Stránka 1 z 1

zosilnenie redukcneho pomeru

PříspěvekNapsal: sob zář 12, 2020 10:31
od radoniva
podarilo sa uz niekomu zvysit redukcny pomer? teda aby bola redukcia este pomalsia a este silnejsia...

bohuzial, po cherokee mi pride redukovana jednotka skratka prilis rychla. takisto ten slabucky motor nivy si vyslovene ziada vacsiu pomoc od prevodovky.

toto jedine mi na konstrukteroch nivenky nejde do hlavy, ze ked uz mame motor slaby, tak aspon zmenime pomer ozubenych koliesok a vybavene, bude vladat... namiesto toho je tam slaba redukcia na slaby motor, cize treba 4000 otacok a rozbeh tam, kde by si silna redukcia poradila na volnobehu bez presmykovania kolies, bez skakania, rozkolisania atd atd...

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

PříspěvekNapsal: sob zář 12, 2020 11:32
od Ondra1,7mpi
Já sehnal diferenciály s převodovým poměrem 4,44, místo obvyklých 3,9 nebo 4,1. Toto soukolí 9/40 lze koupit nové a nandat do stávajících difů... Ovšem auto pak potřebuje na rychlejší jízdu alespoň dva převodové stupně navíc, a ty už nejsou. Jezdím max 90 protože mám ropu...
Mara psal něco o tuningu přídavné převodovky, ale neslyšel jsem o nikom kdo by to tu měl...
Nebo jsem viděl brutální řešení na velká kola s pomocí instalace druhé přídavné převodovky...

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

PříspěvekNapsal: sob zář 12, 2020 13:48
od Dusan
Osustruzia sa dole ozubene kolesa L prevodu a nalisuju nove tusim z prevodovky.

Len ci potom nebudes trhat poloosi

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

PříspěvekNapsal: úte zář 15, 2020 19:09
od radoniva
Ondra1,7mpi píše:Já sehnal diferenciály s převodovým poměrem 4,44, místo obvyklých 3,9 nebo 4,1.


kde sa to da zohnat?

toto riesenie nepretazuje poloosi, ako dusan spomina?

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

PříspěvekNapsal: úte zář 15, 2020 19:40
od Mara
Asi by stacily 4,3 ty by mely byt bezneji k dostani. Jestli se nepletu tak je to 10/43 zubu. To uz jsou pomalejsi dify a silne. Misto difů 3,9 jsem dal 4,1 (stara Niva 1.6)a bylo to poznat. Pomalu bych ale asi užil i ty 4,3. Jde mi taky o kompromis terenu a silnice, at je to pouzitelne tak i tak. Polosy samozrejme namahane budou vice a pri nejake vetsi snaze by jejich silnejsi varianta sla namontovat vymenou dílů. Pokud potunis redukci pridavky, tak budou namahane vice jak kardany, tak soukoli difu. Dify se shaneji z ruznych Laděn a poradne nevim ktere modely maji jake dify..

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

PříspěvekNapsal: úte zář 15, 2020 21:24
od nespor.jenda
https://ladapower-europe.com/catalog/ni ... 674-detail
Tady je na to celej set, ale stojí to docela dlouhý peníze...

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

PříspěvekNapsal: stř zář 16, 2020 06:07
od Luděk Musil
Mara píše:… . Dify se shaneji z ruznych Laděn a poradne nevim ktere modely maji jake dify..

Přehled zde: viewtopic.php?f=50&t=6060
L.

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

PříspěvekNapsal: stř zář 16, 2020 17:34
od Ondra1,7mpi
400e není zase tak moc... Soukolí 9/40 myslím je za 200e a to je jen polovina toho řešení, navíc toto se asi bude týkat jenom krátkých kvaltů, takže je to lepší řešení, auto bude uni, jak silnice tak terén... Kdyby mi to někdo poslal domů abych to nemusel řešit (to úplně nesnáším) dám klidně 500e :lol:

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

PříspěvekNapsal: čtv zář 17, 2020 07:21
od radoniva
nespor.jenda píše:https://ladapower-europe.com/catalog/niva-1600/transfer-case/lada-niva-1600-gear-tension-shoe-tuning-2559-2561-2562-2651-2674-detail
Tady je na to celej set, ale stojí to docela dlouhý peníze...


pockat pockat, ale toto je podla nazvu do prevodovky, nie do diferaku.

do diferaku som nasiel toto

https://www.automanta.sk/zadna-naprava- ... results=64

akurat, ze to je len 10/43 cize 4,3 namiesto povodnych 4,1 v mojej 21213. neviem, ci by to bolo dostatocne citelne posilnenie... ci?

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

PříspěvekNapsal: čtv zář 17, 2020 08:15
od nespor.jenda
radoniva píše:pockat pockat, ale toto je podla nazvu do prevodovky, nie do diferaku.

Do redukční převodovky. Tudíž by to mělo splňovat tvůj požadavek, který jsem pochopil takto: Na "zajíce" normálně, na "želvu" pomaleji (a silněji) než "želva" u klasické Nivy. Pokud budeš upravovat jenom diferáky, zpomalíš si i "zajíce".

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

PříspěvekNapsal: čtv zář 17, 2020 09:18
od radoniva
chapem... mne ide len o to spomalenie. odkedy mam tu nivu, redukciu som este nevyradil :))

aby nevzniklo nedorozumenie, asfalt este nevidela... ani neuvidi :))

cize diferak by bol ok, chcelo by to vsak tych 4,44, co ma ondra...

navyse, zrejme to bude treba do oboch diferakov, tak?

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

PříspěvekNapsal: čtv zář 17, 2020 09:45
od Luděk Musil
radoniva píše:navyse, zrejme to bude treba do oboch diferakov, tak?
Dáš-li rozdílná soukolí - daleko nedojedeš :idea: . L.

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

PříspěvekNapsal: sob zář 26, 2020 13:10
od Dusan
uprava ozubechych kolies redulcnej prevodovky.
https://www.youtube.com/watch?v=OLpk5Q4xH4I

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

PříspěvekNapsal: sob zář 26, 2020 13:37
od radoniva
vdaka, daco som aj ja nasiel, ale zide sa