Zvlněné kotouče

Moderátor: Moderátoři

Zvlněné kotouče

Příspěvekod Aron » sob pro 26, 2015 12:49

Mám Nivu 2013 s abs má najeto 26000 km,převážně jezdí po silnici sem tam nějaká polňačka a mám neustálý problém s vlnícími se kotouči.Po 3500 km jsem zjistil hřející se levé přední kolo,po delším laborování zjištěno:vrchní část levého brzdiče se v kluzáku nechtěla hýbat čemuž napovídala zešikma sjetá venkovní deska.Závada:špatně vyfrézovaný ten kluzný kužel-opraveno přefrézováním,nyní funguje bezvadně(desky se sjíždí rovnoměrně,kolo se nehřeje).
10000km-vybrace překu při brždění,vservisu provedena výměna kotoučů, desky v pořádku namontováné zpátky.Asi do 17000km auto brzdilo naprosto perfektně a jelikož mi vservisu řekli,že závadu způsobyla nadměrná zátěž brzd nebo ocáknutí rozpálených kotoučů vodou a následného zvlnění tak celých těch 7000km po opravě jsem na brzdy byl max.šetrný,přesto se začálo oběvovat postupně zvětšujicí se drnčení.To mě naštvalo tak jsem provedl kontrolu předních brzd:při zvednutí auta jsem vzal za kola a obě se točila lehce bez drhnutí,po sundáni kol a uvolnění destiček jsem vyzkoušel třmeny-chodily bezvadně,po sundání třmenů jsem zatlačil pístky-lehce prstama,pak následovalo proměření opotřebení destiček-nenašel sem žádné extrémní rozdíly,následovalo upnutí hodinek a proměření házivosti kotoučů-zjištěno:levý kotouč házel více jak pravý(oba mimo toleranci)tak jsem začal měřit náboje a levý byl házivostí mimo toleranci pravý ok.Jelikož auto bylo ještě v záruce tak jsem navštívil servis a na vedl je na měření házivostí a mé měření bylo potvrzeno.Následovala výměna levého náboje a montáž mnou osoustružených původních kotoučů(tloušťka 9,5mm).Vše se uskutečnilo v necelých 19000km.Po opravě opět vše v normálu,brždění super.Mé nadšení ovšem trvalo jen zhruba do 25000km kdy se začaly oběvovat známé vybrace,opět jsem zkontroloval všechny části a kromě házivosti kotoučů nenalezeno nic co by naznačovalo nějaký důvod.Mě už z toho nevychází nic jiného než tragická kvalita ruských kotoučů.Po různých konzultacích mám už jenom dvě řešení:
1:nechat vyžíhat původní sadu kotoučů,přesoustružit a namontovat zpět
2:koupit nové značkové ATE,Ferodo,Bosch atd.
Mozek už mi to nebere,proto prosím o každou radu nebo námět naco se ještě zaměřit a předem Děkuji.
Aron
 
Příspěvky: 73
Registrován: úte led 14, 2014 18:00
Bydliště: Vysočina

Re: Zvlněné kotouče

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » sob pro 26, 2015 15:38

Tak u nivy bude hlavne problem v tom, ze kotouce jsou nechlazene a prilis slabe. Ja mel podobne problemy s kotouci u rapida, nakonec jsem dal chladaky z alfy 164, musel jsem rozsirit trmeny 4 pistu -tam jsou ze 2 pulek, tak to jde a od te doby asi 50tis. Km no problem. Mam obavu, ze si se znackovymi kotouci nemusis pomoci, na feldu jsem koupil znackove zimmerman a po nekolika desitkach tisic uz taky zacinaji kopat. Ale zase treba pritelkyni u fabie kopat prestaly :)
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 866
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Zvlněné kotouče

Příspěvekod Veteranista » sob pro 26, 2015 21:37

Soustružit zvlněné kotouče je blbost, osoustruží se jen povrch, ale vnitřní struktura materiálu zůstává zvlněná(není to zcela odborně řečeno, ale praktické použití takto stačí), což po čase se projeví opětovným zvlněním.
Tepelnou úpravou by to bylo řešitelné, jen při ceně dílů moc nevidím důvod se tím zabývat.
Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
Veteranista
 
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků