Stránka 1 z 1

Niva 1.7i - doťahovacie momenty

PříspěvekNapsal: stř dub 12, 2017 14:51
od Kendy12
Dobrý deň páni, chcel by som sa spýtať či mi niekto nevie z Vás povedať, akým momentom má byť dotiahnutá ,,klietka" vačky - tých 9 matíc sa mi zdá. Nikde to nemôžem nájsť. Menil som hydroštely a nastal problem kedže neviem akou silou maju byť utiahnuté. Taktiež vačkové kolo potrebujem dotiahnuť správnym momentom. Ďakujem.

Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty

PříspěvekNapsal: stř dub 12, 2017 16:51
od Luděk Musil
Tyy jo - čekal jsem víc :shock: .
Koukám do Tůmy: matice domku vačky 19 - 23 , šroub rozvodového kola 41 - 50 .
A pozor :!: - rozvodové kolo má zajišťovací podložku :idea: .
L.

Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty

PříspěvekNapsal: stř dub 12, 2017 21:43
od Kendy12
Luděk - veľká vďaka, veľmi si mi pomohol :) je ešte niečo načo si dať pozor po výmene hydroštelov ?

Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty

PříspěvekNapsal: čtv dub 13, 2017 05:25
od Cory
Pokial si ich vymenil za druhe hydrostely, tak ich dotahuj uplne jemne a pred montazou ich postlacaj. Ak ich menis za klasicke mechanicke opory, tak musis vymenit aj vacku.

Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty

PříspěvekNapsal: čtv dub 13, 2017 07:36
od Ondra1,7mpi
Co se může stát když se utáhnou trochu víc než jemně? Já to při výměně nijak neřešil, ale silou jsem to neutahoval...

Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty

PříspěvekNapsal: čtv dub 13, 2017 10:48
od Kendy12
Cory - vymenil som ich za druhe hydroštely, také isté aké tam boli pred tým. Dneska to podoťahujem a skúsim štart. Dúfam že naskočí a pobeží dobre :) Keby nie, určite sa ozvem :D

Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty

PříspěvekNapsal: čtv bře 29, 2018 11:59
od Milan_cze
Cory píše:Pokial si ich vymenil za druhe hydrostely, tak ich dotahuj uplne jemne a pred montazou ich postlacaj. Ak ich menis za klasicke mechanicke opory, tak musis vymenit aj vacku.


Cory jsi si jistý tou výměnou vačky, když přohazuješ hydroštely za klasická štelovátka? Vačka má určitou charakteristiku a když dám vačku z Nivy která má klasická zdvihátka (1.7 SPi), tak by se mohli jinak otevírat a zavírat ventily, ne? Navíc hydroštely jen vymezují vůli tlakem oleje, takže funkčně oproti klasickým štelovátkům se nijak neliší.

Ještě by mě zajímalo, když sundaváte hlavu, tak zda měníte šrouby. Většinou je to doporučováno, ale říkám si, že u Lady to nemusí být takové drama...

Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty

PříspěvekNapsal: čtv bře 29, 2018 18:14
od Cory
Hydrostelova vacka je v najvyssom bode vacky vyssia o 0,2mm nizsia a ma iny nabeh. Preto pri ponechani hydrostelovej vacky na mechanickych sroboch bude vacka klepat o vahadla a navyse bude otvarat ventily menej.