Ahoj,
tak mně se výměna hardyspojky vlastně nepovedla
. Nejspíš už o víkendu mi praskla (a něco jsem s ní najel), v pondělí večer jsem vlez pod auto, protože vydávalo dum-dum-dum-dum zvuk. Nejdřív jsem kontroloval ložiska a ta se zdála být OK, takže hardy spojka a ta byla prasklá a kousek na ní chyběl. Náhradní jsem měl v kufru, tak jsem si řekl, že se do toho pustím. Sundal jsem náhon tachometru a čidlo rychlosti z přídavné, povolil šrouby na hardy spojce a ty tři, které mají hlavu směrem k hlavní převodovce jsem vyndal. Ale ty tři, které mají hlavu směrem k přídavné prostě vyndat nešly (dva se mi zasekly o přírubu toho krátkého hřídele na straně co je löbro kloub a třetí už o sponu na manžetě kloubu). Takže jsem nakonec musel postupovat jako Weini: kardany dolů, přídavná sundat ze šroubů a posunout kousek dozadu. Pak se mi konečně povedlo tu starou po částech sundat a nakonec tam dostat i tu novou. Poskládal jsem to všechno dohromady, přídavnou nechal malinko povolenou, dal na ní neutrál, nastartoval motor a hlavní převodovce postupně řadil převodové stupně s tím, že se mi přídavná převodovka srovná (už tak jsem ji měl přibližně v pozici, kde byla předtím).
Na vyšší převodové stupně se mi auto při ubrání plynu začalo třást a ozvalo se nepěkné drhnutí. To pokračovalo i potom, kdy jsem přídavnou dal co nejpřesněji na místo, kde byla předtím a utáhl ji.
Protože byly asi čtyři hodiny ráno, tak jsem šel spát, v úterý ráno zavolal do AMK Lada v Mostě a odvez jim to tam...
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.