NIVA1,6; Zapojenie karburátora

Moderátor: Moderátoři

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Majo » ned čer 29, 2014 11:32

takto radit sa ani neda. Tazko skusat rozchodit nieco take(niva iduca na 3 valce vytiahnuta zo srotu) aj s patricnymi skusenostami, nie to este bez znalosti nastavenia karburatora....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Filip Fabo » ned čer 29, 2014 11:39

mam teda skusit ten ozon 2017?
Vaz 2121 Taiga
Uživatelský avatar
Filip Fabo
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv čer 12, 2014 18:27
Bydliště: Pieštany

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod pajasti » ned čer 29, 2014 11:51

Ozon je jistota,alespoň pro mě :D
Lada Niva 1.7i 96 - karbec
Subaru Legacy 2.5
Uživatelský avatar
pajasti
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 28, 2013 16:46
Bydliště: Krásno-Háje

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Filip Fabo » ned čer 29, 2014 14:29

utorok ideme na vrakoviste tak ho pozreme a jak ho rozpoznam od volacoho ineho a ten ozon 2106 alebo 2107 niva 1600cm3
Vaz 2121 Taiga
Uživatelský avatar
Filip Fabo
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv čer 12, 2014 18:27
Bydliště: Pieštany

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod pajasti » ned čer 29, 2014 16:41

Já mám 2106- to je ten starší,všechno mechanické... Jinak je to asi jedno který tam dáš...
Ale kdyby tam měli 2106 navíc,v dobrém stavu,tak mi prosím zjisti co za něj,díky :D
Rozpoznáš to snadno,je to na něm vyražené.
Lada Niva 1.7i 96 - karbec
Subaru Legacy 2.5
Uživatelský avatar
pajasti
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 28, 2013 16:46
Bydliště: Krásno-Háje

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Filip Fabo » úte črc 01, 2014 18:31

karburator mam z 2105 funguje ale chcel by som sa vas opytat ako mate sprevodovany posuvac plynu pripade keby bolo aj nejake foto
kupil som ho za 20€
karburatory maju namontovane na autach tak si ist treba vybrat :D
foto je ilustracia
Obrázek
Vaz 2121 Taiga
Uživatelský avatar
Filip Fabo
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv čer 12, 2014 18:27
Bydliště: Pieštany

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod sWiNe » ned črc 13, 2014 09:29

Zdar chlapi, napíšu to sem, jelikož řeším podobný problém, jako autor. Máme v Nivě karbec z favoritu od původního majitele, ale nějak furt nabíráme dojmu, že to s ním nejede úplně ideálně, prostě to nestíhá krmit tu 1600. Nemám možnost srovnání, ale logické to je. Rozhodli jsme se tam napáchat karbec, který jsme k tomu dostali v krabici. No dle zmíněných fotek to bude asi taky nějaké konverze Axtecu na Solex ... solex tam na těle karburátoru vyražený je. Ale určo to dřív axtec byl, mám ještě pod sedačkou tu hvězdnou ŘJ :mrgreen:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Tak teď k problému - první věc, že nesedí čep ovládání (táhla) karburátoru - teď je tam vlevo (při pohledu z pravé strany na sání a karbec) tudíž cca nad 4. válcem, ale pro ovládání toho axtecu musí být čep na druhé stráně, cca mezi 1. a 2. válcem, tzn. že se musí čep převařit nebo se dělalo více typů vík ventilů podle karburátoru??

Zapojili jsme ho a situace je taková, startne to jen pokud držíme vracečku paliva, jinak to teče přes vracečku a nestartuje, ale trysky průchozí jsou .... když to nastartuje, tak ale okamžitě během sekundy vyletí otáčky nad 4000 (pak jsem to vždy hned zdechl, neměl jsem na to srdce) a zkoušeli jsme různé druhy zapojení elektromag. ventilu atd ... mnohokrát. I napájení od spínačky ... jsou tam dva nějaké ventily (ten jeden teda asi na volnoběh) a jeden drát s dvoupinovým konektorem, ale nevím co kam patří ...

Dál by mě zajímalo, jak je u toho původně řešen palivový filtr a odvod benzínu do nádrže. Máme tam teď za pumpou filtr z favoritu, který má vracečku již v sobě a tu z karbecu nevím kam dát ... rozdvojku tak, aby se vracečka z karbecu i filtru potkali ve stejné trubce?

Tak chlapi co radíte, dá se ten solexoaxtec nějak rozchodit? nesetkali jste se s tím? půjde to rozjet bez nějakého zapojování ŘJ? prozatím se mi převařovat víko ventilů nechce ... nebo se na to vysrat a sehnat funkční OZON 2107?? dá se sehnat po vrakáčích, jaká je cena asi?? potřeboval bych celou akci vyřešit co nejrychleji, jelikož chceme příští sobotu jet takový amatérský cross country závod v lese a chceme, aby to jelo co nejlépe ... podložka pod karbecem toho favoritu, byla úplně na sračku, tak i proto to asi nejelo ideálně, tak pro zichr koupím novou, ať to stále můžeme vrátit zpět ...

Tady fotky na autě toho axtecu:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Jo a co by to chtělo na překopávku na toho ozona?? příruba na sání i na filtrbox jsou stejné?? čep pro ovládání táhla karbece je nad 4. válcem u okna nebo vpředu u toho 1. válce?? děkuji chlapi za reakce, snad se to podaří co nejrychleji vyřešit ...
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Uživatelský avatar
sWiNe
 
Příspěvky: 40
Registrován: ned pro 15, 2013 09:09
Bydliště: Krnov/Brno

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod pajasti » ned črc 13, 2014 11:27

Ahoj,k poslednímu dotazu-osobně bych asi šel do Ozona-příruby sání a filtrboxu jsou stejné,táhlo ti můžu vyfotit-mám 1.7 Spi předělanou na Ozon.Maximální spokojenost-jednoduché a levné opravy,dobře se to šteluje,prostě optimální pro moje účely a požadavky :-) To táhlo plynu vyfotím.
Lada Niva 1.7i 96 - karbec
Subaru Legacy 2.5
Uživatelský avatar
pajasti
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 28, 2013 16:46
Bydliště: Krásno-Háje

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Vašátor » ned črc 13, 2014 11:43

Tento karburátor hoď po psovi a pořiď si Ozon. Ty dva elektromagnetické ventily totiž musí být řízeny řídící jednotkou, obávám se tedy, že bez zapojení ŘJ tento karburátor slušně chodit nebude.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9305
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod sWiNe » ned črc 13, 2014 14:56

diky tak jste me presvedcili a zkusím sehnat ten ozón,ale musí to být rychlovka.snad něco na bazarech najdu a stihnu to do soboty namontovat.pajasti tak to můžeš rovnou nacvakat že všech stran když už tam budeš,i když u té 1.7 by mohli být nějaké rozdíly ne?každopádně díky moc,snad se zadari.díky
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Uživatelský avatar
sWiNe
 
Příspěvky: 40
Registrován: ned pro 15, 2013 09:09
Bydliště: Krnov/Brno

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod pajasti » ned črc 13, 2014 16:14

Tak zatím toto,snad Ti to pomůže,kdyžtak zítra shodim filtrbox a udělám lepší fotky.Horní bovden je sytič,spodní (ten staženej drátem :D ) je plyn,tam je dodělaný držák toho táhla,nic velkýho,jen dva kousky plocháče :D
Přílohy
karb.JPG
karb 2.JPG
Lada Niva 1.7i 96 - karbec
Subaru Legacy 2.5
Uživatelský avatar
pajasti
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 28, 2013 16:46
Bydliště: Krásno-Háje

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod sWiNe » stř črc 16, 2014 12:27

Ahoj, tak díky za fotky. Už Ozona mám. Sice v dost zuboženém stavu, ale už jsme ho pořádně vyčistili. Je to trochu jiný typ, myslím že 2107-1107010.

Chtěl bych trochu poradit, stále nechce startnout, zřejmě někde přisává vzduchu a benzín se tam prostě nedostane i když by mělo být vše průchozí.

Fotky z netu:

Obrázek

Obrázek

Pozice 1 je sakra co?? vede tam nějaký kanálek dolů pod klapku jestli se nemýlím, kam to máš zapojené pajasti? Na pozici 2 má být zapojen podtlak z rozdělovače ne? A trojka je šroub složení směsi? a hned vedle něj je šroub nastavení volnoběhu?
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Uživatelský avatar
sWiNe
 
Příspěvky: 40
Registrován: ned pro 15, 2013 09:09
Bydliště: Krnov/Brno

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Luděk Musil » stř črc 16, 2014 12:39

Na pozici 1 přijde hadička z filtrboxu. Je na ni vývod těsně vedle tlusté od klikovky :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod sWiNe » stř črc 16, 2014 12:55

Aha takže jen pouhé odvětrání karburátoru .. tak to nebude náš problém
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Uživatelský avatar
sWiNe
 
Příspěvky: 40
Registrován: ned pro 15, 2013 09:09
Bydliště: Krnov/Brno

Re: Zapojenie karburátora na Lade (2121) 1600cm3

Příspěvekod Luděk Musil » stř črc 16, 2014 13:17

sWiNe píše:Aha takže jen pouhé odvětrání karburátoru .. tak to nebude náš problém
Jsi si jist? Obzvláště jestli jsi předtím napsal:
sWiNe píše:Pozice 1 je sakra co?? vede tam nějaký kanálek dolů pod klapku jestli se nemýlím...
Asi by jsi ji měl minimálně zaslepit :idea: . Důvod by měl být zde:
sWiNe píše: ... zřejmě někde přisává vzduchu a benzín se tam prostě nedostane i když by mělo být vše průchozí.
Asi je to ten průchod :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron