motor se dusí

Moderátor: Moderátoři

Re: motor se dusí

Příspěvekod Henry » pon srp 09, 2021 22:41

1. a 4. valec v HU, 4. na konci kompresie (zazih) a vtedy musi byt znacka aj na vacke voci telesu vacky. Ak nie su, daj klukovy hriadel proti znacke a vtedy ±1 az 2 zuby je v poriadku aby bola vacka mimo, to moze byt vytahana retaz (hlavne oneskorena voci kluke). Viac uz nie, tam je nieco v neporiadku. Radsej skontroluj aj 10x, kym povolis napinak a zacnes prehadzovat retaz. Ale radsej skus niekoho pobliz, kto ti poradi a pripadne pomoze. 2 pary oci vidia vzdy viac :)
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: motor se dusí

Příspěvekod Luděk Musil » úte srp 10, 2021 09:49

Milda78 píše:Tak jsem sundal víko hlavy dal jsem 1valec do horní úvrati a ryska na klice schází po otočit tak o 7zubu aby byla proti rysce a ryska na vačce o 2 zuby ...
Položím blbou otázku, ale zeptat se musím:
Jsi si jistej tím co píšeš?
Vysvětlím a pomůžu si obrázkem, který vychází z motoru SPi a nemyslím si, že u MPi by to mělo být jinak.
Jestliže je 1. a 4. válec v HÚ, potom ("referenční") dvojzářez na klice musí směřovat proti nálitku na předních prsou motoru. Tečka na vačkovém kole buď nebude (= 1. válec je na konci komprese) nebo bude ± proti značce na obalu vačky (= 4. válec je na konci komprese).
Henry píše: ..a vtedy ±1 az 2 zuby je v poriadku …
To tedy nesouhlasím! Ozubené kolo na vačce MUSÍ být méně než 1/2 - 3/4 zubu před značkou. Všechno ostatní je špatně.
L.
Přílohy
Kolo_na_klice.jpg
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10477
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: motor se dusí

Příspěvekod Mara » úte srp 10, 2021 11:54

Nema mpi znacky klikovky nejak uplne jinak znacene nez spi? Jak to u sebe v tematu nastavoval na mpi Ondra, tak mi to tam prislo jine a trochu slozitejsi, hlavne na te klikovce, byt' hu je daná, ale znacky byvaji presne.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1182
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: motor se dusí

Příspěvekod Luděk Musil » úte srp 10, 2021 12:31

No já hlavně MPi naživo neviděl, takže nevím, jak je to přesně a nějakou dílenskou příručku na MPi nemám ani ji nemáme v knihovně :cry: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10477
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: motor se dusí

Příspěvekod Cory » úte srp 10, 2021 14:24

Mpi ma znacku spredu, na ozubenom kruzku a je vo forme jamky. Nic zlozite. Proste znacka
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: motor se dusí

Příspěvekod Henry » úte srp 10, 2021 15:07

Luděk Musil píše:
Henry píše: ..a vtedy ±1 az 2 zuby je v poriadku …
To tedy nesouhlasím! Ozubené kolo na vačce MUSÍ být méně než 1/2 - 3/4 zubu před značkou. Všechno ostatní je špatně.
L.

Pardon, asi som to napisal nezrozumitelne. Myslel som, ze pri odchylke ±1 az 2 zuby by mal este byt motor v poriadku, teda, ze sa nestretli piesty s ventilmi. Rozvod ma byt samozrejme nastaveny co najpresnejsie a ked uz je to o viac ako zub mimo, tak treba tu retaz skorigovat.
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: motor se dusí

Příspěvekod Milda78 » čtv srp 12, 2021 19:41

Zdravím tak jsem dal 1valec do horní úvratě a mrkl na vačku a bylo to přeskočeny o zub tak se mě to povedlo dát přesně na značku aniž bych to rozdělaval protože napínák je hydraulický tak to šlo ale stěží ale auto jede jak vítr tak co dokáže 1zub zítra změříme tlaky ale podle mě to bylo ono teť to je jiná jízda zítra pisnu tlaky díky za radu ahoj
Milda78
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv srp 05, 2021 23:17

Re: motor se dusí

Příspěvekod Cory » čtv srp 12, 2021 20:04

Hmmm...jeden zub taky rozdiel nespravi.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: motor se dusí

Příspěvekod Milda78 » pát srp 13, 2021 03:24

Ale spraví nic jinýho jsem stim nedělal
Milda78
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv srp 05, 2021 23:17

Re: motor se dusí

Příspěvekod Cory » pát srp 13, 2021 05:35

Tak bud to bolo o viac zubov, alebo tam musi byt iny problem. Jeden zub na vacke nespravi nic. Riesim to denno denne. MPi sa s tym vie celkom dobre vysporiadat.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: motor se dusí

Příspěvekod Milda78 » pát srp 13, 2021 14:45

To nevím ale jak píši bylo to 1 zub tak jsem to jel projet a nevěřil jsem vlastním očím co to auto dokáže když jsem stim jezdil od doby co jsem to koupil tak to nejelo a až jsem se projel s jinou tak říkám to není možný tak jsem to rozdělal dal 1valec do horní úvrati a jak říkám bylo to o zub a nic jiného jsem nedělal a auto jede hodně dobře
Milda78
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv srp 05, 2021 23:17

Re: motor se dusí

Příspěvekod Cory » pát srp 13, 2021 16:02

Tak v podstate to je jedno, hlavne, ze to ide :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: motor se dusí

Příspěvekod Milda78 » sob led 21, 2023 16:14

Zdravím pánové tak nevím co mám dělat Nivka 1.7 r.v.2009 nastartuje jde na 4valce pak na 2nekdy na 3 už nevím čím to může být rozvody v pořádku,kabel nový, svíčky někdy ji vypnu a po3 startu třeba jde normálně .Nejde do otáček, netáhne střílí do sání někdy výfuku.Nemuze to dělat řídící jednotka?Už fakt nevím A ještě se chci zeptat na ten spínač nad sáním takový čtvereček když vytáhnu konektor tak motor jde stejně díky
Milda78
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv srp 05, 2021 23:17

Re: motor se dusí

Příspěvekod Milda78 » sob led 21, 2023 16:48

Neměl by někdo čas se na to podívat Nové Město na Moravě
Milda78
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv srp 05, 2021 23:17

Re: motor se dusí

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » sob led 21, 2023 19:05

Ahoj, mohu, ale nevim, jestli Ti pomohu, napadaji me 2 veci, kdyz to, co pises uz mas nove... modul zapalovani a pak snimac polohy kliky. Snimac kliky je stejny s SPi, ten nekde mam... a civku (modul zapalovani), tu bych musel vyndat z kratke. Ale spis ten modul zapalovani, to se takto chova, jak popisujes.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 866
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků