Stránka 1 z 2

Vzduch v chladiči

PříspěvekNapsal: pát pro 22, 2017 20:56
od Stanislav V.
Dobrý den. Mám Nivu r.v.2005 motor 1,7i benzin. Mám problém v tom, že se mi dostává vzduch do chladicí kapaliny a ta poté vystříkává ven přes víčko chladiče a nebo bublá v baňce a stříká z baňky. Nechal jsem srovnat hlavu i blok a dát nové těsnění a pořád stejný problém. Už mi mechanik řekl at koupím nový motor. Neví někdo co s tím. Děkuji za jakoukoliv radu. Stanislav V.

Re: Vzduch v chladiči

PříspěvekNapsal: pát pro 22, 2017 21:10
od Cory
Prasknuta hlava?

Re: Vzduch v chladiči

PříspěvekNapsal: pát pro 22, 2017 21:29
od valda1971
Vyměnit víčko chladiče - podobné to měl kamarád na 2107 a bylo to jen tím víčkem. Může to být i něco jiného, ale toto nevyjde na moc peněz :)

Re: Vzduch v chladiči

PříspěvekNapsal: pát pro 22, 2017 22:51
od Stanislav V.
No právě, že mi říkal, že je možnost prasknuté hlavy a proto vyměnit celý motor, ale nikde nebylo vidět, že by byla prasklá, to mi taky říkal. Ohledně toho víčka, tak to hned vyzkouším :)

Re: Vzduch v chladiči

PříspěvekNapsal: pát pro 22, 2017 22:57
od Marťas
Nerozumím proč kvůli prasklé hlavě měnit celý motor :scratch:

Re: Vzduch v chladiči

PříspěvekNapsal: pát pro 22, 2017 23:25
od Stanislav V.
To se dá nějak opravit?

Re: Vzduch v chladiči

PříspěvekNapsal: sob pro 23, 2017 01:39
od Laďuša
I kdyby ne, tak hlava je jenom součástka motoru. Dá se vyměnit bez vypětí sil a tahání bloku atd. Motor je těžkej jako prase a pokud lze problém vyřešit ,,jenom" hlavou, je nebetyčná blbost do toho tahat motor.

Re: Vzduch v chladiči

PříspěvekNapsal: sob pro 23, 2017 22:15
od Vašátor
Lze rovněž provést tlakovou zkoušku hlavy - v odborné firmě. Tam dokáží případnou prasklinu i zavařit. Cenově to ovšem vychází jako koupě jiné hlavy, ne-li dráž.

Re: Vzduch v chladiči

PříspěvekNapsal: ned pro 24, 2017 00:55
od Stanislav V.
Hlava by měla být v pořádku. Tak asi prý prasklý blok.

Re: Vzduch v chladiči

PříspěvekNapsal: ned pro 24, 2017 08:23
od Majo
To je velmi nepravdepodobne. Najprv treba vylucit tesnenie pod hlavou a previest tlakovu skusku hlavy. Zas tak vela to nestoji.

Veta "hlava by mala byt v poriadku" mna vobec nepresvedcila.

Re: Vzduch v chladiči

PříspěvekNapsal: ned pro 24, 2017 10:41
od Cory
Presne tak, na zaklade skusenosti vety typu "hlava je ok" alebo "hlava po GO" povazujem za bezvyznamne.

Re: Vzduch v chladiči

PříspěvekNapsal: ned pro 24, 2017 11:09
od Marek
Souhlasím. Postupoval bych podle určité pravděpodobnosti, která vyplývá z dlouhodobých zkušeností:

1. Poškození těsnění hlavy válců. To je nejpravděpodobnější příčina. Stejně - při zjišťování následujících problémů, o kterých budu psát, se hlava jednoznačně musí demontovat. Po její demontáži se prakticky okamžitě pozná, zda problém s těsněním je, či není, neboť poškození těsnění bývá v drtivé většině případů jasně viditelné. Oprava = výměna těsnění hlavy (cca 300 Kč).

2. Zkroucení hlavy válců. Může se stát, pokud se motor extrémně přehřeje (ztrátou kapaliny, poruchou chladicího okruhu třeba v důsledku prasknutí řemenu vodního čerpadla). Oprava = srovnání dosedací plochy hlavy válců tak, aby rovinnost plochy byla max. do desetiny milimetru (přesná frézka nebo lépe magnetická bruska). K tomu nové těsnění hlavy a hotovo. Do tisíce korun.

3. Poškození (prasknutí) hlavy. U zážehových motorů, navíc takové robustnosti, jakou Lada má, je to mnohem méně pravděpodobné, nicméně stát se to může. Prasklina hlavy vůbec nemusí být viditelná pouhým okem. Často je ukryta v některém kanálku, případně se po vychladnutí hlavy může zatáhnout a okem je nezjistitelná. Oprava = výměna hlavy válců + nové těsnění hlavy. Do tisíce korun.

4. Prasknutí bloku válců. Vzhledem k robustnosti bloku Lady a použitého materiálu tuto závadu prakticky vylučuji.

Takže bych rozhodně nepanikařil a nedělal ukvapené závěry. Ten "mechanik" autům evidentně nerozumí, když dokáže střílet diagnózy od pasu bez jakéhokoli důkazu nebo podezření. Takže bych jej za mechanika snad ani nepovažoval.

Re: Vzduch v chladiči

PříspěvekNapsal: ned pro 24, 2017 12:53
od Majo
Suhlas, iba k bodu 3. mam poznamku. MPI hlavy mi uz praskli dve. Su konstrukcne odlisne od unifikovanych hlav a haklivejsie na prehriatie. A aj sa tazsie zhanaju(MPI potrebuje cidlo vacky, co je pomerne zlozite dorabat na staru hlavu). Takze cenu do tisicky povazujem za velmi optimisticku :-)

Re: Vzduch v chladiči

PříspěvekNapsal: ned pro 24, 2017 14:40
od Marek
Já měl za to, že má jednobod.

Re: Vzduch v chladiči

PříspěvekNapsal: ned pro 24, 2017 15:44
od Cory
2005ka je mpi