od Luděk Musil » pát pro 04, 2015 07:19
Odpovídal jsem už ve vedlejším příspěvku. Ještě pro upřesnění.
Podíváš-li se na řemenici na klice, tak je na ní (oproti karburátorovým motorům) ještě jedno kolo a na něm jsou čtvercové zářezy. Ty slouží k tomu, aby řídící jednotka věděla, kdy má "zapálit" - hodit jiskru. Je tam i snímač (polohy klikové hřídele).
Na tom kole je několik, asi 8, čtvercových zářezů. A jeden z nich je 2-zářez, vypadá cca takto: ¯¯Ɩ_Ɩ¯Ɩ_Ɩ¯¯ . No a ten prostřední výstupek znamená polohu 0° kliky.
Na prsou motoru je nad řemenicí takový výstupek. Když řemenici natočíš dvojzářezem kolmo vzhůru - tak ten výstupek uvidíš/nahmatáš. Tedy za předpokladu, že ty prsa nejsou jeden velký nános šmíru.
Když to budeš mít takto nastavené - podíváš se na vačku. Měl by jsi vidět na vačkovém kole důlek. Pokud jej neuvidíš - musíš otočit klikou o 360° . Tím se otočí vačka o 180° a důlek se objeví. A měl by být přesně proti nálitku na domečku vačky, maximálně o půl zubu (tuším) za (po směru otáčení). Pokud je o víc než 1 zub mimo - máš přesazené časování. Musíš zcela povolit řetěz (zatlačit napínák) a přesadit řetěz o zub.
Pokud důlek na vačkovém kole je někde mezi půl zub a 1,5 zub je řetěz vytahaný a je potřeba jej vyměnit. Má 116 oček/dílků. Dá se také (nouzově) přesadit, tím pádem se dostane důlek kousek před značku na domečku. Časování (otvírání a zavírání ventilů) se tak dostane na lepší hodnoty.
I tento problém by mohl být důvodem sníženého výkonu motoru.
L.
PS: uff ... to je zase elaborát
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´