Stránka 1 z 2

Vibrácie bez záťaže.

PříspěvekNapsal: pát úno 15, 2019 21:10
od Beny1
Ahoj.
Skoro vždy keď vyradím rýchlosť, alebo uberiem plyn, alebo stlačím spojku, no pokaždé ak ide auto bez záťaže, celé sa roztrasie. Najviac páka prídavnej prevodovky. Okamžite ako pridám plyn, je po probléme.
Vypadá to takto:
https://photos.app.goo.gl/3KMyXqxJmEUqYPSR8

Nie je to úplne vždy. Občas to nevibruje.

Neviete o čo môže ísť?

Re: Vibrácie bez záťaže.

PříspěvekNapsal: pát říj 04, 2019 16:03
od michal.j
Poslední dobou mám také takové problémy, čím by to mohlo být?

Re: Vibrácie bez záťaže.

PříspěvekNapsal: sob říj 05, 2019 17:59
od Mara
Kouknul bych pod autem na silentbloky pridavne prevodovky, poradne to prohybal a k tomu zkusil treba homokynetak mezi prevodovkama i s hardynou. Taky kardanove krize, kdyz uz.

Re: Vibrácie bez záťaže.

PříspěvekNapsal: pon říj 07, 2019 00:38
od tajga
Ja mam presne opacny problem. Auto vibruje ked ide do zataze alebo prudsie pustim spojku. Vsetko co pise chalan hore tak mne zmizne vibracia. Nieco tam hrkne pod autom. Vsetko sme pozerali nic nema volu. Mozno pridavka lieta hore dole neviem.

Re: Vibrácie bez záťaže.

PříspěvekNapsal: čtv říj 10, 2019 07:00
od michal.j
Tak vše překontrolováno, nic se špatně byt nezdá. A přesto to dělá. Ale zjistil jsem že mi to dělá hlavně při brzdění.

Re: Vibrácie bez záťaže.

PříspěvekNapsal: čtv říj 10, 2019 08:48
od nespor.jenda
Protože páky uzávěrky a redukce jsou spojeny s přídavnou převodovkou, podle mého skromného názoru se bude z nějakého důvodu klepat ona.
Co auto dělá, když je přídavná na neutrálu, zařazena rychlost na hlavní převodovce (prozkoušel bych všechny, jen jednička nemusí stačit) a přidáte a pak prudce uberete plyn?

Re: Vibrácie bez záťaže.

PříspěvekNapsal: čtv říj 10, 2019 08:56
od michal.j
Taky se mi zdá že todělá ona, tohle řešení jsem ještě nevyzkoušel, odpoledne zkusím a kdyžtak dám vědět.

Re: Vibrácie bez záťaže.

PříspěvekNapsal: čtv říj 10, 2019 09:31
od nespor.jenda
Může to něco naznačit, ale u Nivy jeden nikdy neví.
Mně nedávno praskla hardy spojka, po výměně jsem nedokázal správně ustavit přídavnou převodovku, s kterou jsem musel hýbat, a jak s přídavnou na neutrálu, tak za jízdy mi to tam nepěkně "chroupalo" a při ubrání plynu se třáslo. V servisu to vyřešili ustavením přídavné, kdy za jízdy je to v pohodě, ale pokud je přídavná na neutrálu, tak to tam stejně chroupe (subjektivně ale méně).

Re: Vibrácie bez záťaže.

PříspěvekNapsal: čtv říj 10, 2019 13:08
od michal.j
Tak vyzkoušeno, po přidání a ubrání plynu se páky trochu chvějí, ale nevím jestli je to normální, nebo je to vážně špatně nastveno, i když jsem s přídavkou vůbec nehýbal.

Re: Vibrácie bez záťaže.

PříspěvekNapsal: čtv říj 10, 2019 13:23
od nespor.jenda
To trochu je srovnatelné s chvěním za jízdy, nebo je to výrazně méně?
Pokud je to srovnatelné s chvěním za jízdy, tak bych příčinu hledal buď v uchycení přídavné (silentblocích), případně v jejím vyosení, nebo v mezihřídeli mezi převodovkou a přídavnou převodovkou (jak už je napsáno výše). Mimochodem řadicí páka převodovky se Vám taky chvěje?
Pokud je to v klidu výrazně méně, hledal bych spíš za přídavnou, tj. kardanové hřídele a dál. I když: může to být furt to uchycení přídavné.
---
Že se trochu chvějí řadicí páky je podle mne běžné a tudíž nejspíš v pořádku.

Re: Vibrácie bez záťaže.

PříspěvekNapsal: ned říj 13, 2019 18:28
od michal.j
Tak jsem změřil výstředění převodovek ,,dratkovou metodou'' a zjistil jsem že se dratky nahoře přibližují k sobě a dole zase oddaluji, takže to bude chtít přídavku podložit?

Re: Vibrácie bez záťaže.

PříspěvekNapsal: úte říj 15, 2019 05:46
od nespor.jenda
Ad michal.j: Myslím, že ano. Podle toho, jak to popisujete, Vám soustava převodovka-mezihřídel-přídavná tvoří takové hodně otevřené V, tudíž přídavka by měla jít o něco dolů (tj. vypodložit), aby to celé bylo v rovině. Stranově je to OK?
---
Mně teď začalo auto dělat to, že hlavně při rychlostech kolem 50 či 60 km/h, při ubrání či puštění plynu (třeba při podřazení a brždění motorem) se mi to "za studena" celé rozklepe (jak malé řadicí páky, tak velká), vibrace jdou nejspíš odzadu, tj. někde za řidičem. "Za tepla" to dělá výrazně méně, prakticky vůbec.

Re: Vibrácie bez záťaže.

PříspěvekNapsal: úte lis 12, 2019 08:13
od nespor.jenda
Pokračování mého příběhu s vibracemi přídavné převodovky:
Už jsem objednaný na servis do AMK Lada Most (kontrola mezihřídele - homokinetického kloubu, ložisek v převodovce a v přídavné, montáž tříbodového zavěšení přídavné převodovky, kontrola a případná výměna silentbloků), ale mají čas až za 14 dní. Dneska jsem potřeboval někam jet (cca 30 km) a dopadlo to tak, že pár kilometrů před cílem mi to začalo klepat úplně strašně. Při neutrálu na obou převodovkách a otáčení mezihřídele rukou je každou otočku cítit, že určitém bodě má ten mezihřídel odpor a při překonání se vykývne přídavná převodovka. Nakonec jsem nějak dojel, spíš nižší rychlostí a bez velkého přidávání či ubírání plynu (ale při brždění je to hrozný, nevím jestli je horší vyřadit a nebo brzdit motorem), ale ještě bych se měl taky nějak dostat zpátky domů...

Re: Vibrácie bez záťaže.

PříspěvekNapsal: úte lis 12, 2019 11:50
od Mara
To by mohl byt spatny homokynetak. Taky mi delsi cas delal curbes, az jsem koupil nahradni tak se mi total rozpadl napulcesty pri 300km trase. Sel vymenit u cesty po nejakem usili.

Re: Vibrácie bez záťaže.

PříspěvekNapsal: stř lis 13, 2019 11:16
od nespor.jenda
Já to nechám udělat v tom Mostě. Přeci jen jsem měl problém i při výměně hardy spojky (viz výše), tak teď Nivu "uzemním" a až přijde čas, tak nějak dojedu do Mostu a řeknu jim, ať se na to pořádně podívají.