Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

Moderátor: Moderátoři

Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

Příspěvekod JendaBK » stř srp 30, 2017 19:52

Zdravím , na Nivě 1,7 jednobod mam takovy problém s ubyváním oleje. Tlaky na valcich jsou dobre, tak usuzuji ze by to mohlo byt gufirkama na ventilech, ale mam tam ještě pro me větší problem a to, že z odsavání kliky kdyz to vymontuju z filtrboxu tak to kouří jak lokomotiva( filtr samozdrejme černej). Když někde stojim tak vidim jak z podkapoty jde kouř a smrad jde i do kabiny. Puvodní majitel mel tu hadicu svedenou pod auto. Má s tím někdo zkušenosti popřipadě nejakou radu jak mam pokracovat k odstranění chyby? Díky .
Jako malýho mě vozili Láďou a když jsem dostal papíry, tak jsem se k ní vrátil

Lada 2103 - červená
Lada 2103 - šedá
Lada Niva 1,7 - vínová
Velorex 250 a 350
Jawa kyvačka 250 a 350
Jawa 634
Babetta 210
Pionýr 50/20
Uživatelský avatar
JendaBK
 
Příspěvky: 124
Registrován: stř led 09, 2013 21:35
Bydliště: Blansko

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

Příspěvekod valda1971 » stř srp 30, 2017 22:28

Nevím sice, jak je tořešené na Tvé nivce, ale na staré 2101 jsem měl ten samý problém - černý filtr a filtrobox od oleje. Na závadu jsem přišel spíš náhodou - Uvolněný ten návarek na hadici odvětrání bloku, nevím, bralo-li to falešný vzduch a "sálo" - každopádně po výměně těla filtrboxu je dodnes klid.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7198
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

Příspěvekod Mara » čtv led 04, 2018 19:57

Na 1.7spi Lpg jsem mel zaslepenou uzkou hadicku co vede od měrky oleje vedle odvětrani klikovky, do vstrikovace pod vzduchovy filtr. Tam byl prostredni kolik na hadicku ulomeny a zaslepeny, tak jsem doted nevedel kam ta zaslepena hadicka patřila. Uz jsem to napojil na sve misto a zajimalo by me jake vlastnosti ta hadicka ma, kdyz tam nebyla a ted tam zas je.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

Příspěvekod Majo » čtv led 04, 2018 20:44

Spotrebu oleja mozu sposobovat gufera ventilov, tie byvaju prakticky vzdy stvrdnute a netesne.
Ale dymenie z odvetrenia moze sposobovat jedina vec a to su netesne piestne kruzky. Tlaky v poriadku znamena presne co?

Ta tenka hadicka je odvetranie na volnobeh, ked je klapka zatvorena. Ak je upchata, odvetrava to z velkej a robi sa pretlak.
Pod auto sa to vyvadza vtedy ked to dymi tak, ze to zadusa motor.

Na zaciatok vsak mozes skusit odvetranie rozobrat a vycistit. Tym nic nepokazis a obcas to priznaky zmierni.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

Příspěvekod Mara » pát led 05, 2018 06:02

Jo diky, to uz jsem dumal jen nad tou hadickou, tak jeji zpetne zapojeni asi trochu poladi volnobeh teda.
Gufera ventilu jsem vymenil a lehči kourivost zmizla. Taky tesneni hlavy mirne propoustelo a dal jsem tam tesneni Lada-image.ru, a z motoru vytahl zrejme to same. Da se doporucit tesneni pod hlavu co vydrzi hodne?
Taky musim zjistit kde jsem udelal chybu a najit unik vyfukovych plynu v oblasti svodu/ hlavy. At nerozebiram co nemusim tak bych to zkusil odhalit jarovou vodou za studeneho startu, ale nevim či to pujde.

Dival jsem se, ze mpi svody pod auto jsou nahore vic siroke a napada me jestli by to pasovalo na spi a jestli by to neco zlepsilo..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

Příspěvekod Mara » pát led 05, 2018 22:15

Koukl jsem na tu hlavu co jsem nahradil jinou a gufera na ni vypadaji dobře, jsou modre a pružne. Nekdy uz se teda menily. Jenze z vyfuku jsem citil trochu olej a pri proslapnuti plynu uz i kourilo trochu. Taky uz bylo trochu oleje v chl. kapaline - takze tesneni hlavy. Mohlo teda jen to tesneni hlavy zpusobovat to dymeni? Taky me zarazilo zakarbonovani 2 prostrednich valcu dost hrubou vrsvou a postrani valce vypadaly normalne. Vyfukovy ventil sundany z krajniho valce mel ale taky dost silnou vrstvu karbonu (neco jak zadehtovane, nabublane i 5mm). Je to normalni? Asi pred 20tis km to bylo pravdepodobne regenerovane.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

Příspěvekod Mara » ned srp 19, 2018 22:23

Zas je neco najezdene a nahradni hlavu co jsem daval jsem neosadil novymi gufery ventilu, ty co tam byly vypadaly dobre.
Auto ale umi začudit, jenže jen po chvili stani na neutral a ne vždy. Jindy treba necudi vubec. Vypada to na ty gufera?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

Příspěvekod Cory » ned srp 19, 2018 22:50

Mara píše:Zas je neco najezdene a nahradni hlavu co jsem daval jsem neosadil novymi gufery ventilu, ty co tam byly vypadaly dobre.
Auto ale umi začudit, jenže jen po chvili stani na neutral a ne vždy. Jindy treba necudi vubec. Vypada to na ty gufera?


Neda mi nereagovat. V tychto nivovskych temach sa rozmaha nejaky novy sport - velke opravy s malym poctom ND. Uz som si nejak zvykol, že skoro kazda druha niva je napadnuta ornitologom, teda prekruzkovana (bez vybrusu), ale nevymeniť gufera pri rozhodenej hlave je len číre neváženie si vlastného času.

Hlavu rozober a vymen gufera. Zaroven zmeraj volu ventilov vo voditkach. Ak je prilis velka, gufero sa pocas chodu ventilu opisuje elipsu a nedostatocne zotiera olej.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

Příspěvekod Mara » pon srp 20, 2018 08:22

Diky, tentokrat to zkusim jen vymenit zhora bez sundani hlavy. Dal jsem tam ty bytelnejsi stare srouby na tu hlavu a kolik zhruba snesou demontazi, kdyz ty novejsi se pouzivaji jednou, dvakrat? S tim casem to mas pravdu, nedavno jsem menil vpredu poloosu za starsi a teklo ji gufero. Tak znova rozebrat a dal jsem gufero co tam bylo. Az na ty ventily uz to cele docela tesni :)
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

Příspěvekod Mara » čtv srp 23, 2018 18:05

Neco casu zabrala vyroba teleskopickeho stahovaku prizin na aute, ale s nim to slo docela dobre. Nicmene hned tak bych si to opakovat nemusel :D Za vyfukem uz se da zase docela dychat :rolleyes: :weedman:
Přílohy
Ventily.jpg
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv srp 23, 2018 20:30

Docela piplačka co?... Myslím že tu Cory dobře radí: když už se něco dělá tak pořádně...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Spotreba oleje a kourivost odvetraní kliky

Příspěvekod Mara » čtv srp 23, 2018 21:55

Jo Cory dobre radi :) vyhledaval jsem jeho prispevek, ze dulek vackoveho kola se muze mirne zpozdit za klikovkou a ne naopak. Auto je na tom lepe, tak to snad za to stalo. Spotreba oleje by mela byt lepsi. Jsem tu hlavu regeneroval, brousil ventily. Jen ty gufera se zdaly dobre, cervene, tak jsem je zkusil. U gufer v prodejne mi rikal kdos, ze modre a cerne jsou standartnejsi a cervene (nebo i jine barvy asi, uz nevim) by mely byt teplotne odolnejsi. Na jedne hlave mam modre a ted jsem dal corteco cerne a o silikonu na nich neni zminka. Samotna prace s dobrym stahovakem docela sla, jen se k tomu sundava dost veci okolo- svicky, napinak retezu.. Hlavne ze se nesundavala hlava. To ze se neco udela poradne vetsinou zjistim az to zkompletuju a to nekdy ponekolikate :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron