martas píše:http://www.niva-lada4x4.ru/shop/index.php?cPath=35_58&sort=products_sort_order&page=5
Co tyto samosvory a jejich vhodnost na nivu? Proč jsou tam různé hodnoty předpětí od 5,0 kg/m do 10,0 kg/m (преднатяг 10,0)?
Co jsem vyčet tak od přepětí 7,0 kg/m doporučují samosvory pro montáž na zadní nápravu vozidla používaného především pro off-road nebo na cestu k účasti na off-road soutěži... Znamená to, že čím větší předpětí tím lépe a rychleji připojí druhé kolo při prokluzu...?
Možná bych to řek´ obráceně: čím větší předpětí, tím později se samosvor rozpojí
.
Pokud to můj malý a netechnický mozek dobře pochopil, tak samosvor = neustálé (do určité míry pevné) spojení obou kol hnací nápravy.
Při určitém rozdílu otáčení kol to samosvor rozpojí.
Pozor! Neplést s klasickým diferenciálem. Ten pouze odchytí rozdílné otáčení kol a to, co na jedné straně ubere - to na druhé straně přidá.
Dva příklady - táž zatáčka, jednou však suchý asfalt, podruhé ujetý sníh/náledí. V prvním případě samosvor otevře - rozpojí, v případě druhém zůstane zavřen - nerozpojí.
L.
Edit: Dušan to řekl velmi krátce
, já se trošičku rozepsal ... snad i správně