Niva 1.7i - doťahovacie momenty

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Kendy12
Příspěvky: 30
Registrován: stř dub 12, 2017 14:47

Niva 1.7i - doťahovacie momenty

Příspěvek od Kendy12 »

Dobrý deň páni, chcel by som sa spýtať či mi niekto nevie z Vás povedať, akým momentom má byť dotiahnutá ,,klietka" vačky - tých 9 matíc sa mi zdá. Nikde to nemôžem nájsť. Menil som hydroštely a nastal problem kedže neviem akou silou maju byť utiahnuté. Taktiež vačkové kolo potrebujem dotiahnuť správnym momentom. Ďakujem.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty

Příspěvek od Luděk Musil »

Tyy jo - čekal jsem víc :shock: .
Koukám do Tůmy: matice domku vačky 19 - 23 , šroub rozvodového kola 41 - 50 .
A pozor :!: - rozvodové kolo má zajišťovací podložku :idea: .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Kendy12
Příspěvky: 30
Registrován: stř dub 12, 2017 14:47

Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty

Příspěvek od Kendy12 »

Luděk - veľká vďaka, veľmi si mi pomohol :) je ešte niečo načo si dať pozor po výmene hydroštelov ?
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty

Příspěvek od Cory »

Pokial si ich vymenil za druhe hydrostely, tak ich dotahuj uplne jemne a pred montazou ich postlacaj. Ak ich menis za klasicke mechanicke opory, tak musis vymenit aj vacku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Co se může stát když se utáhnou trochu víc než jemně? Já to při výměně nijak neřešil, ale silou jsem to neutahoval...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Kendy12
Příspěvky: 30
Registrován: stř dub 12, 2017 14:47

Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty

Příspěvek od Kendy12 »

Cory - vymenil som ich za druhe hydroštely, také isté aké tam boli pred tým. Dneska to podoťahujem a skúsim štart. Dúfam že naskočí a pobeží dobre :) Keby nie, určite sa ozvem :D
Milan_cze
Příspěvky: 39
Registrován: úte črc 25, 2017 14:48
Bydliště: Tábor

Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty

Příspěvek od Milan_cze »

Cory píše:Pokial si ich vymenil za druhe hydrostely, tak ich dotahuj uplne jemne a pred montazou ich postlacaj. Ak ich menis za klasicke mechanicke opory, tak musis vymenit aj vacku.


Cory jsi si jistý tou výměnou vačky, když přohazuješ hydroštely za klasická štelovátka? Vačka má určitou charakteristiku a když dám vačku z Nivy která má klasická zdvihátka (1.7 SPi), tak by se mohli jinak otevírat a zavírat ventily, ne? Navíc hydroštely jen vymezují vůli tlakem oleje, takže funkčně oproti klasickým štelovátkům se nijak neliší.

Ještě by mě zajímalo, když sundaváte hlavu, tak zda měníte šrouby. Většinou je to doporučováno, ale říkám si, že u Lady to nemusí být takové drama...
Lada Niva 1.7 MPi r.v. 2002 s LPG
Lada Niva 1.7 SPi s LPG (rozebraná)
http://tiga.cz/niva.html
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva 1.7i - doťahovacie momenty

Příspěvek od Cory »

Hydrostelova vacka je v najvyssom bode vacky vyssia o 0,2mm nizsia a ma iny nabeh. Preto pri ponechani hydrostelovej vacky na mechanickych sroboch bude vacka klepat o vahadla a navyse bude otvarat ventily menej.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“