Zdar chlapi, napíšu to sem, jelikož řeším podobný problém, jako autor. Máme v Nivě karbec z favoritu od původního majitele, ale nějak furt nabíráme dojmu, že to s ním nejede úplně ideálně, prostě to nestíhá krmit tu 1600. Nemám možnost srovnání, ale logické to je. Rozhodli jsme se tam napáchat karbec, který jsme k tomu dostali v krabici. No dle zmíněných fotek to bude asi taky nějaké konverze Axtecu na Solex ... solex tam na těle karburátoru vyražený je. Ale určo to dřív axtec byl, mám ještě pod sedačkou tu hvězdnou ŘJ
Tak teď k problému - první věc, že nesedí čep ovládání (táhla) karburátoru - teď je tam vlevo (při pohledu z pravé strany na sání a karbec) tudíž cca nad 4. válcem, ale pro ovládání toho axtecu musí být čep na druhé stráně, cca mezi 1. a 2. válcem, tzn. že se musí čep převařit nebo se dělalo více typů vík ventilů podle karburátoru??
Zapojili jsme ho a situace je taková, startne to jen pokud držíme vracečku paliva, jinak to teče přes vracečku a nestartuje, ale trysky průchozí jsou .... když to nastartuje, tak ale okamžitě během sekundy vyletí otáčky nad 4000 (pak jsem to vždy hned zdechl, neměl jsem na to srdce) a zkoušeli jsme různé druhy zapojení elektromag. ventilu atd ... mnohokrát. I napájení od spínačky ... jsou tam dva nějaké ventily (ten jeden teda asi na volnoběh) a jeden drát s dvoupinovým konektorem, ale nevím co kam patří ...
Dál by mě zajímalo, jak je u toho původně řešen palivový filtr a odvod benzínu do nádrže. Máme tam teď za pumpou filtr z favoritu, který má vracečku již v sobě a tu z karbecu nevím kam dát ... rozdvojku tak, aby se vracečka z karbecu i filtru potkali ve stejné trubce?
Tak chlapi co radíte, dá se ten solexoaxtec nějak rozchodit? nesetkali jste se s tím? půjde to rozjet bez nějakého zapojování ŘJ? prozatím se mi převařovat víko ventilů nechce ... nebo se na to vysrat a sehnat funkční OZON 2107?? dá se sehnat po vrakáčích, jaká je cena asi?? potřeboval bych celou akci vyřešit co nejrychleji, jelikož chceme příští sobotu jet takový amatérský cross country závod v lese a chceme, aby to jelo co nejlépe ... podložka pod karbecem toho favoritu, byla úplně na sračku, tak i proto to asi nejelo ideálně, tak pro zichr koupím novou, ať to stále můžeme vrátit zpět ...
Tady fotky na autě toho axtecu:
Jo a co by to chtělo na překopávku na toho ozona?? příruba na sání i na filtrbox jsou stejné?? čep pro ovládání táhla karbece je nad 4. válcem u okna nebo vpředu u toho 1. válce?? děkuji chlapi za reakce, snad se to podaří co nejrychleji vyřešit ...
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!