Stránka 7 z 10

Re: Prevádzkové náplne

PříspěvekNapsal: stř zář 07, 2016 16:13
od Majo
Originál je zelený. Ale to je tak všetko čo viem naisto. Skúšal som aj červený (castrol atf tqd) a servo s ním hucalo, ale ťažko povedať či bola vina v oleji alebo v tom, že predošlý olej som v ňom uvaril.

Re: Prevádzkové náplne

PříspěvekNapsal: stř zář 07, 2016 18:38
od Kony
Díky chlapi, zkusim asi to atf 3 no , jako ten anglickej návod mě dost zarazil že se tam má dát převodák , to by bylo hustý a servo by šlo ztěžka , ale tak řikal sem si že třeba to rusové vyřešili nějak jinak no ... a nebo angličan co dělal ten návod to sabotuje :D

Re: Prevádzkové náplne

PříspěvekNapsal: stř zář 07, 2016 20:44
od Majo
lada niva standardne nemala servo a do prevodovky riadenia sa naozaj lieval prevodovy olej, takze to uplna blbost nie je...

Re: Prevádzkové náplne

PříspěvekNapsal: stř říj 12, 2016 17:37
od martinn233
Ahoj, chcem vymenit olej v diferencialoch a pridav. prevodovke mozem použit catrol axle epx 90. Ďakujem.

Re: Prevádzkové náplne

PříspěvekNapsal: stř říj 12, 2016 21:58
od Majo
Áno, spĺňa špecifikáciu gl-5, môže ísť teda do diferencialov. Hlavná prevodovka by si vystacila aj s gl-4 a ja osobne by som skôr siahol po dvojrozsahovom 80w/90. Robí sa aj od Castrolu axle EPX 80w/90 a stojí rovnako.

Re: Prevádzkové náplne

PříspěvekNapsal: sob lis 11, 2017 16:41
od Dano98
Zdravím. Chcem meniť náplne na Nive 1.7i, 2005, v difoch a prevodovkách (mierne hučia). Prečítal som si to tu od začiatku a vybral som toto:
Prevodovky - Valvoline Maxlife MTF GL-4 75W-90 alebo Castrol Synt Transaxle (Taf-X ) 75W-90 (GL 4+)
Dify - MOTUL MOTYLGEAR 75W-90 (GL 5).

Môže byť alebo vybrať niečo iné?

Re: Prevádzkové náplne

PříspěvekNapsal: ned lis 12, 2017 07:04
od Majo
Jasne, v pohode.
Akurat ak sa chces diferakmi naozaj priblizit originalu, tak napriklad spominany Motul robi GearCompetition 75w140 gl-5. Tie 140tky su totiz hustotou najpodobnejsie tomu gleju z vyroby. Sam to uz nejaku dobi pouzivam, ale neublizis nicomu ani tym druhym...

Re: Prevádzkové náplne

PříspěvekNapsal: ned lis 12, 2017 09:10
od Dano98
Noo ako som písal, bolo mi povedané, že najlepší by bol ruský, že s tým nie je problém ale že s "tuzemskými" sa môžu dify rozhučať. A na mojej Nive zrejme boli vzadu menené ložiská kolies a tak vyzerá že aj olej v dife (neviem čo tam dali) a trošku hučí. Tak som chcel poradiť čo by bolo lepšie. A ten hustý nebude potom robiť problém v zime? Lebo u nás je bežných -20 až -25 (ojedinele je to ešte nižšie) tak aby som sa pohol z miesta :D

Re: Prevádzkové náplne

PříspěvekNapsal: ned lis 12, 2017 13:53
od Majo
V Rusku je tych -20 v garazi :-D a olej maju origo este hustejsi ;-) On zas taky husty nie je, aj pri -20 este tecie. Original napln uz nie.

Re: Prevádzkové náplne

PříspěvekNapsal: ned lis 12, 2017 14:58
od Dano98
Ok tak diky, vezmem ten čo si poradil. A prevodovky? Je niečo odskúšané, overené? Alebo vybrať z toho môjho výberu?

Re: Prevádzkové náplne

PříspěvekNapsal: ned lis 12, 2017 20:43
od Majo
Dobre si vybral. Mal som oba :-D

Re: Prevádzkové náplne

PříspěvekNapsal: ned lis 12, 2017 21:25
od Dano98
Oka diky, vyriešené.

Re: Prevádzkové náplne

PříspěvekNapsal: čtv pro 14, 2017 12:30
od Marian Rusnak
Pozdravujem,

Vedel by niekto poradiť, alebo má skúsenosť s olejom Total transmission X4 80W90? Použitie v diferenciáloch a rozvodovke Niva r.v. 2002.
Ďakujem

Re: Prevádzkové náplne

PříspěvekNapsal: čtv pro 14, 2017 12:39
od Majo
Osobnu skusenost nemam, normy to vsak splna a podla ceny, ze som ho nasiel od 7.7e za liter by to mohla byt trochu lepsia nahrada klasickeho PP90H, ktore sa pouziva bezne.
Do rozvodovky staci aj GL-4 ale ani tento nic nepokazi

Re: Prevádzkové náplne

PříspěvekNapsal: čtv pro 14, 2017 12:52
od Marian Rusnak
TRANSMISSION LS Единицы измерения
Класс SAE
80W-90
Плотность при 15°C кг/м3 896
Вязкость при 40°C mm²/s 138
Вязкость при 100°C mm²/s 18
Индекс вязкости - 145
Вязкость по Брукфельду при – 26 0 С мПа*с 43000
Температура вспышки в открытом тигле °C 218
Температура застывания °C -33

Parametre má fajn, len neviem či to nebude agresívne voči tesneniam.