Je to jako se vsim, kolik lidi, tolik nazoru. Rozhodne ale husty olej neni lekem na spatne tolerance prevodu. V kazdem pripade pouziti oleje, ktery je opravdu primarne urcen pro prevody a rozvody kamionu ma za nasledek pri kratsich jizdach zvyseni spotreby a pri delsich jizdach zase neni akusticky ucinek patrny. To jsme si, pokud dobre vzpominam, uz pred casem vyjasnovali i s Markem, kdyz si tehdy jeste s Ladou stezoval, ze mu to pripada, jako kdyz ho prvnich 50 km nekdo drzi za p....
. Ani ja jsem to pred casem nevydrzel, po revoluci se na trhu zacaly objevovat do te doby "exoticke" oleje, kdyz pred tim jsme museli treba do Volhy michat olej ze tri druhu, aby alespon trochu odpovidal ruskemu Gost a chvili jsem s 85W140H jezdil, ale jak jsem jiz psal vyse, za studena to nejelo a za tepla byl diferak slyset stejne jako s PP90H. S oleji 75W90 rano se studenym vozem vyjizdim uplne stejne jako s teplym, neni citit zadny zvyseny odpor. Vlastne olej teto viskozity leju i do prevodovek, a to i u obou fiatu a nemam po ranu problem s razenim, ale to jiz odbocuji. A zase, nechci tady rozpoutavat nejakou zhavou diskusi, at si kazdy leje kamkoliv co uzna za vhodne, jen prezentuji svuj nazor a pripadne i doporuceni tem, kteri chteji naslouchat. W.