motor niva 1,6

Moderátor: Moderátoři

motor do lady nivy

Příspěvekod pajad » stř pro 09, 2009 12:17

Zdravím ,sem tu úplně nový, ta knevím jestli bude můj dotaz správný. Potřebuju radu,mám starou nepojízdnou nivu a rád bych ji zprovoznil,alespoň na pole nebo do lesa, ale motor je uplně na hadry,spousta věcí chybí. Koukal jsem se po nějakém motoru z nějaké Lady co by tam pasoval. S tím souvisí i otázka, jaký motor se dá použít z LADY a jaký motor by šlo bez nějakých velkých úprav namontovat do NIVY, nemusí se ani třeba vejít do prostoru kapoty, je to jedno. Tak mi prosím někdo nějak poraďte. Dokud nebudu mít motor, nebudu se do nějakého zprovoznění ani pouštět a pujde do šrotu.Dík
pajad
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř pro 09, 2009 12:12
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Laďuša » stř pro 09, 2009 13:24

Do nivy pasuje jakejkoliv motor od 1200 po 1700 (z klasický řady žigulů). Liší se akorát tvarem vany (a sacím košem od olejovýho čerpadla tušim).
Ale jak píšeš, spoustavěcí chybí... Máme si představit, že třeba chybí vačka a písty a nebo karburátor či palivový čerpadlo? Jestli by nebylo jednodušší poshánět chybějící součástky a poskládat to. Jinak když projdeš tady témata, určo najdeš plno užitečných rad.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod vik2 » stř pro 09, 2009 13:53

Ahoj.........
esli jsi uplne novy, tak ti doporucuju hodne číst. skoro vsechno se tady na foru resilo. hledej, cti, uc se........

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=10169

Snaz se prosim nezakladat duplicitni temata, i tak jich tu je dost.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod pajad » sob pro 12, 2009 19:41

super dík za informaci. Je to tak, že ani nevím co v to mmotoru chybí,je sice sestavený,asi všechny ty vačky a podobně v tom budou,to co je ve skeletu,ale právě chybí karburátor,filtry,čerpadla a podobně, ale jelikož jsem docela matér obvzláště na lady tak je pro mě problém se v tom hrabat. škodu 120 bych si dla do kupy kliďánko,ale u některých dílů lady ani nevím jak vypadaj. Proto je pro mě nejjednodušší cesta,výměna motoru.
pajad
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř pro 09, 2009 12:12
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Luděk Ondrůch » ned pro 13, 2009 10:20

Tak ho vyfoť ze všech stran a dej sem fotky, ať je vidět co mu chybí. Jaký je tvá Niva typ? 1,6 nebo 1,7i?
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod pajad » pon pro 21, 2009 20:35

ok,při první možné příležitosti to nafotím, třeba mi doporučíte to sešrotovat až to uvidíte.Prozatím dík
pajad
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř pro 09, 2009 12:12
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod pajad » ned pro 27, 2009 12:51

Tak jsem nafotil co se dalo. Chladič kterej je vymontovanej mám, nebo mám i jiné,nějak by se to dalo spojit, je tam hromada kabelů co nevím kam maj vést a podobně. Vypadá to, že těch součástek moc nechybí,možná nějaké hadice a podobně, ale jakjsem psal v ladách se nevyznám. Tak budu rád za jakoukoli pomoc a radu.
pajad
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř pro 09, 2009 12:12
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod pajad » ned pro 27, 2009 13:04

mám trochu problém s přidáním fotek,takže druhej pokus.jo a jinak ta lada je původně 1600, teda aspoň je to na třetích dveřích :)
Přílohy
IMG_7459.jpg
IMG_7453.jpg
IMG_7452.jpg
pajad
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř pro 09, 2009 12:12
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod pajad » ned pro 27, 2009 13:06

další fota
Přílohy
IMG_7457.jpg
IMG_7455.jpg
IMG_7465.jpg
pajad
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř pro 09, 2009 12:12
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Cooper » ned pro 27, 2009 13:46

Tak to je teda ale mazec.....fuj....No rozhodně rozdělovač a kabely, svíčky....hadice od vody....To je jen co na první pohled chybí. Nivaři toho najdou určo více :-)
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Luděk Ondrůch » ned pro 27, 2009 16:28

Vyměnit víčko rozdělovače, chybí zapalovací kabely, cívka, hadice od palivové pumpy do karburátoru, hadice od vodní pumpy, termostat, baterka. Nic víc mi nenapadá. Otázkou je jak na tom je karburátor. Kdy to naposled jelo?
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod pajad » pon pro 28, 2009 17:25

Tak vidíte jak to vypadá. Kdy to jelo naposled je těžká otázka. Nevím,já to koupil v podstatě tak jak to je. Předchozí majitel říkal, že než to odstavil tak to jezdilo,ale kdoví jakej byl pravej důvod odstávky. Počítám stím, že bych se podíval na karbec,kolik v něm je bordelu a podobně tak prošel věci co se dají vyčistit a tak. Některé hadice jsme odpojovali nedavno,když bylo v plánu, že motor demontujem. Potřeboval bych vyzkoušet jestli je schopnej motor se protočit, abych věděl jestli není třeba kouslej nebo třeba zarezlej nebo podobně. Na měrce oleje je dokonce olej :) takže to značí, že vaně nic není :) Jak mám postupovat asi podle vás všech nejlíp k tomu abych mohl zkusit motor jestli točí? Nebo možná ještě jiná otázka,má cenu podle vás jít do opravy?? dají se na to sehnat díly?? nebo bude lepší motor vyhodit a napasovat jinej? Otázek je dost, tak snad se dočkám nějaké další odpovědi a popřípadě rady.díky
pajad
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř pro 09, 2009 12:12
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Laďuša » pon pro 28, 2009 17:38

pajad píše: a podobně tak prošel věci co se dají vyčistit a tak.

No vyčištění by tomu rozhodně nezaškodilo kompletní :D Jinak ten karbec určo, odlučovač oleje...

pajad píše:Na měrce oleje je dokonce olej takže to značí, že vaně nic není

No to sice moc nechápu, každopádně olej bych z toho vylil, bo to bude asi taky humus :D

pajad píše:Potřeboval bych vyzkoušet jestli je schopnej motor se protočit, abych věděl jestli není třeba kouslej nebo třeba zarezlej nebo podobně.

Vyšroubuj svíčky, vykvaltuj a zkus s tim otočit řemenicí na klikovce a nebo zakvaltuj a hejbej celým autem (na čtyřku to pude nejlíp (nebo pětku))

pajad píše: Nebo možná ještě jiná otázka,má cenu podle vás jít do opravy?? dají se na to sehnat díly??

Takhle je těžko soudit, v jaký kondici motor je. Každopádně díly se sehnat, technicky nutný součásti k provozu žigulů jsou dostupný. Napřed bych asi volil systém nákupu těch součástí k oživení. V nejhorším budeš mít pak sysláty :) Na druhou stranu, kdyby byl k dispozici levně kompletní a funkční motor...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Saša » pon pro 28, 2009 17:54

Jestli se motor točí zjistíž lehce . Dej tam čtyřku a skus s tím hnout . Nebo neutrál a za tu matici vepředu na klikovce motoru skusit otáčet nejalou tyčkou . Problem bude nejspíš po tak dlouhém stání v přirezlé spojce (lamele) .
Pro vyzkoušení motoru jestli vrčí je potřeba pouze benzín , a to klidně i stříklý do karburátoru na klapky 20cítka stříkačka . Ucpi jen tu díru v sacím potrubí (obr.7459) ta větší (patří tam hadice k posilovači brzd) . Vodu to na test nepotřebuje .
A teď elektrika . stačí pouze jeden kabel od + baterie k indukční cívce (na kontakt č 15) a z druhého kontaktu (1) jde drát do rozdělovače . nic víc . A samozřejmě od baterie - na kostru . Pořadí kabelů k svíčkám je na víčku rozdělovače .
Udělat test takového motoru v takovém stavu je cca na 15 minut i s případnými záludnostmi (otočený rozdělovač , vadné kontakty v něm) Na psaní je to na hodinu a nejspíš to nepochopíš .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Luděk Ondrůch » sob led 02, 2010 13:28

Pokud máš k motoru kliku, tak ji nasaď zepředu přes díru v nárazníku na motor a zkus ho protočit.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků