Stránka 1 z 5

Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: stř pro 10, 2014 16:30
od Jates
Pánové, jak provádíte natažení toho řetězu.Vaz 21213 nebo starší nivy měly poblíž voní pumpy napínák, člověk u něj povolil jen převlečnou matku protočil motor klíčem nebo golou a utáhla se matka , hotovo. Já u auta mám z toho napínáku ještě nějakou trubičku vedoucí kam si k čidlu mazání a nevim jak to mám provést.Dík

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: stř pro 10, 2014 16:34
od Luděk Musil
Jestli tam máš "nějakou trubičku" - potom máš hydroštel a napínat řetěz (a seřizovat ventily) nemusíš - stará se o to motorový olej. L.

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: stř pro 10, 2014 18:22
od ger007
napis aky mas rok vyroby vozidla, ak je to niva po r.v. 2003 - 04 uz to mas s najvacsou pravdepodobnostou hydraulicke, ak to chrasti je to mechanicka zavada

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: stř pro 10, 2014 19:07
od Jates
mam to z německa , ale uvedení do provozu bylo 2004. Něco chrastí ale nevim zda to neděla vodní pumpa nebo rozvody.

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: stř pro 10, 2014 19:44
od Raduz
Máš li hydrauliku mělo by to vypadat nějak takto:

Obrázek

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: sob bře 14, 2015 20:26
od Aron
Z chrastěním řetězu na volnoběh mám problém U Nivy 2014 a mám najeto 17000 km.Ráno když nastartuju tak je to v poho,potom když dorazím po deseti km a nechám motor na volnoběh tak běží normálně,vypnu motor a znovu jdu startovat třeba po půl hodině,tak natočím a na volnoběh řetěz chrastí,přidám plyn a chrastění se ztratí,po uvolnění plynu a pádu otáček na volnoběh zase chrastí,po dvou až pěti km jízdy zastavím necham motor běžet na volnoběh a zase běží v poho až do dalšího vypnutí a znovu nastartování teplého motoru.Zajímavé natom je že pokud je venkovní teplota kolem nuly nebo do mínusu tak to z deseti teplých startů to udělá dvakrát a pokud je venkovní taplota pět stupňů a více tak to z deseti startů udělá devětkrát.Jelikož je auto v záruce tak to řeším přes značkový servis.Postup:při první návštěvě výměna hydronapínáku,oleje o filtru-nepomohlo.Druhá návštěva:měření tlaku oleje-údajně v přádku(teplý motor na volnoběh 1atm ve třech tisících otáček 4 atm),kompletní rozborka rozvodů a hydronapínání-bez hmatatelných závad.Do třetice už jsme kontaktovaly dovozce a po neděli jedu přímo k nim do Mělníka tak uvidím jak dopadnu,ale už mi to vymívá mozek. :evil:

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: úte bře 17, 2015 13:11
od Cory
Nech ti tam drbnu mechanicku nahradu a budes mat pokoj http://cory.rajce.idnes.cz/MPI/#UUUU_2_.jpg Je to automaticky napinak, ktory sa automaticky dopne.

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: úte bře 17, 2015 17:01
od Aron
A to se dá ten nápínák normálně sehnat? :shock: Zítra jedu do Mělníka tak jsem zvědav co stím vymislí.Do listopadu to mám ještě v záruce,ale pokud stím budou nadále problémy tak to budu muset řešit.Díky moc za tip.

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: úte bře 17, 2015 18:58
od Cory
Zohnat sa da, otazne je, ci su schopni to objednat.

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: stř bře 18, 2015 19:57
od Majo
kazdopadne ak nie, "zlate ceske rucicky" si poradia. Ja som pouzil napinak z 2radej retaze(proste starej Lady/Nivy) a navaril na koniec 10ku malu golu...

Inak problem s chrastenim retaze nie je tak jednoznacne hydraulikou. Vacsina olejovych filtrov ma netesny spatny ventil, takze olej "spadne" a kym sa natlakuje, retaz chrasti. Casto nasleduju aj ventily. Ked nemate hydrauliku aj tak sa to prejavi na pridierani vacky, ktore ani nespozorujete pretoze nie je pocut...

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: stř dub 29, 2015 16:28
od Aron
Aron píše:A to se dá ten nápínák normálně sehnat? :shock: Zítra jedu do Mělníka tak jsem zvědav co stím vymislí.Do listopadu to mám ještě v záruce,ale pokud stím budou nadále problémy tak to budu muset řešit.Díky moc za tip.

Čau Niváci tak zhruba měsíc a půl už jezdím po záruční opravě a vše je už v normálu.Příčina byla v netěsnosti zpětného vetilu který je v hydronapínáku.

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: sob kvě 02, 2015 22:00
od Dusan
Byt to fabia tak nejazdis :D

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: stř pro 02, 2015 20:56
od Matúš
zdravim vas , prosim vas vie mi niekto podrobnejsie napisat ako to spravne napnut? zacalo mi to klepat a predpokladam ze to bude retaz, zvuk ide niekde od karburatora. dakujem pekne

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: stř pro 02, 2015 21:23
od Jarda_NIVA1.7
2 Matúš:
hledej, je tu od Luďka někde pěknej článek a seřiď při tom i ventily, ty seřizuješ vždy když to dáš na značky a potom při každém otočení vačkového kola o 90°

Re: Napnutí řetězu rozvodů vaz 21214

PříspěvekNapsal: čtv pro 03, 2015 06:44
od Luděk Musil
Jarda_NIVA1.7 píše:2 Matúš: hledej, je tu od Luďka někde pěknej článek ...
Ano, konkrétně zde: viewtopic.php?f=50&t=9146 . L.