Skúsim sa podeliť o skúsenosti z výmeny ložiska na zadnej poloose: Rozhodol som sa, že skontrolujem brzdový valček a gufero na zadnej poloosi. Mal som podozrenie, že brzdový valček tečie, tratila sa mi brzdová kvapalina. Na počudovanie brzdový bubon šiel celkom pekne dole zakrútením upevňovacích skrutiek do tých otvorov na bubne (udajne na nových už niesú), Potvrdilo sa, valček tiekol, tak som ho vymenil. Mal som obavu, či neodtrhnem trúbku, bola trošku skorodovaná, ale šlo to pekne uvoľniť. Keď som to už mal rozobraté, reku skontrolujem gufero, poloos bola mastná. Tie štyri matky, čo držia štít brzdy išli, tiež celkom pekne povoliť. Podľa návodu
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-niva/17-3-snyatie-poluosi-i-zamena-salnika.html Som založil opačne disk a skúšal som yaň trhnúť, nešlo to, ale pár dobre mierených rán kladivom (asi v V3S) pomohlo. Poloos vyšla von. Zistil som, že ložisko je vysypané
S niečím takým som počítal, tak som mal kúpenú sadu ložisko aj poistný krúžok. Počital som s tým, že to budem dávať dole deštruktívne. . Pôvodný poistný krúžok som opatrne narezal flexou a sklepal dole. Ložisko zišlo aj bez použitia flexy. Stači sekáč a kladivo. Nove ložisko som "nalisoval" za použitia rúry vhodného priemeru a kladiva. Nový poistný krúžok som nahrial na plynovom variči bajoko a tiež za pomoci rúry a kladiva "nalisoval" Výsledok
"Použité náradie
"
.
Už len poskladať a odvzdušniť brzdy. Keˇže som to robil sám, spravil som si taký prípravok zo starej duše z babety a zetky od oleja. Yistil som, že uzáver od nádoby od ojela Lukoil presne pasuje na nádržku
. Viečko som prevŕtal a nasadil tam ten ventil. Potom už len založiť "prípravok na nádržku, "přiměřene" natlakovať a postupne odvzdušňovať. Ide to, len dtreba dávať pozor, aby v nádržke bola stále kvapalina. Na to, že som to robil prvý krát a strávil s tým doobedie, tak myslím, že sa podarilo
Zdroj inšpirácie:
https://www.youtube.com/watch?v=FR4a4IHEM_k