Stránka 1 z 1

Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

PříspěvekNapsal: stř srp 30, 2017 19:52
od JendaBK
Zdravím , na Nivě 1,7 jednobod mam takovy problém s ubyváním oleje. Tlaky na valcich jsou dobre, tak usuzuji ze by to mohlo byt gufirkama na ventilech, ale mam tam ještě pro me větší problem a to, že z odsavání kliky kdyz to vymontuju z filtrboxu tak to kouří jak lokomotiva( filtr samozdrejme černej). Když někde stojim tak vidim jak z podkapoty jde kouř a smrad jde i do kabiny. Puvodní majitel mel tu hadicu svedenou pod auto. Má s tím někdo zkušenosti popřipadě nejakou radu jak mam pokracovat k odstranění chyby? Díky .

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

PříspěvekNapsal: stř srp 30, 2017 22:28
od valda1971
Nevím sice, jak je tořešené na Tvé nivce, ale na staré 2101 jsem měl ten samý problém - černý filtr a filtrobox od oleje. Na závadu jsem přišel spíš náhodou - Uvolněný ten návarek na hadici odvětrání bloku, nevím, bralo-li to falešný vzduch a "sálo" - každopádně po výměně těla filtrboxu je dodnes klid.

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

PříspěvekNapsal: čtv led 04, 2018 19:57
od Mara
Na 1.7spi Lpg jsem mel zaslepenou uzkou hadicku co vede od měrky oleje vedle odvětrani klikovky, do vstrikovace pod vzduchovy filtr. Tam byl prostredni kolik na hadicku ulomeny a zaslepeny, tak jsem doted nevedel kam ta zaslepena hadicka patřila. Uz jsem to napojil na sve misto a zajimalo by me jake vlastnosti ta hadicka ma, kdyz tam nebyla a ted tam zas je.

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

PříspěvekNapsal: čtv led 04, 2018 20:44
od Majo
Spotrebu oleja mozu sposobovat gufera ventilov, tie byvaju prakticky vzdy stvrdnute a netesne.
Ale dymenie z odvetrenia moze sposobovat jedina vec a to su netesne piestne kruzky. Tlaky v poriadku znamena presne co?

Ta tenka hadicka je odvetranie na volnobeh, ked je klapka zatvorena. Ak je upchata, odvetrava to z velkej a robi sa pretlak.
Pod auto sa to vyvadza vtedy ked to dymi tak, ze to zadusa motor.

Na zaciatok vsak mozes skusit odvetranie rozobrat a vycistit. Tym nic nepokazis a obcas to priznaky zmierni.

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

PříspěvekNapsal: pát led 05, 2018 06:02
od Mara
Jo diky, to uz jsem dumal jen nad tou hadickou, tak jeji zpetne zapojeni asi trochu poladi volnobeh teda.
Gufera ventilu jsem vymenil a lehči kourivost zmizla. Taky tesneni hlavy mirne propoustelo a dal jsem tam tesneni Lada-image.ru, a z motoru vytahl zrejme to same. Da se doporucit tesneni pod hlavu co vydrzi hodne?
Taky musim zjistit kde jsem udelal chybu a najit unik vyfukovych plynu v oblasti svodu/ hlavy. At nerozebiram co nemusim tak bych to zkusil odhalit jarovou vodou za studeneho startu, ale nevim či to pujde.

Dival jsem se, ze mpi svody pod auto jsou nahore vic siroke a napada me jestli by to pasovalo na spi a jestli by to neco zlepsilo..

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

PříspěvekNapsal: pát led 05, 2018 22:15
od Mara
Koukl jsem na tu hlavu co jsem nahradil jinou a gufera na ni vypadaji dobře, jsou modre a pružne. Nekdy uz se teda menily. Jenze z vyfuku jsem citil trochu olej a pri proslapnuti plynu uz i kourilo trochu. Taky uz bylo trochu oleje v chl. kapaline - takze tesneni hlavy. Mohlo teda jen to tesneni hlavy zpusobovat to dymeni? Taky me zarazilo zakarbonovani 2 prostrednich valcu dost hrubou vrsvou a postrani valce vypadaly normalne. Vyfukovy ventil sundany z krajniho valce mel ale taky dost silnou vrstvu karbonu (neco jak zadehtovane, nabublane i 5mm). Je to normalni? Asi pred 20tis km to bylo pravdepodobne regenerovane.

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

PříspěvekNapsal: ned srp 19, 2018 22:23
od Mara
Zas je neco najezdene a nahradni hlavu co jsem daval jsem neosadil novymi gufery ventilu, ty co tam byly vypadaly dobre.
Auto ale umi začudit, jenže jen po chvili stani na neutral a ne vždy. Jindy treba necudi vubec. Vypada to na ty gufera?

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

PříspěvekNapsal: ned srp 19, 2018 22:50
od Cory
Mara píše:Zas je neco najezdene a nahradni hlavu co jsem daval jsem neosadil novymi gufery ventilu, ty co tam byly vypadaly dobre.
Auto ale umi začudit, jenže jen po chvili stani na neutral a ne vždy. Jindy treba necudi vubec. Vypada to na ty gufera?


Neda mi nereagovat. V tychto nivovskych temach sa rozmaha nejaky novy sport - velke opravy s malym poctom ND. Uz som si nejak zvykol, že skoro kazda druha niva je napadnuta ornitologom, teda prekruzkovana (bez vybrusu), ale nevymeniť gufera pri rozhodenej hlave je len číre neváženie si vlastného času.

Hlavu rozober a vymen gufera. Zaroven zmeraj volu ventilov vo voditkach. Ak je prilis velka, gufero sa pocas chodu ventilu opisuje elipsu a nedostatocne zotiera olej.

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

PříspěvekNapsal: pon srp 20, 2018 08:22
od Mara
Diky, tentokrat to zkusim jen vymenit zhora bez sundani hlavy. Dal jsem tam ty bytelnejsi stare srouby na tu hlavu a kolik zhruba snesou demontazi, kdyz ty novejsi se pouzivaji jednou, dvakrat? S tim casem to mas pravdu, nedavno jsem menil vpredu poloosu za starsi a teklo ji gufero. Tak znova rozebrat a dal jsem gufero co tam bylo. Az na ty ventily uz to cele docela tesni :)

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

PříspěvekNapsal: čtv srp 23, 2018 18:05
od Mara
Neco casu zabrala vyroba teleskopickeho stahovaku prizin na aute, ale s nim to slo docela dobre. Nicmene hned tak bych si to opakovat nemusel :D Za vyfukem uz se da zase docela dychat :rolleyes: :weedman:

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

PříspěvekNapsal: čtv srp 23, 2018 20:30
od Ondra1,7mpi
Docela piplačka co?... Myslím že tu Cory dobře radí: když už se něco dělá tak pořádně...

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

PříspěvekNapsal: čtv srp 23, 2018 21:55
od Mara
Jo Cory dobre radi :) vyhledaval jsem jeho prispevek, ze dulek vackoveho kola se muze mirne zpozdit za klikovkou a ne naopak. Auto je na tom lepe, tak to snad za to stalo. Spotreba oleje by mela byt lepsi. Jsem tu hlavu regeneroval, brousil ventily. Jen ty gufera se zdaly dobre, cervene, tak jsem je zkusil. U gufer v prodejne mi rikal kdos, ze modre a cerne jsou standartnejsi a cervene (nebo i jine barvy asi, uz nevim) by mely byt teplotne odolnejsi. Na jedne hlave mam modre a ted jsem dal corteco cerne a o silikonu na nich neni zminka. Samotna prace s dobrym stahovakem docela sla, jen se k tomu sundava dost veci okolo- svicky, napinak retezu.. Hlavne ze se nesundavala hlava. To ze se neco udela poradne vetsinou zjistim az to zkompletuju a to nekdy ponekolikate :D