Stránka 9 z 10

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

PříspěvekNapsal: čtv dub 29, 2021 07:21
od JmJ
Mam v rukach nivu 1.7mpi 2010, 50k km pro normalni jezdeni a mam se o ni lidsky postarat. Oleje vymenim podle toho, co je v prvnim prispevku tohoto tematu. Plati to stale, nebo mame nejaka vylepseni?

Vcera sem z toho vyplachl chladici bahno jmenem tosol, nalil sem vodu a budu s tim chvili jezdit. Co pak misto toho? "Zeleny" g48 nebo nejakou ruzovku?

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

PříspěvekNapsal: čtv dub 29, 2021 07:39
od valda1971
Růžovou do starého systému neee

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

PříspěvekNapsal: čtv dub 29, 2021 10:40
od Teepee
G48 raději, na růžovou přešli právě snad v roce 2010. (někde se tu probíralo) Zkus to cos vypustil nechat odstát, bahno sedne a možná se to ukáže.
Do převodů v litrovkách 3x GL5 a 2x GL4. Naplníš diferenciály GL5kou a převodovku GL4kou. No a do přídavky dáš zbytek GL4 a chlup doplníš ze zbytku GL5.
A 75W/90 vřele doporučuju, sice vyjde na auto tak na 1 200,-, ale pocitově přidá autu pár koní navíc. :rolleyes:
Pozor na hydroštely, pocitově řídkej olej do motoru nedávat. (Já dal místo předepsaných 10W-40 olej 15W-40, zdál se mi ale nějakej řídkej a taky že jo, začal rachot. Taky olejovej filtr, musí držet tlak).

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

PříspěvekNapsal: čtv dub 29, 2021 17:51
od Cory
Neviem, ja davam vsade pri vymene ruzovu a nemam problem. Problem je, ak su naozaj viditelne hadice a spony unavene, ale to je uz len otazka casu aj pri G48. Navyse, ak tam bude bezat chvilu cista voda, pripadne sa medzicasom este raz vymeni, ruzovej by som sa nebal.

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

PříspěvekNapsal: čtv dub 29, 2021 20:06
od JmJ
Chladic vypada zachovaly, kohout topeni se nedavno menil, hadice vypadaji normalne. Rozmyslim to. Ta ruzova prosim presne ktera?

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

PříspěvekNapsal: čtv dub 29, 2021 20:49
od Cory
Ja vo velkom pouzivam toto a bez problemov: https://gazpromneft-oil.ru/en/products/ ... ntifriz-40

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

PříspěvekNapsal: čtv dub 29, 2021 21:53
od tajga
automantak ma asi cisternu antifrizu, lebo mi poslal preliaty do flase od mitickej

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

PříspěvekNapsal: čtv dub 29, 2021 22:19
od Henry
Vyhodnejsie a lacnejsie je namiesto hotovej nariedenej zmesi kupovat koncentrat a ten si nariedit vodou v ziaducom pomere podla potreby. S ruzovou zmesou G12 (VW TL 774 D) opatrne, v starych, roky zanedbavanych chladiacich systemoch s usadeninami sposobi masivne netesnosti vdaka ich rozpustaniu, bude to tiect/slzit z kazdeho spoja a prinajhorsom budes musiet vymenit vsetky dovtedy tesne stvrdnute/spuchrele hadice a mozno aj tecuci chladic. Modra/zelena zmes G11/G48 (VW TL 774 C) taketo netesnosti nesposobuje, kedze usadeniny rozpusta iba minimalne, ale ma kratsi interval vymeny. Ja uz po predchadzajucich skusenostiach G12 pouzivam iba v tych autach, kde aj predtym bola G12 a pravidelne menena.

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

PříspěvekNapsal: pát dub 30, 2021 20:26
od tajga
Do dalsieho auta co mam davam G13. ta by co sposobila v Nive ?

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

PříspěvekNapsal: pát kvě 14, 2021 09:44
od JmJ
Hledal jsem, jaky olej patri do serva rizeni. Vylil sem z toho asi "zluty", ale to podle informaci z internetu jeste nemusi nic znamenat. Vite prosim nekdo, jaka specifikace tam patri?

Zde na foru jsem toho moc nenasel. Nic konkretniho.

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

PříspěvekNapsal: pát kvě 14, 2021 13:34
od Teepee
Návod k obsluze: "např. Pentosin CHF 11 S"

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

PříspěvekNapsal: úte črc 27, 2021 23:29
od Citronidlo
Zdravím,
budu se zas štrachat v autě a měnit olej v diferenciálech + nějaké drobnosti na vrch. Návod, na rozdíl od první stránky zde, udává 75w90 GL-5 bez zmínky o tom, že by měl být H. Dáváte tam nějaké 75w90H (potom poprosím o radu, kde ho najít), nebo v této normě vyhovuje i obyčejné 75W90?
Jako zálohu mám 80w90, ten jsem našel a i v okolí jej mají...

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

PříspěvekNapsal: stř črc 28, 2021 10:07
od Henry
Pismeno H znamena hypoidny, teda urceny pre hypoidne ozubenia (ktore sa v diferencialoch Lad nachadzaju), ale je to iba oznacovacia konvencia niektorych vyrobcov (napr. ex-CSSR a teraz CR+SR), ini to tak neoznacuju. Norma GL-5 je smerodajne univerzalne oznacenie a je urcena pre vysoko zatazene hypoidne prevody. Takze hladal by som GL-5, v tom bude obsiahnute aj to "H". Na viskozite az tak nezalezi, do diferencialov moze ist aj 75W-90, aj 80W-90, 85W-90, niektori davaju aj 85W-140, ale cim vyssie cisla, tym "hustejsi" olej a teda vacsie odpory v diferenciali hlavne za studena a v zime a vyssia spotreba, na druhej strane, cim nizsie cisla ("redsi" olej), tym viac pripadneho hluku a moznych unikov oleja netesnostami.

Do prevodoviek (hlavnej a pridavnej) samozrejme iba GL-4 a teda NIE hypoidny olej.

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2022 00:11
od Kolben
Ahoj, kupoval jsem olej do difu a prodali mi Divinol Synthogear SAE 75W-90. Když se podívám na specifikaci na flašce nebo třeba tu: https://www.nejlepsiceny.cz/prevodove-o ... 0-1-l.html tak píší GL4/GL5. Chápu tedy dobře, že to mohu nalejt i do obou převodovek, tj. že mohu do všeho lít 1 druh oleje? V popisu je mj.: Syntetický převodový olej pro nejvíce zatížené řazené a jiné převodovky, kde jsou vyžadovány EP-vlastnosti a čistě minerální oleje by mohly působit problémy. Má univerzální použití díky širokému viskozitně-teplotnímu pásmu a vhodnosti pro řazené převodovky a poháněné nápravy současně (podle předpisů výrobce), takže umožňuje snížení počtu druhů oleje. Nerad bych něco zkur..., ale na druhou stranu, bylo by to ulehčení.

A druhý dotaz, kolega u kus výš řešil kapalinu do serva, používáte všichni ten "Pentosin" nebo jsou i jiné alternativy? A kolik se ho tam vejde? Montuji orig. servo do auta, takže zatím netuším, kolik se tam může vejít. Díky.

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2022 01:05
od Henry
Treba hladat a riadit sa tym, co udava vyrobca:
https://www.zeller-gmelin.de/zgSite/en/ ... 91BEBAF1E4

Pisu, ze vhodne aj pre hypoidne prevody GL-5, aj pre prevodovky GL-4 a neagresivne voci nezeleznym kovom. Je pekne mat jeden olej pre vsetko, ale synteticke oleje su niekolkonasobne drahsie, tak ak ti to nevadi, nic proti..