Stránka 1 z 2

Diferenciály poměry převodů

PříspěvekNapsal: úte lis 14, 2017 20:44
od Ondra1,7mpi
Zdravím
Diferenciál 9/40 s číslem 2102, je vhodný do nivy? Kdyby byly 2ks shodné...
Jinak niva má 11/43 to znamená 3,9? Toto by bylo cca 4,44? To znamená že by byl rychlejší??? Asi i více namáhaný??? Nebo je to naopak???
Díky

Re: Diferenciály poměry převodů

PříspěvekNapsal: stř lis 15, 2017 06:54
od Luděk Musil
Poměr znamená počet zubů na soukolí. Převedením zlomku na číslo získáme počet otáček na vstupu/výstupu. Více o diferenciálech zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Diferenci ... (mechanika)
Dif 11/43 má 11 zubů na kuželovém a 43 zubů na talířovém kole. Poměr 11/43 = 3,9(0909090909) znamená, že koželové kolo se otočí (skoro) čtyřikrát na jednu otáčku talířového kola. Znamená rychlejší převod a také více namáhaný.
Poměr 9/40 = 4,44(44444444) zbytek obdobně viz výše. Znamená pomalejší převod, více do síly.
Převodovka (obecně) je soustrojí, které mění poměr síla/rychlost. Takže na jedničku mám sílu jako medvěd ale rychlost jako šnek. Naopak na pětku nemám žádnou sílu ale letím jako panter.
Tolik krátký a rychlý exkurz do světa ozubených soukolí. L.

Re: Diferenciály poměry převodů

PříspěvekNapsal: stř lis 15, 2017 18:00
od Ondra1,7mpi
Díky za informace, tento převod 9/40 by byl tedy v terénu lepší.... Pomalejší, to znamená i menší ryziko pro poloosy? Nebo více síly je horší?

Re: Diferenciály poměry převodů

PříspěvekNapsal: stř lis 15, 2017 18:19
od valda1971
Ondra1,7mpi píše:Díky za informace, tento převod 9/40 by byl tedy v terénu lepší.... Pomalejší, to znamená i menší ryziko pro poloosy? Nebo více síly je horší?

Jakou silou je spíš urveš - malou, nebo velkou ? :D

Re: Diferenciály poměry převodů

PříspěvekNapsal: stř lis 15, 2017 18:36
od Ondra1,7mpi
To, jo, ale auto jede pomaleji, to znamená menší setrvačnost, mohu více vklidu... To na mě působí šetrněji... Ale být to tak nemusí...

Re: Diferenciály poměry převodů

PříspěvekNapsal: stř lis 15, 2017 19:04
od valda1971
A když se (všeobecně) dostaneš do situace, že to auto nebude moct vyjet, tak při malé síle to prostě nevyjede, motor to neutáhne. Pokud to sílu mít bude (tím myšleno až na kole, motor je stejný) a stejně to nebude moci vyjet, tak něco urve :)
Pokud se bude jednat jen o stupeň stoupání, tak samozřejmě vítězí pomalejší a silnější převod. Samo že i v extrému se spíš vyhrabeš s tím silnějším/pomalejším. Ale pokud se má něco urvat, tak slabá síla na tom bude hůř :D Nevyjede-neurve :D

Re: Diferenciály poměry převodů

PříspěvekNapsal: stř lis 15, 2017 19:14
od Ondra1,7mpi
Díky za rozbor, něco takového jsem potřeboval vědět... Uvidím jak to dopadne... Zatím na stavbu není čas...

Re: Diferenciály poměry převodů

PříspěvekNapsal: stř lis 15, 2017 19:35
od Mara
tak jestli vozis tezke naklady, tak na hrbech se pomaly posun hodit muze. Taky ty pomale dify jsou k pouziti s velkymi koly. Je otazka kolik motor bude tocit nekde na okrskach pri 90-110km/h. Pomalou jednicku skoro nepouzivam a kdyz jo, tak zatim bohate stacila, ale kazdy ma pouziti stroje nekde jinde, ze jo :D
Taky mam takove dify doma, ale na auto >asi< nepujdou

Re: Diferenciály poměry převodů

PříspěvekNapsal: stř lis 15, 2017 20:07
od Ondra1,7mpi
Já trouba loni jeden prodal, teď mám druhej a scháním ten první;-) sítě rozhozený, mohu vyměnit za dif z 1,6 nivy... Chci dělat pevnostní...

Re: Diferenciály poměry převodů

PříspěvekNapsal: čtv lis 16, 2017 06:17
od Luděk Musil
Mara píše:... . Je otazka kolik motor bude tocit nekde na okrskach pri 90-110km/h. ... .
Tabulka pro výpočet rychlosti je zde: viewtopic.php?f=50&t=6060&p=318519#p318519
Před chvílí odkaz nefungoval - tak jsem tabulku nahrál znovu. Stačí vyplnit žlutá pole.
A koukám, že volbu pro redukci tam nenám, hnedle tu tabulku opravím. L.
Edit:opraveno, mělo by to fungovat, dejte vědět, zda-li ano, dík.

Re: Diferenciály poměry převodů

PříspěvekNapsal: čtv lis 16, 2017 15:24
od Ondra1,7mpi
V té tabulce je diferak 4,44 u lady 2121 to je jaká? Já myslel že 2121 je niva...

Re: Diferenciály poměry převodů

PříspěvekNapsal: čtv lis 16, 2017 16:58
od valda1971
Ondra1,7mpi píše:V té tabulce je diferak 4,44 u lady 2121 to je jaká? Já myslel že 2121 je niva...

...a 2121 Niva není Lada ? :mrgreen:

Re: Diferenciály poměry převodů

PříspěvekNapsal: čtv lis 16, 2017 20:38
od Ondra1,7mpi
To jo, tak jsem to nemyslel jen jsem si myslel že v nivě je buď 10/43 nebo 11/43 ... Kdyby tam byl ten 4,44 tak mám po problému, 1,6 mi tu stojí...
Najde se prosím někdo kdo mě, naprostýmu zmatkaři a nováčkovi v oboru to objasní, vím že se to dá dohledat, ale... Téma je rozjetý, nějaká jednoduchá tabulka v který nivě jsou jaký převody(diferak). Tomu bych byl vděčný... Pozvu na pivo, nebo offroad...

Re: Diferenciály poměry převodů

PříspěvekNapsal: čtv lis 16, 2017 22:54
od Majo
4,44 sa da zohnat jedine z lady 2102, ale ovela jednoduhsie je kupit nove sukolia nez najst dva kombiky s povodnymi difmi.

ja mam v modrej 4,44, v chevy 4,3(povodne boli samozrejme v oboch 3,9). na velke kolesa je to parada.

Co sa tyka polosi, tie sa nelamu silou, ale razom. Napr pri vyskoku prednymi kolesami do vzduchu a naslednom dopade na tvrdy podklad. Takto som ich zlamal asi pol tucta :-) Samozrejme ide to aj ked kdes pod plynom s tociacimi sa kolesami na makkom podklade a zraze prude tvrdy podklad(napr skala).... 3,9 som mal kratko, stihol som urvat asi len jednu polos a satelity v diferaku, ale aj na tom to slo :-)

Re: Diferenciály poměry převodů

PříspěvekNapsal: pát lis 17, 2017 10:07
od Ondra1,7mpi
Dík za zkušenost, tak jak to popisuješ jsem si to představoval...
Dif jeden mám, vloni jsem taky k jednomu přišel, ale prodal jsem ho... Vždy do 50km od baráku a za dobrou cenu, tak snad se zas něco najde... Ještě jsem se do výroby pevnostního nepustil, ale v zimě snad ano...