Stránka 1 z 2

motor do lady nivy

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 12:17
od pajad
Zdravím ,sem tu úplně nový, ta knevím jestli bude můj dotaz správný. Potřebuju radu,mám starou nepojízdnou nivu a rád bych ji zprovoznil,alespoň na pole nebo do lesa, ale motor je uplně na hadry,spousta věcí chybí. Koukal jsem se po nějakém motoru z nějaké Lady co by tam pasoval. S tím souvisí i otázka, jaký motor se dá použít z LADY a jaký motor by šlo bez nějakých velkých úprav namontovat do NIVY, nemusí se ani třeba vejít do prostoru kapoty, je to jedno. Tak mi prosím někdo nějak poraďte. Dokud nebudu mít motor, nebudu se do nějakého zprovoznění ani pouštět a pujde do šrotu.Dík

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 13:24
od Laďuša
Do nivy pasuje jakejkoliv motor od 1200 po 1700 (z klasický řady žigulů). Liší se akorát tvarem vany (a sacím košem od olejovýho čerpadla tušim).
Ale jak píšeš, spoustavěcí chybí... Máme si představit, že třeba chybí vačka a písty a nebo karburátor či palivový čerpadlo? Jestli by nebylo jednodušší poshánět chybějící součástky a poskládat to. Jinak když projdeš tady témata, určo najdeš plno užitečných rad.

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 13:53
od vik2
Ahoj.........
esli jsi uplne novy, tak ti doporucuju hodne číst. skoro vsechno se tady na foru resilo. hledej, cti, uc se........

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=10169

Snaz se prosim nezakladat duplicitni temata, i tak jich tu je dost.

PříspěvekNapsal: sob pro 12, 2009 19:41
od pajad
super dík za informaci. Je to tak, že ani nevím co v to mmotoru chybí,je sice sestavený,asi všechny ty vačky a podobně v tom budou,to co je ve skeletu,ale právě chybí karburátor,filtry,čerpadla a podobně, ale jelikož jsem docela matér obvzláště na lady tak je pro mě problém se v tom hrabat. škodu 120 bych si dla do kupy kliďánko,ale u některých dílů lady ani nevím jak vypadaj. Proto je pro mě nejjednodušší cesta,výměna motoru.

PříspěvekNapsal: ned pro 13, 2009 10:20
od Luděk Ondrůch
Tak ho vyfoť ze všech stran a dej sem fotky, ať je vidět co mu chybí. Jaký je tvá Niva typ? 1,6 nebo 1,7i?

PříspěvekNapsal: pon pro 21, 2009 20:35
od pajad
ok,při první možné příležitosti to nafotím, třeba mi doporučíte to sešrotovat až to uvidíte.Prozatím dík

PříspěvekNapsal: ned pro 27, 2009 12:51
od pajad
Tak jsem nafotil co se dalo. Chladič kterej je vymontovanej mám, nebo mám i jiné,nějak by se to dalo spojit, je tam hromada kabelů co nevím kam maj vést a podobně. Vypadá to, že těch součástek moc nechybí,možná nějaké hadice a podobně, ale jakjsem psal v ladách se nevyznám. Tak budu rád za jakoukoli pomoc a radu.

PříspěvekNapsal: ned pro 27, 2009 13:04
od pajad
mám trochu problém s přidáním fotek,takže druhej pokus.jo a jinak ta lada je původně 1600, teda aspoň je to na třetích dveřích :)

PříspěvekNapsal: ned pro 27, 2009 13:06
od pajad
další fota

PříspěvekNapsal: ned pro 27, 2009 13:46
od Cooper
Tak to je teda ale mazec.....fuj....No rozhodně rozdělovač a kabely, svíčky....hadice od vody....To je jen co na první pohled chybí. Nivaři toho najdou určo více :-)

PříspěvekNapsal: ned pro 27, 2009 16:28
od Luděk Ondrůch
Vyměnit víčko rozdělovače, chybí zapalovací kabely, cívka, hadice od palivové pumpy do karburátoru, hadice od vodní pumpy, termostat, baterka. Nic víc mi nenapadá. Otázkou je jak na tom je karburátor. Kdy to naposled jelo?

PříspěvekNapsal: pon pro 28, 2009 17:25
od pajad
Tak vidíte jak to vypadá. Kdy to jelo naposled je těžká otázka. Nevím,já to koupil v podstatě tak jak to je. Předchozí majitel říkal, že než to odstavil tak to jezdilo,ale kdoví jakej byl pravej důvod odstávky. Počítám stím, že bych se podíval na karbec,kolik v něm je bordelu a podobně tak prošel věci co se dají vyčistit a tak. Některé hadice jsme odpojovali nedavno,když bylo v plánu, že motor demontujem. Potřeboval bych vyzkoušet jestli je schopnej motor se protočit, abych věděl jestli není třeba kouslej nebo třeba zarezlej nebo podobně. Na měrce oleje je dokonce olej :) takže to značí, že vaně nic není :) Jak mám postupovat asi podle vás všech nejlíp k tomu abych mohl zkusit motor jestli točí? Nebo možná ještě jiná otázka,má cenu podle vás jít do opravy?? dají se na to sehnat díly?? nebo bude lepší motor vyhodit a napasovat jinej? Otázek je dost, tak snad se dočkám nějaké další odpovědi a popřípadě rady.díky

PříspěvekNapsal: pon pro 28, 2009 17:38
od Laďuša
pajad píše: a podobně tak prošel věci co se dají vyčistit a tak.

No vyčištění by tomu rozhodně nezaškodilo kompletní :D Jinak ten karbec určo, odlučovač oleje...

pajad píše:Na měrce oleje je dokonce olej takže to značí, že vaně nic není

No to sice moc nechápu, každopádně olej bych z toho vylil, bo to bude asi taky humus :D

pajad píše:Potřeboval bych vyzkoušet jestli je schopnej motor se protočit, abych věděl jestli není třeba kouslej nebo třeba zarezlej nebo podobně.

Vyšroubuj svíčky, vykvaltuj a zkus s tim otočit řemenicí na klikovce a nebo zakvaltuj a hejbej celým autem (na čtyřku to pude nejlíp (nebo pětku))

pajad píše: Nebo možná ještě jiná otázka,má cenu podle vás jít do opravy?? dají se na to sehnat díly??

Takhle je těžko soudit, v jaký kondici motor je. Každopádně díly se sehnat, technicky nutný součásti k provozu žigulů jsou dostupný. Napřed bych asi volil systém nákupu těch součástí k oživení. V nejhorším budeš mít pak sysláty :) Na druhou stranu, kdyby byl k dispozici levně kompletní a funkční motor...

PříspěvekNapsal: pon pro 28, 2009 17:54
od Saša
Jestli se motor točí zjistíž lehce . Dej tam čtyřku a skus s tím hnout . Nebo neutrál a za tu matici vepředu na klikovce motoru skusit otáčet nejalou tyčkou . Problem bude nejspíš po tak dlouhém stání v přirezlé spojce (lamele) .
Pro vyzkoušení motoru jestli vrčí je potřeba pouze benzín , a to klidně i stříklý do karburátoru na klapky 20cítka stříkačka . Ucpi jen tu díru v sacím potrubí (obr.7459) ta větší (patří tam hadice k posilovači brzd) . Vodu to na test nepotřebuje .
A teď elektrika . stačí pouze jeden kabel od + baterie k indukční cívce (na kontakt č 15) a z druhého kontaktu (1) jde drát do rozdělovače . nic víc . A samozřejmě od baterie - na kostru . Pořadí kabelů k svíčkám je na víčku rozdělovače .
Udělat test takového motoru v takovém stavu je cca na 15 minut i s případnými záludnostmi (otočený rozdělovač , vadné kontakty v něm) Na psaní je to na hodinu a nejspíš to nepochopíš .

PříspěvekNapsal: sob led 02, 2010 13:28
od Luděk Ondrůch
Pokud máš k motoru kliku, tak ji nasaď zepředu přes díru v nárazníku na motor a zkus ho protočit.