zosilnenie redukcneho pomeru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvek od radoniva »

podarilo sa uz niekomu zvysit redukcny pomer? teda aby bola redukcia este pomalsia a este silnejsia...

bohuzial, po cherokee mi pride redukovana jednotka skratka prilis rychla. takisto ten slabucky motor nivy si vyslovene ziada vacsiu pomoc od prevodovky.

toto jedine mi na konstrukteroch nivenky nejde do hlavy, ze ked uz mame motor slaby, tak aspon zmenime pomer ozubenych koliesok a vybavene, bude vladat... namiesto toho je tam slaba redukcia na slaby motor, cize treba 4000 otacok a rozbeh tam, kde by si silna redukcia poradila na volnobehu bez presmykovania kolies, bez skakania, rozkolisania atd atd...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Já sehnal diferenciály s převodovým poměrem 4,44, místo obvyklých 3,9 nebo 4,1. Toto soukolí 9/40 lze koupit nové a nandat do stávajících difů... Ovšem auto pak potřebuje na rychlejší jízdu alespoň dva převodové stupně navíc, a ty už nejsou. Jezdím max 90 protože mám ropu...
Mara psal něco o tuningu přídavné převodovky, ale neslyšel jsem o nikom kdo by to tu měl...
Nebo jsem viděl brutální řešení na velká kola s pomocí instalace druhé přídavné převodovky...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvek od Dusan »

Osustruzia sa dole ozubene kolesa L prevodu a nalisuju nove tusim z prevodovky.

Len ci potom nebudes trhat poloosi
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvek od radoniva »

Ondra1,7mpi píše:Já sehnal diferenciály s převodovým poměrem 4,44, místo obvyklých 3,9 nebo 4,1.


kde sa to da zohnat?

toto riesenie nepretazuje poloosi, ako dusan spomina?
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1184
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvek od Mara »

Asi by stacily 4,3 ty by mely byt bezneji k dostani. Jestli se nepletu tak je to 10/43 zubu. To uz jsou pomalejsi dify a silne. Misto difů 3,9 jsem dal 4,1 (stara Niva 1.6)a bylo to poznat. Pomalu bych ale asi užil i ty 4,3. Jde mi taky o kompromis terenu a silnice, at je to pouzitelne tak i tak. Polosy samozrejme namahane budou vice a pri nejake vetsi snaze by jejich silnejsi varianta sla namontovat vymenou dílů. Pokud potunis redukci pridavky, tak budou namahane vice jak kardany, tak soukoli difu. Dify se shaneji z ruznych Laděn a poradne nevim ktere modely maji jake dify..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
nespor.jenda
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvek od nespor.jenda »

https://ladapower-europe.com/catalog/ni ... 674-detail
Tady je na to celej set, ale stojí to docela dlouhý peníze...
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvek od Luděk Musil »

Mara píše:… . Dify se shaneji z ruznych Laděn a poradne nevim ktere modely maji jake dify..

Přehled zde: viewtopic.php?f=50&t=6060
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

400e není zase tak moc... Soukolí 9/40 myslím je za 200e a to je jen polovina toho řešení, navíc toto se asi bude týkat jenom krátkých kvaltů, takže je to lepší řešení, auto bude uni, jak silnice tak terén... Kdyby mi to někdo poslal domů abych to nemusel řešit (to úplně nesnáším) dám klidně 500e :lol:
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvek od radoniva »

nespor.jenda píše:https://ladapower-europe.com/catalog/niva-1600/transfer-case/lada-niva-1600-gear-tension-shoe-tuning-2559-2561-2562-2651-2674-detail
Tady je na to celej set, ale stojí to docela dlouhý peníze...


pockat pockat, ale toto je podla nazvu do prevodovky, nie do diferaku.

do diferaku som nasiel toto

https://www.automanta.sk/zadna-naprava- ... results=64

akurat, ze to je len 10/43 cize 4,3 namiesto povodnych 4,1 v mojej 21213. neviem, ci by to bolo dostatocne citelne posilnenie... ci?
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Uživatelský avatar
nespor.jenda
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvek od nespor.jenda »

radoniva píše:pockat pockat, ale toto je podla nazvu do prevodovky, nie do diferaku.

Do redukční převodovky. Tudíž by to mělo splňovat tvůj požadavek, který jsem pochopil takto: Na "zajíce" normálně, na "želvu" pomaleji (a silněji) než "želva" u klasické Nivy. Pokud budeš upravovat jenom diferáky, zpomalíš si i "zajíce".
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvek od radoniva »

chapem... mne ide len o to spomalenie. odkedy mam tu nivu, redukciu som este nevyradil :))

aby nevzniklo nedorozumenie, asfalt este nevidela... ani neuvidi :))

cize diferak by bol ok, chcelo by to vsak tych 4,44, co ma ondra...

navyse, zrejme to bude treba do oboch diferakov, tak?
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvek od Luděk Musil »

radoniva píše:navyse, zrejme to bude treba do oboch diferakov, tak?
Dáš-li rozdílná soukolí - daleko nedojedeš :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvek od Dusan »

uprava ozubechych kolies redulcnej prevodovky.
https://www.youtube.com/watch?v=OLpk5Q4xH4I
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvek od radoniva »

vdaka, daco som aj ja nasiel, ale zide sa
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“