Stránka 6 z 7

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

PříspěvekNapsal: úte zář 18, 2018 07:54
od Teepee
Takže je lambda sonda v pořádku, nebo není?

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

PříspěvekNapsal: úte zář 18, 2018 08:33
od Ondra1,7mpi
Hlásila asi špatně spálenou směs, když nefungovalo to čidlo vačky.
Ale zkoušel jsem i jinou a beze změny...
Tu váhu vzduchu to hlásilo z paměti, byla totiž dříve KO.
Divné zůstává že když váhu odpojim, tak to zdechne, četl jsem že by se měly otáčky zvýšit...

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

PříspěvekNapsal: pon zář 24, 2018 14:32
od Ondra1,7mpi
Posun: nové kabely a zapalovací modul, už jede kultivovaně, ale dočetl jsem se že za studena to nebere v potaz lambdu, a u mě problém nastává v okamžiku kdy je trochu ohřeje a sníží otáčky, tudíž jsem lambdu odpojil a výpadá to dobře. Zbývá ještě ji povolit a otestovat další 2 co mám doma... Už už jsem chtěl psát Corymu ať přijede... lambdu jsem zkoušel vyměnit už dříve ale až po výměně čerpadla a zapalování se chyby omezili pouze na ní...

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

PříspěvekNapsal: stř zář 26, 2018 18:52
od Ondra1,7mpi
Takže potvrzeno, lambda, čerpadlo, a kabely. Mezitím jsem ale dal nové svíčky z Lada díly.cz a to byl aušus... Na ty ruské to jede dobře... Volnoběh drží... Sláva :blob5: :blob5: :blob7: :blob8: :blob3: :blob2:

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

PříspěvekNapsal: čtv zář 27, 2018 07:58
od Jarda_NIVA1.7
2 Ondra:
Ja si svicky z lada dily vozim s sebou :/ ted tam mam 3 elektrodovky brisk z feldy 1.6 a jsou jedine, na ktere to dobre funguje. Koukam, ze z toho shopu neni kvalitni jedinej dil :( V solexu se alespon obcas daly koupit origo dily a oni ho zrusili :/ tak ted uz jen Konevka, kde ty origo jsou o 1/3 drazsi :(.

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

PříspěvekNapsal: čtv zář 27, 2018 08:04
od Teepee
Teepee píše:Takže je lambda sonda v pořádku, nebo není?
Takže není v pořádku!
Ondra1,7mpi píše:Ale zkoušel jsem i jinou a beze změny...
Pak ani ty jiné nefungují. Lambda má omezenou životnost, věčně v autě nevydrží.
Dá se otestovat testerem, koupeným, samodomo vyrobeným (elm314), nebo levným multimetrem v 0-20V rozsahu, ale první pomoc jsi už vyzkoušel - odpojit. Testování signálu jedině v autě, za chodu.
A svíčky? Jedině http://www.brisk.cz, vybrat v katalogu (LR15YC-1), před montáží změřit mezeru a za cca 150Kč vyřešeno.

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

PříspěvekNapsal: čtv zář 27, 2018 09:23
od Ondra1,7mpi
Ona ta jiná možná byla v pořádku, ale jak tam bylo závad více tak se to nepoznalo, až pak jsem měnil cerpadlo a zapalování. A to jsem tam zase už měl tu starou...
Dnes mám SssTttKkkk!!!!!!!!!!!!!!!! Ale emise nic moc...
Díky za rady snad se někomu hodí, včera jsem zkouknul výfuk u té 1,9d a úplně mě to zahřálo u srdce, žádný sondy ani příruby, jen trubka...
Já musel překopat celý výfuk, po zahřátí, zůstal závit uvnitř... Ještě že mám CO, jinak by mě asi kleplo...

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

PříspěvekNapsal: čtv zář 27, 2018 18:42
od Jarda_NIVA1.7
2 Ondra1,9d:
jak nic moc? preci to proslo tak je to OK :)

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

PříspěvekNapsal: čtv zář 27, 2018 19:29
od Ondra1,7mpi
Jedu z STK jsem ok :mrgreen:
Lehké závady na půl stránky, ještě jsem to ani nečetl :roll:

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

PříspěvekNapsal: čtv zář 27, 2018 19:49
od Jarda_NIVA1.7
ja jen korozi a tesnost :)
koroze budka
koroze ram
koroze napravy
koroze vyfuk
tesnost motor-prevodovka
tesnost napravy
Tak jsem mu chtel rict, ze to tesni az moc, kdyz to nekonzervuje zbytek auta a takhle to rezne :)

Spi nedrží volnoběh

PříspěvekNapsal: sob úno 08, 2020 22:01
od Rankl
k volnoběhu u spi jsem pročetl lecoc ale obdobný problem nenacházím.
pár dní zpět mi nešlo nastartovat, ani na plyn ani na benzín. Je s trochu sešláplým pedálem, pak to i pekně jede, jen motor chcípne když dam nohu z plynu. než to divoce rozeberu a rozšteluju, chci se zeptat, čím by to mohlo být, check nesvítí, tak nevím jestli se nejak nepokazilo lanko nebo jestli to může dělat to čidlo polohy klapky. Hadičky ke vstřikování jsou na první pohled v pořádku. Může to třeba někde přisávat? Přišlo to bez varování a pár desítek km jsem s tím ujel nezlepšilo se to. Prosim poraďte, jak mám postupovat. Je to po dlouhé době závada, se kterou si nevím rady.

Re: Spi nedrží volnoběh

PříspěvekNapsal: ned úno 09, 2020 19:34
od nespor.jenda
Rankl píše:

Můj skromný názor je takový, že lankem by to nemělo být protože:
Pokud bude lanko příliš volné, tak bude mít plynový pedál "mrtvý chod", ale za ním už bude fungovat dobře
a pokud bude příliš napjaté, tak bude přidaný plyn i bez sešlápnutí plynového pedálu.
S tím, když se lanko zadrhává jsem se osobně nesetkal, takže příznaky nevím. Kdyby to bylo MPi, tak by z diagnostiky šlo jednoduše poznat, jaká je udávaná poloha klapky. Zda to jde i u SPi, to nevím.

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

PříspěvekNapsal: ned úno 09, 2020 20:42
od Rankl
moje obava, že se nejedná o čistě mechanickou záležitost s lankem se teda naplňuje. zkusím asi vyměnit to čidlo polohy klapky, které je z boku vstřikování. předpokládam, že to nemá něco jako volnoběžnou trysku a klapka má být vždy malinko pootevřena. nebo je tam nějaký doraz, který jde nastavit?

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

PříspěvekNapsal: pon úno 10, 2020 19:11
od nespor.jenda
Rankl píše:moje obava, že se nejedná o čistě mechanickou záležitost s lankem se teda naplňuje. zkusím asi vyměnit to čidlo polohy klapky, které je z boku vstřikování. předpokládam, že to nemá něco jako volnoběžnou trysku a klapka má být vždy malinko pootevřena. nebo je tam nějaký doraz, který jde nastavit?

Nemám SPi (takže i ty popisované problémy s lankem jsem pozoroval na MPi, ale předpokládám, že to bude stejné), takže jenom teoreticky: pokud vím, tak SPi vstřikovací modul má regulátor volnoběhu, tudíž škrtící klapka je u nesešlápnutého plynového pedálu uzavřena.
Můžu se plést, tak mne případně někdo po(o)pravte. :wink:

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

PříspěvekNapsal: pon úno 10, 2020 19:46
od Mara
Na klapku bych asi nesahal, pokud tam zjevne neco neni v neporadku. Ten snimac polohy klapky jsem taky prohazoval a neni to jen tak vymenit a dobre. Cidlo je treba nastavit do náklonu na tech 2 sroubcich, co jej drzi. Tehda mi Cory poradil, ze je treba merit napeti na cidle a to asi 0.56 V v nulove poloze klapky. A napeti je treba merit na 2 dratcich od snimace, takze se nejak dostat pod izolaci vodice. Uz nevim ktere barvy dratu se meri, kostra a jeden z tech 2 zbylych. Kdyz uz se meri napeti, tak se da zjistit i funkce stavajiciho cidla. Novy snimac jsem musel v tech dirkach pribrousit pro vetsi rozsah naklonu, abych z nej dostal pozadovane napeti. A stejne ta druhovyroba rychle odesla.., tak jsem dal starsi origo..