2017 21:04
od valda1971
Mara píše:To jsem čučel a malem se přip.. Dal jsem na auto tu silnejsi, hranatejsi hardyspojku (mozna na Chevy) a jak je opletena tim plechem dokola, tak pri turovani a srovnavani prevodovek mrcha prdl. Mel by tam byt, nebo tam nic nedavat? Uz jsem ji videl opletenou i dvema velkyma hadicovyma sponkama (spojenyma v jednu velikou).

Ten plech se má po montáži sundat - tak se Ti sundal sám :D

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pon srp 06, 2018 06:20
od Janko 4x4
Zdravím Vás Niváci.Potreboval by som poradiť.Na pomocnej prevodovke sú dva vývody.Jeden slúži na uchytenie lanka rýchlomeru a ten druhý má aký účel?Napichuje sa tam káblik s napichovačkou.Ďakujem za odpoveď.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pon srp 06, 2018 07:05
od Raduz
Čidlo otáček.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pon lis 05, 2018 09:57
od nespor.jenda
Zdravím vás,
nechci zakládat úplně nové téma, myslím, že to vcelku pasuje sem.
Začalo se mi zpod auta za jízdy ozývat takové "dum-dum-dum-dum...", které je nejvýraznější při cca 50 km/h. Tipoval jsem to na kříže kardanu, ale mýlil jsem se. Auto jsem dal k mechanikovi, aby to zkouknul plus udělal ještě nějaké další věci a ten mi řekl, že kříže jsou OK, ale že je radiální vůle v ložisku na výstupu z přídavné převodovky na zadní kardan. Pan mechanik je solidní a poctivý, ale není specialista na Nivy, a tak mi na rovinu řekl, že se do toho pouštět nechce, protože se obává, že by mohl nadělat víc škody než užitku. Tak teď řeším, co s tím a uvítal bych každou dobrou radu.
(V rozumné dojezdové vzdálenosti mám Litoměřice, Ústí nad Labem, Teplice, Most, Louny apod.)

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pon lis 05, 2018 10:04
od hush
roztržená hardy spojka... pokud tam není lobro kloub

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pon lis 05, 2018 10:18
od Majo
Problem je, ze na vystupe z pridavky na zadny kardan je vola vzdy. A takmer vzdy je vola medzi obalom a prevodovkou, takze v lepsom pripade sa to da vyriesit vymenou loziska a jeho vlepenim loctiteom do obalu. Ovsem to takmer nikdy nerobi problem, ten zvuk bude najskor hardy(ako pise hush), kriz medzi prevodovkami alebo klidne aj nejake ine lozisko. Casto byva v pridavke rozpadnuta klietka a gulicky nahrnute na jednu stranu.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: úte lis 13, 2018 10:07
od nespor.jenda
Ad hush a Majo:
Dostal jsem se k tomu až včera, ale při kontrole zvnějšku hardy spojka vypadá v pořádku.
Vlezl jsem pod auto a s oběma převodovkama na neutrálu jsem otáčel hardy spojkou a připadla mi OK.
Navíc, pokud to chápu dobře, tak při zařazené rychlosti na hlavní převodovce a vyřazené přídavné by se měla ta hardy spojka otáčet stejně jako při jízdě a tedy vydávat onen zvuk a to se neděje.