Motor -- Teče olej !

Moderátor: Moderátoři

Motor -- Teče olej !

Příspěvekod fakír » sob lis 17, 2007 10:48

Stala se mi zajímavá věc najednou mě teče olej z pod ventilového víka, z pod víčka na dolejvání oleje, pod benzínovou pumpou. Začalo to dělat když začlo mrznout.

Dost to smrdí a olej se pálí jak teče na sběrací potrubí tak bych potřeboval rychlou pomoc než mě Niva chytne .

Setkaly jste se s tím už někdo ?

Já to přisuzuju stvrdlejm těsněním, ale nevím jestli je moje diagnoza ta správná.

Tlak oleje se pohybuje mezi 2 - 4 podle otáček.
Naposledy upravil fakír dne úte říj 13, 2009 08:42, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
fakír
 
Příspěvky: 82
Registrován: úte čer 26, 2007 10:52
Bydliště: Desná v Jiz.horách

Příspěvekod Marek » sob lis 17, 2007 12:59

Že by ztvrdlo všechno těsnění na celém motoru mi přijde blbost, navíc těsnění pod palivovým čerpadlem je papírové.

Spíš mám obavu, že Ti odešel pístní kroužek (nebo kroužky) a kolem se dostává kompresní tlak do prostoru karteru, načež se motor tlakuje a tlačí olej ven.
Druhá možnost je ucpaný systém odvětrávání klikové skříně (karteru) a následné tlakování motoru.

Tlak oleje s tím nemá co dělat.....

Co vzduchový filtr - neplave v oleji ???
Co říkají kompresní tlaky ve válcích ???
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod fakír » sob lis 17, 2007 13:04

včera jsem přijel za tmy tak už jsem to moc nezkoumal odpoledne na to jdu tak se uvidí
Uživatelský avatar
fakír
 
Příspěvky: 82
Registrován: úte čer 26, 2007 10:52
Bydliště: Desná v Jiz.horách

Příspěvekod Little Red Riding Hood » sob lis 17, 2007 13:51

mě napadá, nesmrdí olej po benzinu??... mě když natek benzin do oleje, tak taky lepe vytékal kudma neměl...
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Honza 21061 » sob lis 17, 2007 14:18

U mě se tohle všechno projevuje taky, ale ve zmenšené míře. Po výměně těsnění pod víkem ventilů se odsud průtoky odstranily, pod víčkem nalévacího otvoru to (občas :shock: ) najednou taky zvlhne, ale to bude taky těsněním, protože na 21011 jsme to s kamarádem měnili a tohle se odstranilo.
Průtok kolem benzínové pumpy jsem řešil také. 1 fáze- dotažení pumpy k bloku motoru a 2. fázi jsem provedl včera- výměna membrány. Všechny 3 membrány byly ztvrdlé, vytahané a ta spodní navíc prasklá- tudy se dostávala "olejová špína" ven přes speciální otvory v těsnicím kroužku mezi membránami...

Podle mého to může být i tím, že v zimě se materiály smrští, případně ztuhnou a úniky se více projeví, resp. začnou. :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Honza 21061
 
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod fakír » sob lis 17, 2007 14:54

Takže jsem to rozhodil a olej ve filtrboxu nebyl byl pouze trochu zamaštěnej. Vyměnil jsem těsnění pod víkem a víko, protože bylo zdeformovaný. Těsnění bylo vymačkaný tak, že mělo sotva poloviční tloušťku oproti novému a bylo docela tvrdý místy se drolilo. Odvětrání klikovky bylo v pohodě ani zhášeč plamene nebyl zanesený. To že teče olej kolem těsnění benzínové pumpy byl omyl byl to olej steklý z vrchu ( večer na to nebylo moc vidět ). No jsem zvědav jestli těsnění dobře sedlo to se, ale ukáže až najedu pár km.
Uživatelský avatar
fakír
 
Příspěvky: 82
Registrován: úte čer 26, 2007 10:52
Bydliště: Desná v Jiz.horách

Příspěvekod fakír » sob lis 17, 2007 14:56

Jo a olej trochu je cítit po benzínu takže asi vyměním pumpu.
Uživatelský avatar
fakír
 
Příspěvky: 82
Registrován: úte čer 26, 2007 10:52
Bydliště: Desná v Jiz.horách

Příspěvekod dmatej » sob lis 17, 2007 19:39

fakír píše:Jo a olej trochu je cítit po benzínu takže asi vyměním pumpu.


Stačí membránu, ne? ;-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod rosta » sob lis 17, 2007 20:24

prasklá membrána v palivovce nutno vyměnit jinak se ředí olej benzínem, ztrácí viskozitu a je šance že to zadřeš
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod fakír » ned lis 18, 2007 10:28

Vyměním celou pumpu je to rychlejší mám 2 ks uplně nový takže se nemusím zabývat membránama.
Uživatelský avatar
fakír
 
Příspěvky: 82
Registrován: úte čer 26, 2007 10:52
Bydliště: Desná v Jiz.horách

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned lis 18, 2007 11:04

Jediné co by mě na nich znervózňovalo, že jsou nové :lol: . Nebo jsou nové ze zamašťeného papíru z Mototechny n. p. ? Kdyby jsi náhodou membránu měnil, orovnej dosedací plochy misek.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod fakír » ned lis 18, 2007 12:01

Jsou uplně nový doslova ze zamaštěného papíru z mototechny
Uživatelský avatar
fakír
 
Příspěvky: 82
Registrován: úte čer 26, 2007 10:52
Bydliště: Desná v Jiz.horách

Příspěvekod Honza 21061 » ned lis 18, 2007 12:11

Víte nějaké speciality o membránách, které já nevím? :shock: Měnil jsem membránu předevčírem, je nová, originál, z druhé ruky, ale prodávajícímu důvěřuji.
Mám očekávat nějaké komplikace? :roll:
Všechno jsem před výměnou očistil, dosadil nový plastový O- kroužek. Myslím, že všechno je lepší, než membrána, co jsem tam měl předtím. Spodní ochranná prasklá, ostatní ztvrdlé a vytahané. Tak doufám, že to vydrží...? Nebo... :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Honza 21061
 
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod dmatej » ned lis 18, 2007 13:46

Já jí měnil tak, že jsem tam nechal i tu starou, protože jí nic nebylo. zichr ist zichr :)
Komplikace nejsou.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Majo » pon lis 19, 2007 22:21

odvetranie klukovej skrine - co presne si kontroloval? Mal si sundany ten hlinikovy zazrak kam ide hadica z filterboxu a co ho drzi jedna 8micka matka?
a tlaky vo valcoch urcite pomeraj...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků