Stránka 7 z 11

Re: samosvor

PříspěvekNapsal: sob říj 12, 2013 18:33
od martas
http://www.niva-lada4x4.ru/shop/index.p ... der&page=5

Co tyto samosvory a jejich vhodnost na nivu? Proč jsou tam různé hodnoty předpětí od 5,0 kg/m do 10,0 kg/m (преднатяг 10,0)?
Co jsem vyčet tak od přepětí 7,0 kg/m doporučují samosvory pro montáž na zadní nápravu vozidla používaného především pro off-road nebo na cestu k účasti na off-road soutěži... Znamená to, že čím větší předpětí tím lépe a rychleji připojí druhé kolo při prokluzu...?

Re: samosvor

PříspěvekNapsal: pon říj 14, 2013 11:13
od Dusan
NIE tie kolesa tahaju obe spolu a az pri prekonani nejakeho odporu sa rozpoja, tak ze 10 sa rozpoji jedine na ceste aj to asi bude zanechava cierny pas :D

Re: samosvor

PříspěvekNapsal: pon říj 14, 2013 14:19
od Luděk Musil
martas píše:http://www.niva-lada4x4.ru/shop/index.php?cPath=35_58&sort=products_sort_order&page=5

Co tyto samosvory a jejich vhodnost na nivu? Proč jsou tam různé hodnoty předpětí od 5,0 kg/m do 10,0 kg/m (преднатяг 10,0)?
Co jsem vyčet tak od přepětí 7,0 kg/m doporučují samosvory pro montáž na zadní nápravu vozidla používaného především pro off-road nebo na cestu k účasti na off-road soutěži... Znamená to, že čím větší předpětí tím lépe a rychleji připojí druhé kolo při prokluzu...?

Možná bych to řek´ obráceně: čím větší předpětí, tím později se samosvor rozpojí :idea: .
Pokud to můj malý a netechnický mozek dobře pochopil, tak samosvor = neustálé (do určité míry pevné) spojení obou kol hnací nápravy.
Při určitém rozdílu otáčení kol to samosvor rozpojí.
Pozor! Neplést s klasickým diferenciálem. Ten pouze odchytí rozdílné otáčení kol a to, co na jedné straně ubere - to na druhé straně přidá.
Dva příklady - táž zatáčka, jednou však suchý asfalt, podruhé ujetý sníh/náledí. V prvním případě samosvor otevře - rozpojí, v případě druhém zůstane zavřen - nerozpojí.
L.
Edit: Dušan to řekl velmi krátce :idea: , já se trošičku rozepsal ... snad i správně :D

Re: samosvor

PříspěvekNapsal: úte říj 15, 2013 10:51
od jiri.k
samosvor drobné rozdíly v otáčení kol ustojí jako obyčejný diferák , typicky v zatáčce, kde nejedu smykem. Pokud začne jedno kolo hodně výrazně prokluzovat, segmenty v difu se uzamknou a obě kola se začnou točit stejně. Proto se samosvor používá více u závodů, kde se jede furt "plnej". V terenu se to moc nehodí, protože bychom si překousli jazyk. Tam by bylo nejlepší mít uzavirku dálkově ovládanou..
Předpětí bych znal jen jedno- v diferenciálech se montují ložiska s předpětím, aby ozubení nehučelo. Tak nevím..

Re: samosvor

PříspěvekNapsal: úte říj 15, 2013 12:03
od martas
Dušan s Luďkem to vysvětlili lépe než já, já jsem se blbě vyjádřil...

Jiřík.k - To je jasné, že by byla vhodnější ovládaná 100 % uzávěrka, ale tenhle samosvor je podle obrázků na krabici na principu Torsen ... Tak proto se ptám na jeho vhodnost... Já tomu moc neholduju, ale mám možnost to mít tak se ptám...

Re: samosvor

PříspěvekNapsal: úte říj 15, 2013 21:09
od Majo
Vyzera to na Torsen veru a ten nie je zrovna na zavody, to skor lamelovy....
Akurat nechapem to predpatie, to by malo byt prave na lamelovom.

Mam skusenost so 75percentnym svorom, montoval som to Jossemu do Chevy Nivky, ale pride mi to take nekulturne. Pri prejazde zakrutou to kvicalo a skripalo.

Re: samosvor

PříspěvekNapsal: úte říj 15, 2013 22:59
od martas
Tak jsem hledal a četl a je mi to o trošku jasnější - viz tente článek, který polopaticky vysvětluje funkce klasického diferenciálu, lamelového, torsen a kolíčkového - http://www.tipcars.com/magazin-samosvor ... -3220.html

Stím, že Thorsen - Jiný způsob jak zvýšit tření v diferenciálu je použití čelních ozubených kol se šikmými zuby, přičemž stoupání jejich šroubovice je příkré. Tento systém využívá diferenciál Torsen (Torque Sensitive). Právě velký úhel stoupání zubů způsobuje zvýšené tření v záběru kol. Zde je možnost naladění diferenciálu omezena neboť je pro změnu svornosti potřeba vyměnit ozubená kola za jiná s jiným sklonem zubů. Také maximální dosažitelný třecí moment je nižší než u předchozího řešení. Z těchto důvodů není tento diferenciál příliš vhodný pro závodění, ale zato je poměrně oblíben v sériové produkci pro všechny typy pohonu. Za všechny jmenujme mezinápravový diferenciál, dnes již legendárního Audi Quatrro.

Z toho vyplívá co ti rusové nazývají jako předpětí ( преднатяг 5,0 , преднатяг 6,0 - 7,0 - 7,5 - 8,0 - 9,0 - 10 kg/m ) a doporučují diferenciály od předpětí 7,0 kg/m pro montáž na zadní nápravu vozidla používaného především pro off-road nebo na cestu k účasti na off-road soutěži... Čím větší je to předpětí tím je tedy větší svornost diferencialu, aspoň tak jsem to pochopil já... Taky to mohli vyjádřit v procentuálně a né kg/m... A nobo jsem si to ztý ruštiny špatně přeložil :-(

Re: samosvor

PříspěvekNapsal: stř říj 16, 2013 06:42
od Luděk Musil
martas píše:... Taky to mohli vyjádřit v procentuálně a né kg/m...
Pro někoho jsou jasnější kg/m, pro někoho procenta :idea: . Buďme rádi, že nejme v Anglii ( libry na čtverečnej palec apod. :P ). L.

Re: samosvor

PříspěvekNapsal: pon led 19, 2015 12:37
od Dusan

Re: samosvor

PříspěvekNapsal: úte led 20, 2015 21:44
od RIKIJAN
pokud jsme nic nepřehlidl tak to je jen 4satelit o tom jsme se bavily v upravách tam je na to téma já ho chtěl dělat ale bohužel z toho asi ustoupilo v dohlední době

Re: samosvor

PříspěvekNapsal: stř led 21, 2015 06:54
od Majo
prehlidl. Tiez som na to kukal ako puk, ale je to uzavierka. V podstate ako pises, dorobene 2satelity, ktore sa nejak vyosia(ovladanim ktore celkom nechapem) a tym sa bloknu....

Re: samosvor

PříspěvekNapsal: stř led 21, 2015 08:00
od valda1971
"...ktore sa nejak vyosia..." = elektromagnetem. Takže to může zapnout/vypnout

Re: samosvor

PříspěvekNapsal: stř led 21, 2015 22:18
od RIKIJAN
http://rolllock.ru/ tady to je bez elektro magnetu

systém pokud dobře chápu funguje na tom že zabrzdíš kolo co je okolo toho těla a tím se se posunou satelity zavře diff s tím se přehodí kolíčky do te bloklé polohy když já vypneš vše se vratí doté polohy že to funguje jako 4satelit ale pořad co se stane když dáš zpatečku tak se to nezavisle na magnetu nebo to ruční brzdy odblokuje

z toho mne vycházi princip asi dobry ale ta funkcost co do dlohotrvanlivosti bude podlemně špatna protože se budou česat zuby na satelitech zas je pravda že pokud jích bude pořad mraky satelitu v zásobě tak rozhodíš zadek dáš nový a jedeš :)

pokud to chce někdo udělat tak mu dám material a budu s tím dělat zkušební jízdy nedavam tomu ani 5km :lol: pokud to ale bude fungovat rád to od něj koupím a budu ho všude chvalit :D

Re: samosvor

PříspěvekNapsal: stř led 21, 2015 23:08
od Dusan
Ale prd, zapnes elektromagnet pohnes sa v pred rychlost max do 10km/h a cele sa to posunie novy satelit zapadne do planetoveho kolesa a satelitu a zamkne to vypnes prud do elektromagnetu, oala mozes pridat tahaju obe kolesa, mozes cuvat robit co chces. Ak zase pustis prud do elektromagnetu a cuvnes cele sa to pretoci spat a odblokuje a mozes vypnut prud do elktromagnetu.
Ano na tychto strankach je ten vyrobca a stara verzia stale to vylepsuju http://rolllock.ru/

Ziadne zuby sa neopotrebovavaju, navyse ma to tu vyhodu ze sa to da lahko zamknut a vypnut narozdiel od kolikoveho diferencialu.

Re: samosvor

PříspěvekNapsal: stř led 21, 2015 23:27
od RIKIJAN
jak řikam mužeš mně to vyrobit pokud to bude fungovat rád zaplatím a dodám materílal 4kousky koumplet diffu doma pozbíram :) ale proste potom co jsem očesal klasicky satelity tak tohle musí jít očesat o to líp ještě bych tomu věřil kdyby udělali zuby ktere by satelitu zapadli po celí ploše na tí straně

a s tou zpatečkou to myslím v to že ta bude fungovat jako když ten elektro magnet vypneš protože ten to neudrží

pro někoho kdo si uzavěrku zapne na mokrý louce dobrý ale ne pro mně já se nechlubím jen tomu nevěřím že to vydrží :(