Prevádzkové náplne (NIVA)

Moderátor: Moderátoři

Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvekod Majo » pon úno 19, 2007 15:02

Motor = 3,75L(plus olejový filter) - 10W/40 alebo 15W/4O, API aspoň SF a čím vyššie tým lepšie

Prevodovka = 1,55L(4q-1,35L) - prevodový olej, norma GL-4

Zadný diferenciál = 1,30L - prevodový olej, norma GL-5 (hypoidný)

Predný diferenciál = 1,50L - prevodový olej, norma GL-5 (hypoidný)
(Predný diferenciál pevnostný - 1,20L)

Prídavná prevodovka = 0,75L - prevodový olej, norma GL-4

Ako najlepší olej do diferenciálov(predného a zadného) sa osvedčil 75W/90 API GL-5 a do prevodoviek rovnako 75W/90, pričom stačí aj GL-4.
Použiteľné sú aj oleje PP90H do diferenciálov a PP90 do prevodoviek, avšak v rámci hlučnosti a vymedzenia vôlí, nie sú úplne vhodné. Bral by som to len ako núdzové riešenie.
Možno samozrejme použiť aj 75W/140, tieto oleje, sú ale poväčšine pridrahé a môžu svojou priveľkou hustotou zvyšovať spotrebu.
Naposledy upravil Majo dne ned pro 09, 2007 13:56, celkově upraveno 2
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Martin Kalenda » pon úno 19, 2007 15:37

Měl bych dotaz, když měníš olej v převodovkách, kudy ho leješ, jestli kontrolnim šroubem nebo si objevil někde jinde nějaký nalívací šroub.A potom hypoidní je asi kuželový , že?V práci děláme průmyslový převodovky a tam je olej stejný jak u čelních tak u kuželových, jediná změna je u šnekových, kde se o sebe třou 2 různé materiály-bronz a ocel.Jinak z vlastní zkušenosti bych měnil olej po roce, dostane se do něj totiž vzdušná vlhkost...
Uživatelský avatar
Martin Kalenda
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte říj 31, 2006 20:09
Bydliště: Valdek

Příspěvekod Majo » pon úno 19, 2007 20:28

Kontrolny sroub je zaroven nalievacim sroubom. Ja osobne olej nalievam cez velku flasu zakvacenu niekde v motorovom priestore(na kapote napr) a nastoknutu na dlhu hadicu strcenu do tej spravnej diery(proste ju pichnes do prevodovky ci difu, ktory prave plnis. K zadnemu difu to ale spredu netahaj;-)

Hypoidne sukolie je zvlastnym druhom sukolia s mimobeznymi osami, nie je to kuzelove ani celne ani ziadne ine. Je proste hypoidne. A musis pouzivat olej pre hypodine sukolia a nie obycajny lebo si narobis velikanske problemy.

Olej v diferakoch je dobre menit tak po cca 30tkm alebo skor pri nasich autach.(Ja som teraz menil na novom aute po 5000km a vypustacie srouby boli uplne zachytane od kovovych ciastociek, olej cely metalizovy...) A ak nemas vyvedene odvetranie diferakov tak by si mal aj po kazdom brodeni :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Wolf » úte úno 20, 2007 06:47

U hypoidniho soukoli dochazi k axialnimu smykovemu zubovemu treni, proto vyzaduji specialni olej, kde neni smykem porusen mazaci film. Tento typ treni u klasickeho kuzeloveho soukoli nevznika. W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

proplach a přísady

Příspěvekod nomad » pon dub 09, 2007 14:29

Ahoj,

minulý týden jsem rozšířil řady nivařů a první věc, kterou chci vyměnit jsou náplně. Auto má najeté 90000 km a vůbec netuším co je momentálně nalito uvnitř. Vím jaký olej použít a kolik, ale .....
1- má smysl použít proplach před nalitím nového motorového příp. převodového oleje a jak ho realizovat ?
2- má smysl použít nějaké aditivum na zlepšení vlastností oleje ? ( podle výrobce na snížení opotřebení a dotěsnění..)
3-jakou značku oleje doporučujete pro auta používaná do terénu ?
4-jaké mazivo na čepy, kardan ?


Tom
nomad
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon dub 09, 2007 08:38
Bydliště: Opava

Příspěvekod Nemo » pon dub 09, 2007 19:35

1-Ano, prodává se přísada, kterou naleješ do stávajícího oleje, chvíli to necháš brblat(dle návodu) a pak olej vypustíš a necháš vykapat. Prodávají každé slušné autodíly.
2-NE. Raději kvalitní olej.
3-A co třeba Shell RIMULA, je to olej pro náklaďáky, píšou na něm pro dlouhodobě, vysoce zatěžované motory, já ho měl dlouhodobě ve čtyřistapětce TD a nebyl problém.No to je jen možnost z mnoha. Kvalitních olejů je dost, že?
4-Na kardanu se maže jen drážkovaná hřídel spojující kardan s tou krátkou částí u hardyspojky, já to mažu nějakou vazelínou s molybdenem, a čepy, na ty se mi nejlíp osvědčila dávka hustého převod.oleje aplikovaná injekční jehlou skrz prachovku.
[size=85]Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Nemo
 
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod vik2 » pon říj 08, 2007 07:27

Jeste se vratim k tematu vyse, a to ze v pridavne hipoidni prevod neni. Dif je pohanej celnim,sikmym ozubenim. A uzaverka je jen takovej prevlecnej krouzek, kterek spoji 2 hridele....

[ Komentář přidal: Majo: st říjen 31, 2007 07:36 ]
dik, uz som to doplnil. :)
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Užovka12 » sob led 19, 2008 20:21

Majo píše:Ako najlepší olej do diferenciálov(predného a zadného) sa osvedčil 75W/90 API GL-5 a do prevodoviek rovnako 75W/90, pričom stačí aj GL-4.


Ahoj,
chystám se rozšířit řady Nivařů a zajímalo by mě, jestli jde použít i olej 80W/90 a jaký je v tom rozdíl. Nerad bych hned na začátku něco zprasil.
Nivař začátečník
Uživatelský avatar
Užovka12
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob led 19, 2008 20:10
Bydliště: Šumpersko

Příspěvekod Majo » sob led 19, 2008 20:25

moze ist aj 80W/90, dokonca moze ist aj PP 90 do prevodoviek a PP90H do diferakov.
Nevyhnutne je akurat to aby do diferakov siel olej hypoidny(H, GL-5..) do prevodoviek obycajny(GL-4)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Jiří 72 » sob led 19, 2008 23:16

Ahoj,
já leju do převodovek ten samý olej jak do diferáků H, GL5 z důvodu zjednodušení.
Mám v regále prostě jeden druh do převodovek a jeden do motoru (mogul super stabil).
Zatím bez problémů a podle jednoho známého z bývalého servisu Lada nemůžu ničemu
uškodit,když dám "háčko" i do převodovky,spíš naopak. :scratch:
Jiří 72
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte kvě 15, 2007 20:47
Bydliště: Praha

Příspěvekod Hurikán » sob led 19, 2008 23:48

Tak, tak. H, resp. GL-5 klidně i do převodovky. Já to tak dělám taky. Hlavně nikdy GL-4 do difecu!!!
Viskozitní třídu používám 80W-90. Hlavně v zimě se daleko líp řadí a auto nejede zkraje tak ztuha.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Ondrůch » ned led 20, 2008 09:59

Já používám do difů i převodovek 85W-140 GL-5
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Majo » ned led 20, 2008 18:46

mno tiez som bol v tom ze GL-5 prevodovkam nemoze uskodit.
Teraz mam odidene synchrony na 1, 2 a 3 prevodovom stupni na dvoch autach z troch a zacinam verit reciam, ze oleje GL-5 poskodzuju synchronizacne kruzky v prevodovkach..........
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned led 20, 2008 20:06

Prý toto nebezpečí hrozí od agresivních EP přísad v olejích GL-5.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod andy_ďas » pon led 21, 2008 00:01

Majo píše:mno tiez som bol v tom ze GL-5 prevodovkam nemoze uskodit.
Teraz mam odidene synchrony na 1, 2 a 3 prevodovom stupni na dvoch autach z troch a zacinam verit reciam, ze oleje GL-5 poskodzuju synchronizacne kruzky v prevodovkach..........


Koko Loko píše:Prý toto nebezpečí hrozí od agresivních EP přísad v olejích GL-5.


v servisu VW mi GL - 5 doporučili do transportéra (převodovka a dif v jedný skříni).
žigulíka už nemám, páč sem změnil orientaci.....
né teda seksuální, jen vozy již nemám z východu anýbrž ze západu..............
Uživatelský avatar
andy_ďas
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát říj 20, 2006 21:03
Bydliště: u Kladna

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků