Stránka 2 z 2

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

PříspěvekNapsal: pát led 05, 2018 21:03
od Rankl
pánové, děkuji za cenné rady, mám radost, že nemusim motor rozdělávat (už jsem to děal několikrát a baví mi to, jen času se mi nedostává).
Doufám, že mi to v dubnu na emisích nějak nemile nepřipomenou. To sem pak napíšu.
ještě jedna věc - to kovové těsnění mpi výfuk/sání namontované ve fabrice lze použít opakovaně nebo se vždy mění? U karburátorvé verze i spi těsnění ponechávám a myslím, že to není na závadu (pokud tedy enní už moc vypečené nebo drblé).

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

PříspěvekNapsal: pát led 05, 2018 21:10
od Majo
pouzit druhy krat stejne tesnenie je riziko aj u toho klasickeho, pretoze tie povrchy nie su brusene a jemne nerovnosti sa odtlacia do hlbky a ked ho das druhy krat uz nesadnu rovnako a potom mas na emisiach hlavu v smutku viac ako kvoli nejakemu odpojenemu vyhrevu :wink:
a plechove sa stlaci raz, ale druhy krat uz urcite nie, to by povrchy museli byt dokonale hladke.

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

PříspěvekNapsal: pát led 05, 2018 21:40
od Rankl
jasně, díky, plechové jde do hutí, niva dostala nové a 07 je v depozitu, tak jezdí jen ze stodly na dvůr, ta to zatím vydrží.

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

PříspěvekNapsal: pát led 05, 2018 21:49
od Mara
Teprv ted zacinam zkoumat hlavu se sanim a svody vytazenou z spi. Bylo na ni tesneni z mpi takze nebyly vsechny diry kulate, ale tesnilo to nejak. Taky v tom tesneni byly zaslepene ty ohrivaci dirky co se tu resily a auto s tim jezdilo normalne i s Lpg, ale nemel jsem moznost to porovnavat.

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

PříspěvekNapsal: pon led 08, 2018 00:40
od Rankl
zdý se, že se to ujalo, díky všem!

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

PříspěvekNapsal: pon led 08, 2018 06:35
od Mara
A ze zvedavosti, co to zhruba obnašelo? Retez zustal jednořady Mpi a akorat jsi prizpusobil tu hlavu? Diky, at slouzi.

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

PříspěvekNapsal: pon led 08, 2018 20:52
od Rankl
Do hlavy jsem nešahal, voda tedy do sání nejde. Plyn jsem napojil vstup z kolínka, co jde z hlavy, zpět jsem to dal na tu trubičku za čerpadlem (tam je běžně dána voda směrem ze sání). Pozor, to kolínko se musí vzít z mpi!
No a klasika, při napouštení chladící kapalinou byla někde bublina, takže si hladina sedla, nedosahlo to k čidlu, to nepustilo větrák a trochu jsem to povařil a následně vystříkal po sundání zátky chladiče. Tak uvidíme co na to gufera ventilů, respektive hladina oleje, emise a také ty hydroštely. Červenou 2107 jsem uvařil několikrát (třeba v centru Sarajeva) a nikdy se nic nestalo..
Uvidíme za pár let, zda bude přestavba mpi na spi častá záležitost, rozhodne asi péče o karoserie. Pro mě to byla jediná volba, především kvůli lpg.

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

PříspěvekNapsal: čtv dub 05, 2018 05:05
od Rankl
přecejen se objevil zádrhel. Na emisích mi zjistili malé přisvání vzduchu mezi svody sání a hlavou, jen v jednom místě. Na benzín v pořádku, u lpg to bylo mimo hodnoty, prý právě tím přisáváním. Sundal jsem svody a koukám, je to dáno tím, že v horní části otvorů hlavě mají (oproti staré hlavě) to rozšíření a tesnění ho sice překrývá ale nedostatečně a svody nejsou o nic širší směrem nahoru. řešil jsem přetesnením a šerveným silikonem, v pátek je další zkouška.
Řešil jste někdo něco podobného?

s pozdravy
Martin Pták

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

PříspěvekNapsal: čtv dub 05, 2018 13:01
od Ondra1,7mpi
Dotaz když dám motor spi do nivy s mpi, elektrika a RJ může zůstat, nebo se to musí překopat?

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

PříspěvekNapsal: čtv dub 05, 2018 13:22
od Luděk Musil
A co jako budeš dělat s čidly, který na MPi jsou a na SPi pro ně tak nějak není díra? Např. čidlo vačky. L.

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

PříspěvekNapsal: čtv dub 05, 2018 13:46
od Ondra1,7mpi
To netušim, proto se ptam...

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

PříspěvekNapsal: čtv dub 05, 2018 19:44
od Cory
Nepasuje to na 100% ale vsetko sa da prerobit.