Motor -- Proč se tlačí olej do filtru

Moderátor: Moderátoři

Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To jsi měl napsat hned a byli bychom hned hotoví :wink: .

LPG při svém hoření vytváří velké množství vody. Ta se dostává do oleje (kondenzací na stěnách válců a také kolem pístních kroužků). Tím ředí olej a při ohřátí oleje na teplotu kolem 100°C se začne odpařovat a unikat odvětrávačem klikové skříně do sání. Vytváří takovou hnědo-žlutou pěnu, vypadá to jako bahno a hodně se to maže.

U Lady je to celkem častý jev, protože má odvětrávání vyvedené přímo do kotouče vzduchového filtru. Zkusil bych Ti poradit asi jen dvě věci:
1) Častěji vyměňuj olej - výměnný interval bych zkrátil aspoň o 30%
2) Hladinu oleje udržuj někde v polovině mezi MIN a MAX, ne výše. Olej potom méně pění a tolik se do filtru nedostává.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Mareček offroad
Příspěvky: 27
Registrován: čtv bře 22, 2007 21:02
Bydliště: U vody

Příspěvek od Mareček offroad »

Děkuji právě předtím sem ho měnil a asi sem dal víc to se mi nestává většinou mám málo :?
Uživatelský avatar
Mareček offroad
Příspěvky: 27
Registrován: čtv bře 22, 2007 21:02
Bydliště: U vody

Pomoc

Příspěvek od Mareček offroad »

Já mám asi smůlu dnes se mi stalo to samí u 2 Nivy ale ta není na plyn mám ji upravenou na traktor. Jezdil sem asi půl hodky a když sem zaparkoval ještě sem naposledy sešláp plyn najednou to začalo šíleně kouřit a koukám olej až ve filtru tak sem rozebral odlučovač jestli náhodou není něco zasraný a neni. Když sem to chtěl znovu natočit tak už se tomu nechce brblá to a nejde do otáček. Motor už asi bude starý ale nedávno sem mu dělal taky gumičky na ventilech byly rozpadlí stejně to potom trochu víc kouřilo ale ten motor dlouho stál ajezdím s tím málo ale todle sem nečekal :( Jestli odešli jenom kroužky nebo celej motor nevím ale strávil sem s tím dost času abych ho zprovoznil a teď todle. Nechci do toho cpát hodně peněz teda žádný stačí že musim udržovat jednu. Mám ještě jednu a pak ještě žigula 02, Rapida a karavan tak je toho trochu moc o co se musim starat s malou vejplatou :( :(
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Hmm, asi fakt smůla.

A když jsi se díval na ten odlučovač, zkontrolovals taky průchodnost kanálku pro odvádění oleje zpět dolů do klikovky? Já měl na jednom autě samotné těleso odlučovače celkem čisté, ale hlavní problém byl v tomto zaneseném kanálku. Musel jsem ho vyčistit jehlicí.

Pokud je i kanálek ok, pak to budou na 99% prasklé kroužky. Ještě zkus odpojit hadici odvětrání z filtrboxu a při nastartovaném, prohřátém motoru se podívej proti světlu, jestli z hadice nevychází velké množství kouře. Pomož si protočením motoru, atp. Jestli jde z hadice hodně kouře, pak jsou to na 100% kroužky.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“