Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Moderátor: Moderátoři

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod Majo » ned bře 08, 2015 11:37

to asi nie. Pise, ze to vibruje na volnobehu, za jazdy nie. Takze bud budu vymlatene silentbloky(pridavnej prevodovky alebo skor ten velky na hlavnej prevodovke, na motore pochybujem, to by sa tak neprejavilo) alebo je ten medzikus medzi prevodovkami(bud je tak hardyspojka s krizom alebo homoklb) nasucho a drhne v krizi/homoklbe. Alebo od toho, ze je to tak uz dlho, su vymlatene loziska na vystupe z hlavnej/vstupe do pridavnej prevodovky. Ale pokial je to tak, ze za jazdy sa to neprejavuje a robi to blbosti len od 3jky vyssie na volnobeh, tak by som to dalej neriesil(akurat skoda, ze si to nenechal po tych 6h laborovania nastavene v tej spravnej polohe)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod Jates » ned bře 08, 2015 13:24

No lehce to začíná od dvojky. Od trojky uz je to dost viditelné. Zeptám se , když budu takhle dál jezdit tak co se muže posr.t.??
Jates
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř črc 30, 2014 06:21
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod Majo » ned bře 08, 2015 17:55

ako som pisal, maximalne odkuris vystupne lozisko hlavnej prevodovky a vstupne do pridavnej, to sposobi rychle opotrebenie tam pritomnych semeringov a zacne tadial presakovat olej. Ale ked si veznes ake sily posobia na vystupnu hriadel z pridavnej prevodovky od zadneho kardanu pri vykrizeni alebo jazde z kopca, tak to opotrebenie bude zhruba rovnake...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod mysak251 » úte dub 28, 2015 17:09

Dobrý den chlapi, koupil jsem si Ladu Nivu je cca 6 let stará, chtěl bych se zeptat, při rozjezdu pi skáče/dost vibruje/pohybuje radící páka redukce převodovky (ta na přeponání kralíka/želva). Při rozjezdu cac na 40 a více km/h pohybování přestane a ustálí se, v servisu Lada řekli, že je hardyspojka v ose a vše v pořádku, ale proč to skáče nevědí. Jinak jsem koukal, silentbloky josu všechny v pořádku i na přídavné převodovce, chtěl jsem najít mazničky na kardanech, ale každý kardan má jen jednu na vystupu tisícihranu. Je možné, že je špatné ložisko poloosy, kříže, nebo co by mohlo být spašné..???Ještě mě napadl nevyvážený kardan. Dekuji za Vám za rady. M.
mysak251
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon čer 03, 2013 07:14

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod Míra151 » čtv úno 25, 2016 21:00

trochu to tu oživím,
proč se toto stalo?
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod Luděk Ondrůch » pát úno 26, 2016 08:11

To vypadá na mechanickej náraz.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod Mara » pát lis 25, 2016 09:31

Mysak: stejny charakter zavady mi vyresila vymena homokynetaku, ktery jsem pod autem nepoznal, ze je na vyhoz. Potom se totalne cestou rozpadl a mozna mel nalitanych kolel 140t. Km
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod Mara » pon lis 06, 2017 20:47

To jsem čučel a malem se přip.. Dal jsem na auto tu silnejsi, hranatejsi hardyspojku (mozna na Chevy) a jak je opletena tim plechem dokola, tak pri turovani a srovnavani prevodovek mrcha prdl. Mel by tam byt, nebo tam nic nedavat? Uz jsem ji videl opletenou i dvema velkyma hadicovyma sponkama (spojenyma v jednu velikou).

/////

Valda: No tak to jo, uz si to budu pamatovat, diky :D
Naposledy upravil Mara dne pon lis 06, 2017 22:09, celkově upraveno 1
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod valda1971 » pon lis 06, 2017 21:04

Mara píše:To jsem čučel a malem se přip.. Dal jsem na auto tu silnejsi, hranatejsi hardyspojku (mozna na Chevy) a jak je opletena tim plechem dokola, tak pri turovani a srovnavani prevodovek mrcha prdl. Mel by tam byt, nebo tam nic nedavat? Uz jsem ji videl opletenou i dvema velkyma hadicovyma sponkama (spojenyma v jednu velikou).

Ten plech se má po montáži sundat - tak se Ti sundal sám :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7199
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod Janko 4x4 » pon srp 06, 2018 06:20

Zdravím Vás Niváci.Potreboval by som poradiť.Na pomocnej prevodovke sú dva vývody.Jeden slúži na uchytenie lanka rýchlomeru a ten druhý má aký účel?Napichuje sa tam káblik s napichovačkou.Ďakujem za odpoveď.
Janko 4x4
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv říj 19, 2017 14:41

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod Raduz » pon srp 06, 2018 07:05

Čidlo otáček.
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod nespor.jenda » pon lis 05, 2018 09:57

Zdravím vás,
nechci zakládat úplně nové téma, myslím, že to vcelku pasuje sem.
Začalo se mi zpod auta za jízdy ozývat takové "dum-dum-dum-dum...", které je nejvýraznější při cca 50 km/h. Tipoval jsem to na kříže kardanu, ale mýlil jsem se. Auto jsem dal k mechanikovi, aby to zkouknul plus udělal ještě nějaké další věci a ten mi řekl, že kříže jsou OK, ale že je radiální vůle v ložisku na výstupu z přídavné převodovky na zadní kardan. Pan mechanik je solidní a poctivý, ale není specialista na Nivy, a tak mi na rovinu řekl, že se do toho pouštět nechce, protože se obává, že by mohl nadělat víc škody než užitku. Tak teď řeším, co s tím a uvítal bych každou dobrou radu.
(V rozumné dojezdové vzdálenosti mám Litoměřice, Ústí nad Labem, Teplice, Most, Louny apod.)
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
 
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod hush » pon lis 05, 2018 10:04

roztržená hardy spojka... pokud tam není lobro kloub
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod Majo » pon lis 05, 2018 10:18

Problem je, ze na vystupe z pridavky na zadny kardan je vola vzdy. A takmer vzdy je vola medzi obalom a prevodovkou, takze v lepsom pripade sa to da vyriesit vymenou loziska a jeho vlepenim loctiteom do obalu. Ovsem to takmer nikdy nerobi problem, ten zvuk bude najskor hardy(ako pise hush), kriz medzi prevodovkami alebo klidne aj nejake ine lozisko. Casto byva v pridavke rozpadnuta klietka a gulicky nahrnute na jednu stranu.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Příspěvekod nespor.jenda » úte lis 13, 2018 10:07

Ad hush a Majo:
Dostal jsem se k tomu až včera, ale při kontrole zvnějšku hardy spojka vypadá v pořádku.
Vlezl jsem pod auto a s oběma převodovkama na neutrálu jsem otáčel hardy spojkou a připadla mi OK.
Navíc, pokud to chápu dobře, tak při zařazené rychlosti na hlavní převodovce a vyřazené přídavné by se měla ta hardy spojka otáčet stejně jako při jízdě a tedy vydávat onen zvuk a to se neděje.
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
 
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků