Nazdar
Som pomerne novým členom klubu nivkárov
Dostal som sa skrz brata k nive 2008, 1,7i LPG. Bola rozobraná, prevodovka hlavná aj prídavná boli na repase takže som si skladal celý spodok plus nová spojka.
Auto stálo 2 roky, po prvom naštartovaní klepot-potom prestalo. Auto išlo celkom normálne ale max 80km/h čiže výkon nič moc (viem že to nieje na rýchlu jazdu ale pre predstavu o výkone) ale zvuk motora v pohode občas strela do výfuku ale OK (mimochodom katalyzátor je asi vybraný)
Auto bolo na STK/EK takže konečne som mohol ísť vyskúšať do terénu, zišiel som jeden kopec pod dialničný most a keď som chcel ísť naspäť bol problém. Už pri naštartovaní mi blikala CHECK kontrolka a motor sa nebral do otáčok. Kopec som nevyšiel motor aj pod plným plynom nevládal.
Zapol som redukciu, chalanov vysadil z auta a horko ťažko systémom spojka-ručná po kúskoch vyšiel ten kopec. Po asfaltke domov som redukciu vypol ale trojka nevládala, ledva som prišiel na dvojke.
Napojil som doma auto na diagnostiku a vyhodilo mi Chyby P0300, P0301, P0304 čiže Misfire (detekované neodpálenie všeobecné + 1. a 4. valec).
Dnes som skúšal odpojiť káble od sviečok na 1. a 4. valci a bez zanamenatelnej zmeny zvuku motora. Čiže mi z toho vyplynulo že pravdepodone môže byť odpálená cievka. Je možnosť nejakej opravy alebo že by bola cievka dobrá a chybu spôsobovalo nejaké čidlo, trebárs natočenia kluky alebo otáčok? Mimochodom po návrate domov keď som naštartoval, na druhý deň mi nešiel ani otáčkomer.
Nejaké návrhy na diagnostycký postup?
Za rady vrelo Ďakujem.