Stránka 2 z 5

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: čtv pro 03, 2015 20:18
od Matúš
dakujem za pomoc, ale tento krok mi neni jasny , hlavne tie rysky, kde ich hladat atd:

3. otáčíme klikovou hřídelí ( roztáčecí klika nebo pohyb vozidla dopředu při zařazeném IV. či V. stupni) až je značka/důlek na vačkovém kole proti nálitku na obalu vačky. Kontrola: ryska na klikové řemenici musí odpovídat nejspodnější rysce na prsou motoru - 0°. U motorů 1,7i musí být výstupek mezi dvěma čtvercovými zářezy na řemenici proti nálitku na prsou (kolmo vzhůru).

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2015 07:19
od Luděk Musil
Odpovídal jsem už ve vedlejším příspěvku. Ještě pro upřesnění.
Podíváš-li se na řemenici na klice, tak je na ní (oproti karburátorovým motorům) ještě jedno kolo a na něm jsou čtvercové zářezy. Ty slouží k tomu, aby řídící jednotka věděla, kdy má "zapálit" - hodit jiskru. Je tam i snímač (polohy klikové hřídele).
Na tom kole je několik, asi 8, čtvercových zářezů. A jeden z nich je 2-zářez, vypadá cca takto: ¯¯Ɩ_Ɩ¯Ɩ_Ɩ¯¯ . No a ten prostřední výstupek znamená polohu 0° kliky.
Na prsou motoru je nad řemenicí takový výstupek. Když řemenici natočíš dvojzářezem kolmo vzhůru - tak ten výstupek uvidíš/nahmatáš. Tedy za předpokladu, že ty prsa nejsou jeden velký nános šmíru.
Když to budeš mít takto nastavené - podíváš se na vačku. Měl by jsi vidět na vačkovém kole důlek. Pokud jej neuvidíš - musíš otočit klikou o 360° . Tím se otočí vačka o 180° a důlek se objeví. A měl by být přesně proti nálitku na domečku vačky, maximálně o půl zubu (tuším) za (po směru otáčení). Pokud je o víc než 1 zub mimo - máš přesazené časování. Musíš zcela povolit řetěz (zatlačit napínák) a přesadit řetěz o zub.
Pokud důlek na vačkovém kole je někde mezi půl zub a 1,5 zub je řetěz vytahaný a je potřeba jej vyměnit. Má 116 oček/dílků. Dá se také (nouzově) přesadit, tím pádem se dostane důlek kousek před značku na domečku. Časování (otvírání a zavírání ventilů) se tak dostane na lepší hodnoty.
I tento problém by mohl být důvodem sníženého výkonu motoru.
L.
PS: uff ... to je zase elaborát

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2015 09:03
od Matúš
celkom dobry elaborat:)dakujem, ja len rozmyslam ci to nenehat na odbornika, odmontovat filterbox,dat dole kryt ventilov,povolit napinak retaze to zvladam v pohode, aj najst tie 2 zarezi na klukovke a otocit ich kolmo nahor, ale dat to nejako dokopy s tou vackou to si.musim pozriet ze aku znacku hladat na vacke

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2015 09:10
od Luděk Musil
Obrázek vačkovýho kola nemám. Ale popíšu to takto: řetěz chodí po obvodu, pod ním (řetězem) najdeš důlek. Průměr 3 - 5 mm. Jako kdyby si vrtákem několikrát otočil :idea: . L.

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2015 11:02
od Matúš
Ok ak ho najdem, musim ho dostat do akej pozicie?teda nasiel som ho a co dalej dakujem

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2015 12:07
od Luděk Musil
Přečti si znovu můj příspěvek o cca 2 příspěvky výš ... v čase 07:19. Tam to máš napsaný jak (s prominutím) pro ... :idea: . L.

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2015 12:44
od Matúš
Ok mam este tento krok neni mi jasne ze ten dulek by měl být přesně proti nálitku na domečku vačky, aky je presny nazov ?,dakujem

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2015 13:17
od Luděk Musil

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2015 13:33
od Matúš
Super tam su aj fotky,hadam sa mi to uz podari

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2015 14:52
od Petr HC
Luďo, máš můj hluboký obdiv za trpělivost. Zdravím P.Hc

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2015 14:56
od Luděk Musil
Když on je ten pátek ... . L.

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2015 16:10
od Matúš
trpezlivost ruze prinasa:) srandujem,mam to rozobrate,este blba otazka ako zatocim klikou?

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2015 17:14
od Luděk Ondrůch
Zařaď 4 a popotlač auto, popřípadě vem klíč č. 38, nasaď ho na matici co drží řemenici na klice a otoč s ním.

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2015 18:39
od Matúš
Vsetko som mal rozobrate a ne a ne pretocit tu kliku na tie rysky, asi ma porazi

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: sob pro 05, 2015 08:48
od Roman
Mal si vonku sviecky?