Stránka 4 z 7

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2013 21:14
od mdok1
Ahoj Paťo,

ďakujem pekne za radu, tak som dnes urobil. Išiel som vyskúšať a o riadne veľké poznanie lepšie :D Ale asi to treba urobiť ešte raz. To auto sa zmenilo, výrazne k lepšiemu :D Toto som nečakal, ak mám byť úprimný, ale ako málo stačí, aby sa stave stal iným. Už len prísť nato, čo tak prerušovane hučí a bude finito. Ale, aj to hučanie je rovnako menej výrazné, takže je to asi tak ako som si na začiatku myslel, že to spolu súvisí. A propos, žiadne ostrasy resp. vibrácie v páke riadenia a prídavnej prevodovky. Takže, ešte raz úprimná vďaka..A do Nového roka Tebe a všetkým tu veľa zdravia, šťastia a poslušné Nivy :D

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2013 23:02
od Paťo Zvolen
Ahoj kolego,

Som rád, že ti môj postup aspoň čo to pomohol a stav sa zlepšil. Snáď to v 2 kole dotiahneš k dokonalosti a keď u Nivy človek nikdy nevie.

Paťo.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 09:22
od Jates
Paťo Zvolen píše:Ahoj kolego,

Prádavnú revodovku stačí povoliť (skutočne len pár závitov) tak aby mohla "pracovať" , čiže sa vplyvom otrasov hýbať. Pokiaľ si dobre pamätám, tak sme motor najskôr nechali (povedzme minútu) ísť na volnobeh, potom som jemne pridal (cca 2000 -2500 ot), následne zas na chvíľu volnobeh a finito. Potom už ničím nehýbať a poriadne pritiahnuť 4 matice na prídavnej a ísť otestovať. Netreba sa však uspokojiť prvotným priaznivým stavom a vyskúšať to aj pri rýchlosti od cca 85 do cca 100 km / hod, pretože až tam sa prejaví skutočne dobre vystredená prevodovka. Veľa zdaru pri nastavení.

Paťo

Chci se jen zeptat obě páky do neutrálu je myšleno redukce a hlavní převodovka?

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 09:36
od Luděk Musil
Zkusím odpovědět otázkou (neznám Nivu):
Redukční převodovka má dvě páky.
Jednou se řadí uzávěrka - dvě polohy On x Off ?
Druhou se řadí Zajíc x Želva - ta má dvě nebo tři polohy? Dvě = Zajíc x Želva. Tři = Zajíc x Off x Želva ?
Pokud má ZxŽ i polohu Off , potom bych řekl, že je potřeba mít zařazeno Off.
Pokud tomu tak nebude - přídavná převodovka se nebude točit, protože jí tomu bude bránit náhon (kardany) kol.
L.
PS: pouze uvažuju - pokud blbě tak mě Nivaři opravte.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 12:15
od Jates
Moc se mi dezdá jedna věc.Že na přídavce bude neutrál tomu rozumim.Jen nechápu proč by měl bejt zařazenej neutrál na hlavní převodovce ,vždyť tím se mi nebude točit ani ten kardan s tou hardyspojkou spojující hlavní převoduvku a přídavku.A jestli tou druhou pákou je myšlena uzávěrka, tak to už nechápu vůbec co ta stim má co dělat, tim že je zařazen neutrál na přídavce se kardany netočej.Chápal bych neutrál na přídavce a nějakej kvalt na hlavní převodovce, tím se roztočí kardan s hardyspojkou a povolená přídavka by se asi mohla srovnat teoreticky.Jak to teda je ?Prosím jednoduchou odpověď pro blba.Děkuji moc.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 17:20
od Luděk Musil
Myslím, že síly přenášené přes spojku do hlavní převodovky a různé odpory v hlavní převodovce dokáží roztočit i vstup do přídavky. L.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 18:13
od Jates
sypu si popel na hlavu.Lehl jsem si pod nivu a ono se to fakt točí, tak pardon.Hned jsem vyzkoušel tu metodu co jsem se tu dočetl, ale bohužel bez úspěchu.Celou přídavku jsem měl povolenou, na neutrál a jedničku to nevybruje ani při 4000 ot. ale od dvojky výš se to zhoršuje, nejhorší je to při pětce.Něco je špatně.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 18:31
od Luděk Musil
Dokud nebude výstup z hlavní a vstup do přídavné v ose tak to pořád bude vibrovat.
Ještu tu někde byl jeden návod, ale už si nevzpomínám kde ale část se mi vybavuje.
Bylo to o (hodně) povolených šroubech na hardy spojce, nějakým drátku na jednom šroubu na výstupu z hlavní převodovky. Ten drátek měl být nasměrován na druhou stranu šroubu (na přídavku) s minimální vůlí. A pokud se při otáčení drátek vzdaloval a přibližoval - značilo to nesouosost a zároveň i říkalo ve kterém směru je a kam se posunout. L.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2015 21:33
od Majo
Skus zaradit na hlavnej 5ku, na pridavnej neutral a pomaly pustat spojku a pridavat. Samozrejme pri povolenej pridavnej a ak sa tazko hybe, tak navazelinuj stycne plochy(podlaha, uchyty)...

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: čtv úno 26, 2015 07:09
od Jates
No jo ,jenže na tu pětku to už hází s celým autem docela dost jen při volnoběhu, vždycky to radši vyřadím, na tož ještě přidávat plyn.Bojím se že něco pos..u.Při tom když jedu, tak nepozoruju žádné vybrace jako při zařazenym neutrálu na té přídavce.Ale skusim to tedy podmazat a s tou pětkou opatrně spojka a plyn jak radí Majo.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: čtv úno 26, 2015 07:45
od Majo
asi som to napisal zle, skusaj pozvolna od jednotky, cez dvojku, trojku az do 5ky
ak hodis rovno 5ku asi to bude hadzat.....

ja mam momentalne zrejme tento problem so chevy, nad 110km/h vidim kruhy v obili :lol: Auto tak zacne triast, ze sa v spataku rozmazavaju svetla za mnou iduceho auta, pri 140 je to uz extrem, z ktoreho drnci v hlave. Najprv som myslel, ze je to kolesami, ale na zimakoch presne to iste presne pri rovnakej rychlosti. Vystredenie pridavky som neriesil pretoze medzi nou a hlavnou je 25cm dlhy kardan, takze si to neviem dost dobre predstavit...

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pon bře 02, 2015 07:48
od Jates
Tak jsem povolil matky, podmazal a furt stejný. Sranda je, že můžu s přídavkou jak koliv hýbat, začnu protáčet motor s neutrálem na přídavce ona se ,,vycentruje´´ na nějakém místě (vždy na jiném) ale vybruje to pořád stejně. Pokusil jsem se si pomoci stěma sbíhajícíma a oddalujícíma se drátkama(zde viz https://www.youtube.com/watch?v=C9N0a3M ... re=related , ale za živý prase jsem ani po 2 hodinách nevěděl , jak s převodovkou hejbnout. Furt se mi ty drátky sbíhají a oddalují . :(

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pon bře 02, 2015 14:40
od Majo
to mas nejake zakliate :-D
a oddaluju sa ti vpravo/vlavo alebo hore/dole? Lebo ked hore/dole, tak posunutie do strany nepomoze, treba ju vypodlozit(daju sa zohnat aj origo hlinikove podlozky)

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: ned bře 08, 2015 09:58
od Jates
Tak jsem si lehl pod auto znova.Po asi 3 hodinách laborování a posouvání přídavky dolu nahoru v levo a pravo pomocí sbíhajících se drátků docílil, že se se ty drátky krásně točili proti sobě, dal jsem podložky (někde i pomocné dřevěné klínky) celou přídavku jsem musel pustit asi o 8 mm dolu...Dotahnu...a hov-o. Klepe se to uplně stejně jako před tím.Dal znova drátky pro kontrolu, jestli se to při dotahování nehlo.Zjistil že né. Zdravě jsem se asi po 6 hodinách na.ral, přídavku dal tak jak byla a kašlu na to.Buď je neco v prd..i nebo vlasnost tohodle vozu. Podotýkám, že když jedu, žádné větší vybrace nepozoruju, jen při tom neutrálu na přídavce a od 3 kvaltu výše, tím hůře.Jinak mi docela hučí hlavní převodovka. Ale někdo tady psal že to nemá cenu kvůli tomu rozebírat.Kvalty tam jdou dobře.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: ned bře 08, 2015 11:09
od Luděk Musil
Ještě mě napadla jedna příčina, které ale moc nevěřím a v domácích podmínkách je (téměř) neověřitelná.
Nevyvážené kardany.
Ale jestli jsi už tu přídavku měl tak krásně vystředěnou - měl jsi to tak nechat.
L.