Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Moderátor: Moderátoři

Re: vystředění přídavné převodovky 1

Příspěvekod lesapan79 » pon srp 29, 2011 00:54

Toto zní na rozum to bych asi prubnul, Jen si myslím že tím jak motor chcípne se to stejně rozhodí a zustane to tam kde před tím. Možná by pomohlo to dotáhnout při běžícím motoru hmm?? (jinak se omluovam adminovy za ty spami a td. ale neni to v českém jazyce a ještě mi blbne net tak se občas něco pošlle 2x.)
Uživatelský avatar
lesapan79
 
Příspěvky: 42
Registrován: stř kvě 04, 2011 21:20
Bydliště: Oloví

Re: vystředění přídavné převodovky 1

Příspěvekod Paťo Zvolen » pon srp 29, 2011 09:36

Môžem ťa ubezpečiť, že po chcípnutí motora sa nič nerozhodí.
Normálne stačí dotiahnuť úchyt prídavnej a všetko bude v pohode.
Naposledy upravil Paťo Zvolen dne úte srp 30, 2011 05:04, celkově upraveno 1
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Uživatelský avatar
Paťo Zvolen
 
Příspěvky: 190
Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
Bydliště: Zvolen

Re: vystředění přídavné převodovky 1

Příspěvekod lesapan79 » pon srp 29, 2011 23:15

Tak to moc nechápu. Dělal sem převodovku (sinchron 2 a 3 ložiska táhla ložiska a kde co takovej malej repas)
Vrátil sem jí na to samé místo a je to stále rozhozené.Ze středovkou sem vubec nehybal
Uživatelský avatar
lesapan79
 
Příspěvky: 42
Registrován: stř kvě 04, 2011 21:20
Bydliště: Oloví

Re: vystředění přídavné převodovky 1

Příspěvekod Paťo Zvolen » úte srp 30, 2011 05:11

Počkaj, počkaj, ako ?? Ja som robil teraz repas hlavnej a prídavnej prevodovky tiez a nejak mi nejde do palice ako si mohol vybrať hlavnú prev. bez vybratia a hýbania prídavnou alebo mi len niečo ušlo ??
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Uživatelský avatar
Paťo Zvolen
 
Příspěvky: 190
Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
Bydliště: Zvolen

Re: vystředění přídavné převodovky 1

Příspěvekod lesapan79 » úte srp 30, 2011 07:27

Hlavní sem vyndal ven bez toho abych musel hýbat s přídavnou nic te neušlo.
Uživatelský avatar
lesapan79
 
Příspěvky: 42
Registrován: stř kvě 04, 2011 21:20
Bydliště: Oloví

Re: vystředění přídavné převodovky 1

Příspěvekod Luděk Ondrůch » úte srp 30, 2011 17:15

A jak se ti to podařilo?
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: vystředění přídavné převodovky 1

Příspěvekod lesapan79 » stř srp 31, 2011 07:08

To nevím prostě to šlo. Mám teda Chevrolet nivu ale ten spodek je stejný tak nevím
Uživatelský avatar
lesapan79
 
Příspěvky: 42
Registrován: stř kvě 04, 2011 21:20
Bydliště: Oloví

Prídavná prevodovka

Příspěvekod miguel81 » ned říj 16, 2011 09:15

Zdravim, mam problem s prid. prevodovkou - pri jazde dole kopcom bez plynu mi vyskoci zaradena redukcia. zaujmave je ze zachrapci v prervodovke, ale paka ostane zaradena a ked stlacim spojku pribrzdim a uvolnim spojku zas je vsetko ok az kym sa to na rychlosti zas trochu nerozbehne, potom ju zas vyradi.
miguel81
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned říj 16, 2011 09:06

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod Dusan » pon pro 02, 2013 15:41

Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod mdok1 » pát pro 13, 2013 09:19

Ahoj, prosím o radu. Pri zaradení spiatočky, alebo pri zaradení jednotky a dvojy, pri rýchlejšom povolení spojky dôjde k jemnému trhnutiu pod prednými sedadlami. Pri mäkšom spustení pedála to nerobí. Dal som to s kamarátom nad jamu, tak som sa hojdal dopredu a aj dozadu, on stál v jame. Všetko je o.k, ale zvuk vychádza od prídavnej. Silentbloky v poriadku, kardany v poriadku, nápravy urobené. Čo s tým? Treba vycentrovať prevodovku? A ospravedlňujem sa za ešte jednu. Pri rýchlosti od 0 km/h vyššie počuť prerušovaný hukot, podobný "hu", ktorý sa so stúpajúcou rýchlosťou zosilňuje. Myslel som na triviálnu vec, vyváženie preumatík, tie sú tam teraz nové, zimné, vyvážené a hukot silnejší než pri celoročných, pôvodných. Ďakujem, Marek P.S. je tu niekto, kto pozná Nivu lepšie ako svoju dlaň a je z východu SK? Aspoň by mi v budúcnosti poradil čo a ako keď budem mať problém. Som zo Sečoviec. Mechanikov je ako šafránu, len tých čo skutočne poznajú Nivu je pramálo, aspoň v mojom okolí.
mdok1
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř srp 14, 2013 10:06
Bydliště: Sečovce, Slovensko

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod mdok1 » pát pro 13, 2013 09:20

Oprava: pri rýchlosti od 40 km/h počuť to hučanie, nechtiac som urobil preklep.
mdok1
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř srp 14, 2013 10:06
Bydliště: Sečovce, Slovensko

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod mdok1 » pát pro 13, 2013 18:16

Takže do tretice. Dnes som sa vybral na rovnú cestu, zistiť pôvod hučania. Hučí len pri zaradenom vyššom kvalte, 4 a 5. Na voľnobeh nie, v akejkoľvek rýchlosti. Súčasne dochádza k rezonancii, nie vibrácii, ktorú je cítiť pod nohami v oblasti sedadla vodiča, pod pedálmi nie. Páka prevodovky rezonuje málo, intenzívne páky pre prídavnú prevodovku a uzávierku diferenciálu. Z toho súdim, že môj problém, potrhávanie pri rýchlejšom spustení spojky na spiatočke, jednotke a dvojke a rezonancia s prerušovaným hučaním je v oblasti prídavnej prevodovky. A teraz, čo s tým?? ďakujem všetkým.
mdok1
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř srp 14, 2013 10:06
Bydliště: Sečovce, Slovensko

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod Majo » pát pro 13, 2013 20:00

hucanie bude loziskami, zrejme v hlavnej prevodovke, no nevylucujem ani pridavnu. Len kvoli hucaniu sa to preloziskovat velmi neoplati, zalezi ake je to neprijemne.
rezonancie sposobuje vacsinou nevyvazenost, bud kardanov, alebo nevycentrovanost prevodoviek. takto tazko radit....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: vystředění přídavné převodovky 1

Příspěvekod mdok1 » sob pro 21, 2013 22:18

Paťo Zvolen píše:
kitcarcup píše::idea: Přesně tak! jde o tu vzdálenost, mezi dráty. U správně vystředěné, se vzdálenost nemění. tedy
je v ose.


Trošku prispejem k théme ...

Ono táto metóda sa nám posledne akosi nesvedčila. Pri rýchlosti mezdi 80 -95 km/h sa ozýval buchot od kardanov.
Preto došlo k pokusu č.2 kde sa povolilo uchytenie prídavnej prev., jedna aj druhá páka sa dali do neutálu a naštartovalo sa. Trošku sa vytočil motor, tým sa prídavná prevodovka "vystredila - prispôsobila do roviny " s hlavnou. Potom sa len dotiahli matice a všetko bolo a je O.k.


Pato, koľko je potrebné povoliť prídavnú od karosérie aby som mohol zrealizovať tvoju metódu a bezpečne? Koľko je to vytočiť motor a na ako dlho? Ďakujem.
mdok1
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř srp 14, 2013 10:06
Bydliště: Sečovce, Slovensko

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod Paťo Zvolen » čtv pro 26, 2013 10:47

Ahoj kolego,

Prádavnú revodovku stačí povoliť (skutočne len pár závitov) tak aby mohla "pracovať" , čiže sa vplyvom otrasov hýbať. Pokiaľ si dobre pamätám, tak sme motor najskôr nechali (povedzme minútu) ísť na volnobeh, potom som jemne pridal (cca 2000 -2500 ot), následne zas na chvíľu volnobeh a finito. Potom už ničím nehýbať a poriadne pritiahnuť 4 matice na prídavnej a ísť otestovať. Netreba sa však uspokojiť prvotným priaznivým stavom a vyskúšať to aj pri rýchlosti od cca 85 do cca 100 km / hod, pretože až tam sa prejaví skutočne dobre vystredená prevodovka. Veľa zdaru pri nastavení.

Paťo
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Uživatelský avatar
Paťo Zvolen
 
Příspěvky: 190
Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
Bydliště: Zvolen

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků