AC Pumpa

Moderátor: Moderátoři

AC Pumpa

Příspěvekod hush » ned dub 05, 2015 11:47

Po výměně AC pumpy za novou (u staré stříkal benzín ven a těsnění sem kupovat nechtěl) se mi uchlastává auto a nejede.
Po přiškrcení palivové hadice je to v pořádku, ale jak to nechám tlakovat tak se to uchlastavá a černě hulí, tarokuje.
Nikdy sem neřešil počet těsnění mezi ac pumpou a blokem motoru (jak moc může tyčinka co pumpuje vylízat ven), vím že je tam nějaká povolená mez, ale s tou starou pumpou to fungovalo normálně.
Dotaz je to tou tyčinkou co pumpuje a nebo nezavírá ventil v karbecu?
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Re: AC Pumpa

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned dub 05, 2015 16:51

Spis ten ventil / nastaveni hladiny paliva v plovakove komore. Nebo ta nova pumpa stoji za prd a v karteru ti benzinem nabyl objem coz se mohlo stat uz za puvodni pumpy. Neni v karteru vic naplne a nesmrdi po benzinu? :-)
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: AC Pumpa

Příspěvekod hush » pon dub 06, 2015 11:27

Tak to bylo tím vymezovacím těsněním na pumpě, trochu sem ji přeměřil a tyčka vyčnívala moc ven - vystřihl jsem těsnění, podložil a šlape jak hodinky.
BTW: nepochopil jsem co myslíš tím "v karteru víc náplně" tady se říká karter(nebo kartry) bloku nebo blokum motoru např. u motorky :-)
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Re: AC Pumpa

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon dub 06, 2015 13:06

Zajímací závada, že by se jehlový ventil nechal tak snadno přetlačit?

Měl sem na mysli spodek motoru / klikovou skříň / olejovou vanu. Občas se vadná membrána projeví vyjma prýštěním benzínu do okolí i průsakem do klikovky a pak se motor dáví výpary z benzínem naředěného oleje.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: AC Pumpa

Příspěvekod Majo » úte dub 07, 2015 08:01

veru, ihlovy ventil je dost nespolahlive zariadenie, stretol som sa uz aj s takymi, co mali naspodu gumenu spicku, ale ono to moc nepomoze, pretoze vysoky tlak na vstupe ho pretlaci tym sposobom, ze ho otvori. Proste vtlaci plavak do hladiny benzinu a nezastavi sa nikdy. Take auto potom funguje iba ked mas plyn na podlahe a stiha zrat vsetko co don tecie :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: AC Pumpa

Příspěvekod Jan Vaníček » úte dub 07, 2015 09:45

Je někde definováno hodnotou v mm, kolik má ta tyčka vylézat?
Honza
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: AC Pumpa

Příspěvekod Dalibor29 » úte dub 07, 2015 11:06

Je to v Tůmovi. 0,8 až 1,3 mm. Pokud je to tedy myšleno jako na obrázku, tj. až za všeni podložkami a těsněními.
1428401359208-563532496.jpg
Údržba a opravy automobilů Lada a Niva
strana 84
Dalibor
VAZ 2105

"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. :D "
Uživatelský avatar
Dalibor29
 
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 31, 2014 20:43
Bydliště: okres Novojičínský

Re: AC Pumpa

Příspěvekod hush » úte dub 07, 2015 12:11

Hlavně nezapomenout při měření na polohu vačky co pohání tyčinku - ta vzdálenost je při zasunuté tyčce - nutno pootočit motorem.
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Re: AC Pumpa

Příspěvekod Miro1769 » sob led 14, 2023 22:13

Zdravím, kúpil som nivu do lesa a začal po roku vynechávať motor. ac pumpa bola nová, ale zasekával sa ventil, tak som ju demontoval. zistil som silne opotrebovanú tyčku a ulomenú tú časť bakelitu v ktorej tyčka chodí. kúpil som zrejme neoriginálnu sadu na opravu ac pumpy a auto išlo pár km v poriadku. nakoľko sa opakovala závada, tak opáť demontáž a nová tyčka bola opäť zbrúsená a miesto bakelitu náhradný diel z plastu mal viditeľne oválny otvor v ktorom sa pohybuje ona tyčka. napadá ma či je možná resp. vyskytujúca sa závada vačky, ktorá by nadmerne opotrebovávala uvedené diely. vymieňal už niekto tú vačku, zrejme to bude náročná práca. ďakujem.
Miro1769
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob led 14, 2023 10:13

Re: AC Pumpa

Příspěvekod Cory » sob led 14, 2023 22:29

Zazil som velakrat. Problem je jednak v kvalite ND a potom aj v tom, ze zvycajne je tycka v bakelite, teda plaste natesno a mazanie nefunguje ako by malo. Tym padom dochadza k deformacii samotneho otvor a pri samotnom tazkom chode tycky aj opotrebovanie konca tycky alebo vacky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: AC Pumpa

Příspěvekod Miro1769 » sob led 14, 2023 23:39

lenže ja som na tom prešiel možno 10km v teréne a zase porucha. aj nová membrána po 4 mesiacoch rozleptaná. kúpim novú ac pumpu a ak sa to bude opakovať, tak rozmýšľam dať palivové čerpadlo, alebo lacnejšie nejakú nádržku do priestoru motora samospádom. mal som to tak kedysi na trabante a miesto rezervy by to možno pasovalo.
Miro1769
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob led 14, 2023 10:13

Re: AC Pumpa

Příspěvekod Cory » ned led 15, 2023 00:01

Ano, 10km staci na to, aby to prestalo fungovat. Toto funguje spolahlivo https://race-shop.sk/2047-nizkotlakove- ... e-cerpadla
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: AC Pumpa

Příspěvekod Dusan » ned led 15, 2023 10:27

Hlavne ta godiaca cas z bakelitu ma na sebe aj otvor kadial ide olej dnu a maze tycky. Ci v ramci uspornych opatreni, zabui na dieru.
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: AC Pumpa

Příspěvekod Miro1769 » ned led 15, 2023 15:49

Cory, tie čerpadlá stačí len priamo zapojiť na palivovú hadičku, bez snímača tlaku a elektroniky? môžu v kuse bežať pokiaľ je zapnuté zapaľovanie?
Miro1769
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob led 14, 2023 10:13

Re: AC Pumpa

Příspěvekod Dusan » ned led 15, 2023 19:25

Ano
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků