Vzduch v chladiči

Moderátor: Moderátoři

Vzduch v chladiči

Příspěvekod Stanislav V. » pát pro 22, 2017 20:56

Dobrý den. Mám Nivu r.v.2005 motor 1,7i benzin. Mám problém v tom, že se mi dostává vzduch do chladicí kapaliny a ta poté vystříkává ven přes víčko chladiče a nebo bublá v baňce a stříká z baňky. Nechal jsem srovnat hlavu i blok a dát nové těsnění a pořád stejný problém. Už mi mechanik řekl at koupím nový motor. Neví někdo co s tím. Děkuji za jakoukoliv radu. Stanislav V.
Stanislav V.
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát pro 22, 2017 20:23

Re: Vzduch v chladiči

Příspěvekod Cory » pát pro 22, 2017 21:10

Prasknuta hlava?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Vzduch v chladiči

Příspěvekod valda1971 » pát pro 22, 2017 21:29

Vyměnit víčko chladiče - podobné to měl kamarád na 2107 a bylo to jen tím víčkem. Může to být i něco jiného, ale toto nevyjde na moc peněz :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7199
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Vzduch v chladiči

Příspěvekod Stanislav V. » pát pro 22, 2017 22:51

No právě, že mi říkal, že je možnost prasknuté hlavy a proto vyměnit celý motor, ale nikde nebylo vidět, že by byla prasklá, to mi taky říkal. Ohledně toho víčka, tak to hned vyzkouším :)
Stanislav V.
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát pro 22, 2017 20:23

Re: Vzduch v chladiči

Příspěvekod Marťas » pát pro 22, 2017 22:57

Nerozumím proč kvůli prasklé hlavě měnit celý motor :scratch:
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Vzduch v chladiči

Příspěvekod Stanislav V. » pát pro 22, 2017 23:25

To se dá nějak opravit?
Stanislav V.
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát pro 22, 2017 20:23

Re: Vzduch v chladiči

Příspěvekod Laďuša » sob pro 23, 2017 01:39

I kdyby ne, tak hlava je jenom součástka motoru. Dá se vyměnit bez vypětí sil a tahání bloku atd. Motor je těžkej jako prase a pokud lze problém vyřešit ,,jenom" hlavou, je nebetyčná blbost do toho tahat motor.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Vzduch v chladiči

Příspěvekod Vašátor » sob pro 23, 2017 22:15

Lze rovněž provést tlakovou zkoušku hlavy - v odborné firmě. Tam dokáží případnou prasklinu i zavařit. Cenově to ovšem vychází jako koupě jiné hlavy, ne-li dráž.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Vzduch v chladiči

Příspěvekod Stanislav V. » ned pro 24, 2017 00:55

Hlava by měla být v pořádku. Tak asi prý prasklý blok.
Stanislav V.
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát pro 22, 2017 20:23

Re: Vzduch v chladiči

Příspěvekod Majo » ned pro 24, 2017 08:23

To je velmi nepravdepodobne. Najprv treba vylucit tesnenie pod hlavou a previest tlakovu skusku hlavy. Zas tak vela to nestoji.

Veta "hlava by mala byt v poriadku" mna vobec nepresvedcila.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Vzduch v chladiči

Příspěvekod Cory » ned pro 24, 2017 10:41

Presne tak, na zaklade skusenosti vety typu "hlava je ok" alebo "hlava po GO" povazujem za bezvyznamne.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Vzduch v chladiči

Příspěvekod Marek » ned pro 24, 2017 11:09

Souhlasím. Postupoval bych podle určité pravděpodobnosti, která vyplývá z dlouhodobých zkušeností:

1. Poškození těsnění hlavy válců. To je nejpravděpodobnější příčina. Stejně - při zjišťování následujících problémů, o kterých budu psát, se hlava jednoznačně musí demontovat. Po její demontáži se prakticky okamžitě pozná, zda problém s těsněním je, či není, neboť poškození těsnění bývá v drtivé většině případů jasně viditelné. Oprava = výměna těsnění hlavy (cca 300 Kč).

2. Zkroucení hlavy válců. Může se stát, pokud se motor extrémně přehřeje (ztrátou kapaliny, poruchou chladicího okruhu třeba v důsledku prasknutí řemenu vodního čerpadla). Oprava = srovnání dosedací plochy hlavy válců tak, aby rovinnost plochy byla max. do desetiny milimetru (přesná frézka nebo lépe magnetická bruska). K tomu nové těsnění hlavy a hotovo. Do tisíce korun.

3. Poškození (prasknutí) hlavy. U zážehových motorů, navíc takové robustnosti, jakou Lada má, je to mnohem méně pravděpodobné, nicméně stát se to může. Prasklina hlavy vůbec nemusí být viditelná pouhým okem. Často je ukryta v některém kanálku, případně se po vychladnutí hlavy může zatáhnout a okem je nezjistitelná. Oprava = výměna hlavy válců + nové těsnění hlavy. Do tisíce korun.

4. Prasknutí bloku válců. Vzhledem k robustnosti bloku Lady a použitého materiálu tuto závadu prakticky vylučuji.

Takže bych rozhodně nepanikařil a nedělal ukvapené závěry. Ten "mechanik" autům evidentně nerozumí, když dokáže střílet diagnózy od pasu bez jakéhokoli důkazu nebo podezření. Takže bych jej za mechanika snad ani nepovažoval.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Vzduch v chladiči

Příspěvekod Majo » ned pro 24, 2017 12:53

Suhlas, iba k bodu 3. mam poznamku. MPI hlavy mi uz praskli dve. Su konstrukcne odlisne od unifikovanych hlav a haklivejsie na prehriatie. A aj sa tazsie zhanaju(MPI potrebuje cidlo vacky, co je pomerne zlozite dorabat na staru hlavu). Takze cenu do tisicky povazujem za velmi optimisticku :-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Vzduch v chladiči

Příspěvekod Marek » ned pro 24, 2017 14:40

Já měl za to, že má jednobod.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Vzduch v chladiči

Příspěvekod Cory » ned pro 24, 2017 15:44

2005ka je mpi
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků