Stránka 2 z 4

Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!

PříspěvekNapsal: stř zář 02, 2020 13:15
od Henry
Marku, dakujem za expertizu! Vyskusam, nejaky cas to sice potrva, kym zozeniem nejaky katalyzator na vymenu a potom dam vediet.

Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!

PříspěvekNapsal: stř zář 02, 2020 16:03
od nespor.jenda
Henry píše:...Ten najjednoduchsi fix si mi totiz neprezradil. Ja chapem, ze to je sucast know-how a za to sa plati, ale tak potom naco je cele toto forum, ak nie na nezistnu pomoc? ...Ci to v skutocnosti aj ukazuje spravne hodnoty podla bohatosti zmesi, to uz posudit neviem.

V záludnostech lambda sond pro různé Niví ŘJ se nevyznám, ale:
Podle toho, že ti ten "fix" stejně ve výsledku nepomohl, bych si tipnul, že to tvé řešení není funkční a Cory ho nezmínil nikoliv proto, že by si chtěl chránit know-how, ale proto, že to řešení není správné. A ty jsi na to reagoval dosti neomaleně, tudíž se nedivím, že ti Cory odpověděl tak, jak odpověděl.

Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!

PříspěvekNapsal: stř zář 02, 2020 16:34
od Georgius
a tak místo toho, aby poslal Corymu ŘJ, který by ji zkontroloval a nastavil na příslušnou lambdu, Henry bude shánět katalyzátor :roll:. Každý svého štěstí strůjce. Cory, prosím, nezobecňuj.

Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!

PříspěvekNapsal: stř zář 02, 2020 16:53
od Henry
Pozri, ja ten fix nikomu nenutim, len som ho sem zavesil. Kazdy nech sa rozhodne sam. Ak niekto radsej bude zhanat original lambda sondu alebo modifikovat RJ, je to jeho vec. Ale rozhodne sa neda povedat, ze by ten fix nijako nepomohol: emisie vo zvysenych otackach pred fixom CO okolo 10 % a lambda vyrazne pod 1 a emisie po fixe CO 0,5 % a lambda presne 1, to je teda poriadny rozdiel. Na volnobehu to "stiahlo" CO z 1,6-2 % "iba" na 0,8-1 %. Uz druha vec je, ze stale to emisne limity nesplna, lebo tie su velmi prisne (CO vo zvysenych otackach max. 0,3 %), ale sa to tomu dost priblizilo a zrejme to bude sposobene dalsou zavadou ako napisal Marek.

Reagoval som tak preto, ze Cory ma presne tento fix na svojej vlastnej FB stranke umiestneny (nebudem to sem davat, lebo respektujem jeho autorske prava, ale kto chce si to najde, ak to tam este je), co som vsak nasiel az dodatocne potom, co som dlhe hodiny hladal kde a ako zohnat lambda sondu pre RJ GM, ktora je zohnatelna akurat v Rusku a na Ukrajine, u nas a v EU vacsinou ponukaju Bosch. Uplnou nahodou som pritom natrafil na nejake ruske forum, ktore som si musel prekladat cez Google Translator, kde bol tento fix detailne popisany, pretoze zrejme aj u nich je bezne pouzivat lambda sondu Bosch namiesto originalu.

Georgius: katalyzator by som musel zhanat tak ci tak, pretoze RJ a lambda sonda funguju tak, ze dosahuju hodnotu lambda = 1. Viac uz RJ ani lambda sonda z principu fungovania urobit nedokazu, na RJ sa ziadna lambda "nenastavuje". Znizenie surovych emisii pod emisne limity je uz vylucne vec katalyzatora, aj ked ja som si myslel, ze by to este mohla byt chyba vstrekovania (kvoli tym vyssim HC), ale Marek zrejme bude mat pravdu.

Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!

PříspěvekNapsal: stř zář 02, 2020 17:08
od nespor.jenda
A je ta hodnota lambda=1 důvěryhodná?

Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!

PříspěvekNapsal: stř zář 02, 2020 17:15
od Henry
Ano, hodnota lambda bola vypocitana a ostatne koncentracie zloziek emisii boli zmerane cerstvo nakalibrovanym analyzatorom vyfukovych plynov.

Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 12:33
od Henry
Hm, vcelku vtipna situacia: s kupenym uplne novym original ruskym katalyzatorom to ma rovnake emisie ako uplne bez katalyzatora. Vyzaduje katalyzator nejaky "zabeh", kym zacne fungovat alebo mi predali atrapu?

Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 14:07
od valda1971
Že by kat potřeboval "záběh" je nesmysl. Prostě Ti nefachčí - tedy atrapa....

Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 14:20
od Teepee
Určitě musí mít KAT pracovní teplotu!
Zlobívá to trochu při ME u Felicií, která ho má vespodu pod autem a jde na měření vychladlá.

Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 17:09
od Henry
Skusal som ten novy kat zohriat pri 3500 otackach asi 30 min. a nic to nespravilo. Zrejme to fakt bude atrapa!

Tak som tam dal naspat povodny katalyzator: pri 3000 otackach najprv CO 0,6 %, ale po par minutach sa zohrial a CO kleslo pod hranicu normy na 0,2 %. Na volnobehu je CO v poriadku, ale je tam vysoke HC. Mozno je to tym, ze akonahle klesnu otacky na volnobeh, kat sa ochladi (tiez je dost daleko od motora pod autom) a uz nie je taky efektivny. Skusim to zajtra este poriadne zohriat a az potom zmerat na volnobehu. Strasna pakaren toto..

Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 17:28
od Dusan
Vaha toho nobeho vs. Stareho katalizatora?

Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 18:35
od tajga
Dusan píše:Vaha toho nobeho vs. Stareho katalizatora?


to asi nebude moc porovnatelne ked stary je vypaleny a su v nom karbony

Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2020 18:51
od Henry
Presne to porovnat nedokazem, lebo povodny kat je uz namontovany na aute a som rad, ze sa mi to podarilo zlozit a zatmelit tak, ze vyfuk nefuci (problemovy spoj kat - 2. diel vyfuku), tak to teraz nejdem rozoberat. Ale ked som ich prenasal, mali podobnu hmotnost, aj vizualne vyzerali oba vcelku dobre a rovnako. V povodnom kate je minimum usadenin, nie je vobec upchaty, len taky lahky povlak sadze na plasti, teraz uz aj ten novy kat tak vyzera.

Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!

PříspěvekNapsal: pát říj 16, 2020 21:11
od tajga
tam nie je tolko platiny aby to robilo rozdiel pol kila. ked to je fake katalyzator tak bude vyrobeny opticky 1:1 aby oklamali kupujuceho a nikto z beznych ludi to nebude davat do laboratoria na vyskum ze su pouzite ine kovy.

Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!

PříspěvekNapsal: pát říj 16, 2020 22:16
od Henry
Ved iste, tych vzacnych kovov tam bude radovo par gramov, co je na urovni hmotnostnej odchylky pri vyrobe plechoveho obalu katalyzatora. Vizualne to tiez nemozno odlisit. Takze pri kupe to nemas ako odhalit a vzdy to bude o dovere. Iba dodatocne po montazi sa da nepriamo zistit, ci katalyzator robi to co ma (znizuje HC, CO, NOx a O2 a zvysuje CO2 oproti referencnym hodnotam bez katu). Navyse v pripade univerzalnych katalyzatorov sa musia prisposobovat priruby zvaranim, cim pada akakolvek zaruka a ak aj neskor zistis, ze katalyzator je fake, mozes si ho zavesit akurat na stenu garaze.

Tak teraz je otazka co s tym spravit. Ja uz dalsi novy katalyzator kupovat nejdem, lebo aj tak clovek nevie co kupuje a je to drahe a bez akejkolvek zaruky. Zhanat pouzity katalyzator lacnejsie je este vacsia loteria, lebo aj skutocny kat vo vizualne dobrom stave nemusi fungovat dostatocne efektivne (ako ten moj). Ten moj povodny katalyzator ked sa zahreje, tak vsetky hodnoty su v norme okrem HC na volnobehu, ktore sa skratka nedaju stlacit pod limit. Zosrotovat pojazdne a plne funkcne auto len kvoli tomu, ze HC je 120 ppm namiesto <100 mi pride sialene, ale aj to je asi obraz dnesnej doby.