Stránka 3 z 7

Re: vystředění přídavné převodovky 1

PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2011 00:54
od lesapan79
Toto zní na rozum to bych asi prubnul, Jen si myslím že tím jak motor chcípne se to stejně rozhodí a zustane to tam kde před tím. Možná by pomohlo to dotáhnout při běžícím motoru hmm?? (jinak se omluovam adminovy za ty spami a td. ale neni to v českém jazyce a ještě mi blbne net tak se občas něco pošlle 2x.)

Re: vystředění přídavné převodovky 1

PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2011 09:36
od Paťo Zvolen
Môžem ťa ubezpečiť, že po chcípnutí motora sa nič nerozhodí.
Normálne stačí dotiahnuť úchyt prídavnej a všetko bude v pohode.

Re: vystředění přídavné převodovky 1

PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2011 23:15
od lesapan79
Tak to moc nechápu. Dělal sem převodovku (sinchron 2 a 3 ložiska táhla ložiska a kde co takovej malej repas)
Vrátil sem jí na to samé místo a je to stále rozhozené.Ze středovkou sem vubec nehybal

Re: vystředění přídavné převodovky 1

PříspěvekNapsal: úte srp 30, 2011 05:11
od Paťo Zvolen
Počkaj, počkaj, ako ?? Ja som robil teraz repas hlavnej a prídavnej prevodovky tiez a nejak mi nejde do palice ako si mohol vybrať hlavnú prev. bez vybratia a hýbania prídavnou alebo mi len niečo ušlo ??

Re: vystředění přídavné převodovky 1

PříspěvekNapsal: úte srp 30, 2011 07:27
od lesapan79
Hlavní sem vyndal ven bez toho abych musel hýbat s přídavnou nic te neušlo.

Re: vystředění přídavné převodovky 1

PříspěvekNapsal: úte srp 30, 2011 17:15
od Luděk Ondrůch
A jak se ti to podařilo?

Re: vystředění přídavné převodovky 1

PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2011 07:08
od lesapan79
To nevím prostě to šlo. Mám teda Chevrolet nivu ale ten spodek je stejný tak nevím

Prídavná prevodovka

PříspěvekNapsal: ned říj 16, 2011 09:15
od miguel81
Zdravim, mam problem s prid. prevodovkou - pri jazde dole kopcom bez plynu mi vyskoci zaradena redukcia. zaujmave je ze zachrapci v prervodovke, ale paka ostane zaradena a ked stlacim spojku pribrzdim a uvolnim spojku zas je vsetko ok az kym sa to na rychlosti zas trochu nerozbehne, potom ju zas vyradi.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pon pro 02, 2013 15:41
od Dusan

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pát pro 13, 2013 09:19
od mdok1
Ahoj, prosím o radu. Pri zaradení spiatočky, alebo pri zaradení jednotky a dvojy, pri rýchlejšom povolení spojky dôjde k jemnému trhnutiu pod prednými sedadlami. Pri mäkšom spustení pedála to nerobí. Dal som to s kamarátom nad jamu, tak som sa hojdal dopredu a aj dozadu, on stál v jame. Všetko je o.k, ale zvuk vychádza od prídavnej. Silentbloky v poriadku, kardany v poriadku, nápravy urobené. Čo s tým? Treba vycentrovať prevodovku? A ospravedlňujem sa za ešte jednu. Pri rýchlosti od 0 km/h vyššie počuť prerušovaný hukot, podobný "hu", ktorý sa so stúpajúcou rýchlosťou zosilňuje. Myslel som na triviálnu vec, vyváženie preumatík, tie sú tam teraz nové, zimné, vyvážené a hukot silnejší než pri celoročných, pôvodných. Ďakujem, Marek P.S. je tu niekto, kto pozná Nivu lepšie ako svoju dlaň a je z východu SK? Aspoň by mi v budúcnosti poradil čo a ako keď budem mať problém. Som zo Sečoviec. Mechanikov je ako šafránu, len tých čo skutočne poznajú Nivu je pramálo, aspoň v mojom okolí.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pát pro 13, 2013 09:20
od mdok1
Oprava: pri rýchlosti od 40 km/h počuť to hučanie, nechtiac som urobil preklep.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pát pro 13, 2013 18:16
od mdok1
Takže do tretice. Dnes som sa vybral na rovnú cestu, zistiť pôvod hučania. Hučí len pri zaradenom vyššom kvalte, 4 a 5. Na voľnobeh nie, v akejkoľvek rýchlosti. Súčasne dochádza k rezonancii, nie vibrácii, ktorú je cítiť pod nohami v oblasti sedadla vodiča, pod pedálmi nie. Páka prevodovky rezonuje málo, intenzívne páky pre prídavnú prevodovku a uzávierku diferenciálu. Z toho súdim, že môj problém, potrhávanie pri rýchlejšom spustení spojky na spiatočke, jednotke a dvojke a rezonancia s prerušovaným hučaním je v oblasti prídavnej prevodovky. A teraz, čo s tým?? ďakujem všetkým.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: pát pro 13, 2013 20:00
od Majo
hucanie bude loziskami, zrejme v hlavnej prevodovke, no nevylucujem ani pridavnu. Len kvoli hucaniu sa to preloziskovat velmi neoplati, zalezi ake je to neprijemne.
rezonancie sposobuje vacsinou nevyvazenost, bud kardanov, alebo nevycentrovanost prevodoviek. takto tazko radit....

Re: vystředění přídavné převodovky 1

PříspěvekNapsal: sob pro 21, 2013 22:18
od mdok1
Paťo Zvolen píše:
kitcarcup píše::idea: Přesně tak! jde o tu vzdálenost, mezi dráty. U správně vystředěné, se vzdálenost nemění. tedy
je v ose.


Trošku prispejem k théme ...

Ono táto metóda sa nám posledne akosi nesvedčila. Pri rýchlosti mezdi 80 -95 km/h sa ozýval buchot od kardanov.
Preto došlo k pokusu č.2 kde sa povolilo uchytenie prídavnej prev., jedna aj druhá páka sa dali do neutálu a naštartovalo sa. Trošku sa vytočil motor, tým sa prídavná prevodovka "vystredila - prispôsobila do roviny " s hlavnou. Potom sa len dotiahli matice a všetko bolo a je O.k.


Pato, koľko je potrebné povoliť prídavnú od karosérie aby som mohol zrealizovať tvoju metódu a bezpečne? Koľko je to vytočiť motor a na ako dlho? Ďakujem.

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

PříspěvekNapsal: čtv pro 26, 2013 10:47
od Paťo Zvolen
Ahoj kolego,

Prádavnú revodovku stačí povoliť (skutočne len pár závitov) tak aby mohla "pracovať" , čiže sa vplyvom otrasov hýbať. Pokiaľ si dobre pamätám, tak sme motor najskôr nechali (povedzme minútu) ísť na volnobeh, potom som jemne pridal (cca 2000 -2500 ot), následne zas na chvíľu volnobeh a finito. Potom už ničím nehýbať a poriadne pritiahnuť 4 matice na prídavnej a ísť otestovať. Netreba sa však uspokojiť prvotným priaznivým stavom a vyskúšať to aj pri rýchlosti od cca 85 do cca 100 km / hod, pretože až tam sa prejaví skutočne dobre vystredená prevodovka. Veľa zdaru pri nastavení.

Paťo