přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

Moderátor: Moderátoři

přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

Příspěvekod Rankl » pon led 01, 2018 21:13

Od léta mám málo jetý záložní moto 1,7 mpi z roku 2013,
před Vánoci se stala ošklivá věc mému stávajícímu motoru v Nivě, včera jsem ho dal ven a zastavěl právě ten záložní, s tím, že na něj dám sání a výfuk na spi (které provozuji ještě s lpg). Tuším Majo mi radíl, že stačí dát jiné těsnění výfuk/sání a pujde to. Mě se tam vyskytl ještě jeden problem - v hlavě nejsou vrtané otvory pro chladící kapalinu do sání (maji být dva). Nevím, kdy to přestali dělat, možná až na té poslední verzi euro 4 hlavy.
což je problem. Ze sání vychází jen jedna hadice, tak nemám ani možnost ji tam odjinud navést (třeba z toho kolínka na kotoru - mpi tam odtud má hadičku do toho sacího šneka. Teď co s tím? Už jste to někdo řešil?

Jde chladící kapalina do mpi hlavy a je tedy možné ten otvor navrtat a bude to fungovat?

Nebo v sání není potřeba (vývod zaslepim) a pro lpg se mám napíchnout z toho kolínka a vrátit do té trubky za čerpadlo?

Nebo rovnou schrastit 1,7 spi hlavu a nasadit ji. (což se mi nechce sahat do motoru, který těsní, navíc je málo jetý).
2107 a 21214
Rankl
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

Příspěvekod Rankl » stř led 03, 2018 07:28

je to problem, co?
2107 a 21214
Rankl
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

Příspěvekod Mara » stř led 03, 2018 09:38

nejsem ten co by vedel co s tim.. Pravdepodobne by Mpi hlava mela byt chlazena (mpi hlavu jsem v rukach nemel). Ty 2 male dirky cca 1cm prumer by mozna bylo reseni vrtnout, ale snad je za nima dutina chlazeni (mohla by byt, snad by nekdo vedel). Potom se to snad obejde bez špon do chlazeni, to by asi problem byt nemusel. Mpi hlava ma ty sisate diry pro sani a na me provozovane hlave Spi bylo tesneni z mpi a tesnilo to, jen tam te tesnici plochy bylo tak 1mm. Nebo teda dat spi hlavu. Ted o volnu jsem poprve sundaval hlavu a trochu regeneroval ventily, tak uplne hned to nebylo, ale dalo se to nejak zmaknout.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř led 03, 2018 12:17

Večer nebo zítra mohu vyfotit hlavu MPI, bude dole kvůli těsnění... Pokud to pomůže....
Já nikdy hlavu spi neviděl... Toto je pro mě premiéra s generálkou motoru...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

Příspěvekod Rankl » stř led 03, 2018 16:11

ahoj, díky, je to zádrhel, těšil jsem se na nový nevylochtaný motor..
koukni prosím na ty kanálky, zda tam jsou až k tomu zaslepení, nevím kolik by se toho muselo odvrtat a hlavně, jestli jsou tam vylité, voda do hlavy jde ale kam až u mpi... snad tu hlavu případným vrtáním nepopravím, dostane se k tomu tak v neděli, tak snad někoho ještě něco napadne. Spi hlavu mama, jenže s popranýma ventilama a už jsem ji montoval dvakrát, předtim se v ní někdo minimálně jednou lovil, tak bude už zohýbaná. Leda pořídit jinou.
pro případ demontáže, ví někdo, co je zač ta ,,hvězdička" na tom šroubu hlavy (jaké má ten oříšek označení), abych ho koupil? Myslím, že sem na to dokázal dát takovou tu zubatou univerzální 12, jenže ta je nějaká pouťová, to bych ani nezkoušel.
2107 a 21214
Rankl
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

Příspěvekod Mara » stř led 03, 2018 16:25

hvezdicka? To jako ty srouby co drzi hlavu, tech 10? Tam jsem nasazoval 12mm gola orech a hned 1. sroub jsem žvyknul trochu a hned jsem si uz daval pozor a pouzil radeji kovany orech. Zpatky uz jsem daval srouby ze stare 1.6, ty jsou na 19mm orech a uplne o necem jinem.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř led 03, 2018 16:42

Mě teď poslali dva nové šrouby na MPI a je to hvězda E16
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv led 04, 2018 11:31

Foto hlavy, pokud budeš chtít detail nějaký části, pošli mi SZ s mailem, tady se foto dává dost komplikovaně...
Přílohy
IMG_20180104_112141_1515061709994.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

Příspěvekod Majo » čtv led 04, 2018 21:00

Az teraz som si to tu vsimol tak odpoviem na prvy prispevok s riadnym opozdenim.
Odpojenie vyhrievania sania sa pouziva na vsetkych zavodnych Lada motoroch, talze zaslepit vyvod do sania a je po probleme. Mnoho krat odskusane....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

Příspěvekod Rankl » čtv led 04, 2018 22:57

Majo, teda, to vypadá lákavě, k čemu tam to vyhřívání je? nebude to zlobit při nižších teplotách? A taky lpg, nebude to sání podchlazené tokem plynu (ten směšovač bych napájel tím kolínkem na motoru).
Ondro, díky za fotky i číslo ořechu, pořídím a zařadím do kastlíku s nářadím.
2107 a 21214
Rankl
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

Příspěvekod Mara » pát led 05, 2018 06:02

Dival jsem se, ze mpi svody pod auto jsou nahore vic siroke a napada me jestli by to pasovalo na spi a jestli by to neco zlepsilo..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

Příspěvekod Cory » pát led 05, 2018 06:50

Vyhrievane sanie zabranuje kondenzacii paliva na stenach sania. U mpi vyhrievane nie je, pretoze palivo sanim neprechadza.

Len tak na okraj. Mpi tesnenie na Spi "pasuje", no nema diery na chladenie sania, takze tato funkcia je tym padom vyradena
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

Příspěvekod Majo » pát led 05, 2018 12:02

LPG reduktor vyhrievany byt musi, inak zamrzne aj ked je vonku +20.
Sanie vyhrievane je neziaduce, az na jeden, Corym spominany moment. Ale prakticky to nepocitis ani pri -20...
Mara píše:Dival jsem se, ze mpi svody pod auto jsou nahore vic siroke a napada me jestli by to pasovalo na spi a jestli by to neco zlepsilo..

Uplne najlepsie by si spravil keby si zohnal chybajuce komponenty k mpi a to spi hodil za psom :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi

Příspěvekod Cory » pát led 05, 2018 12:43

Je to skor kvoli emisiam
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

Příspěvekod Mara » pát led 05, 2018 13:01

Uplne najlepsie by si spravil keby si zohnal chybajuce komponenty k mpi a to spi hodil za psom :-D

Jen to ne, jeste by se leknul :D
Se ze me stal fanda Spi - uno, lanča a niva. Neni to kdovico za vykon, ale na plynu je to docela eko a taky na to nejsou nejak zvlast drahe veci. Jen co jde trochu zlepsit a zachovat jednoduchost povozu, tak je snaha, ale to bych se v tom musel vyznat :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron