Nazdar!
Chcel by som poprosit o rady s Nivou 1,7 SPI. Stav je asi takyto:
motor dlho startuje (cca. 5 sekund) po dlhsom odstaveni, pri opakovanom starte naskoci hned
motor bezi pravidelne aj niekolko sekund, potom obcas vynecha, niekedy iba raz, niekedy aj viackrat po sebe a potom zase bezi pravidelne niekolko sekund, niekedy aj dlhsie
RJ obcas hlasi vo zvysenych otackach chybu 13 - ziadny signal z lambda sondy, ine chyby nepise
Posledne meranie emisii vyslo:
volnobeh - CO 1,6 % (limit 0,5 %), HC cca. 500-600 ppm (limit 100 ppm), lambda okolo 1
zvysene otacky (cca. 3000) - CO cca. 10 % (limit 0,3 %), HC rovnako ako na volnobehu 500-600 ppm, lambda skace
kyslik skace 0,5-1,5 %
Co uz bolo robene:
hlava dole, vymena + zabrusenie novych alebo povodnych ventilov podla stavu, vymena gufier ventilov, kompresia po zlozeni a nastaveni vole ventilov na vsetkych valcoch rovnako 13,5 baru
novy vzduchovy filter
vyskusane 2 rozne zapalovacie moduly + cievky - bezo zmeny
nove sviecky 2x + nove kable - bezo zmeny
premerane vsetky teplotne cidla - OK
premerane cidlo absolutneho tlaku podla manualu (atmosfericky tlak aj volnobezne otacky) - OK
oktanovy korektor/potenciometer nastaveny na 1 V (bez zmeny predstihu) - nemalo vplyv na emisie ani na chod motora
vsetky podtlakove hadice skontrolovane, objimky dotiahnute, nove tesnenie sacieho potrubia - bez falosneho vzduchu
adsorber + ventil skontrolovane, ale to aj tak nefunguje pri nulovej rychlosti
vyskusane 3 uplne nove lambda sondy - vsetky po case vypisu chybu 13 (?!), s jednou pouzitou lambda sondou to chybu 13 nehlasi (!), ale ta ma uz medzicasom strhnuty zavit a teda sa neda pouzit
pretesneny vyfuk
Bez zasahu zostali prakticky iba katalyzator a vstrekovanie. Nefunkcny katalyzator je mozny, ale aj keby bol, CO 10 % nedosahuje ani stary Zigul s karburatorom Weber a bez katalyzatora, takze v tom chyba nebude. Vstrekovanie - netusim, ci moze fungovat natolko, aby motor este relativne normalne bezal a zaroven az tak negativne ovplyvnit emisie. Dakujem za rady/napady!