NIVA karburator OZON; podtlaky a jiné

Moderátor: Moderátoři

OZON a podtlakový rozdělovač

Příspěvekod Netopýr » čtv črc 23, 2009 14:15

Zdarec,

mám "detailní" problém se zapojením OZONu a s podtlakovym rozdělovačem:
Když jsem nivku koupil, byl na motoru podtlakový rozdělovač a kombinace karbeců ze škodovky (EDSR s víkem SEDR). Podtlak z rozdělovače byl zapojený pod klapku (sací potrubí nemá vývod).

Další postup byl ten, že se karbec nahradil za OZON a rozdělovač se tudíž přepojil na mosazný vývod na pravé straně karbecu nad klapkou - motor jel o kus lépe, startoval pořád stejně dobře a při ustálené rychlosti stále stejně cukal, takže pokračuju v laborování:
- když odpojím rozdělovač od karbecu, rozdíl není na volnoběh žádný
- pokud rozdělovač zapojím do sání (na zkrácenou kapiláru pro odtok bena ze sání u uchlastanýho motoru), otáčky motoru se zvýší a motor běží daleko kulturněji ať už zaslepím trubičku karbecu, nebo jí nechám otevřenou (k čomu tam vůbec je???)

jestli tomu správně rozumím, tak karbec i rozdělovač by měly být zapojeny do sacího potrubí - tedy kamkoli pod klapku karbecu... ovšem když se pokusím "vycucnout" vzduch z vývodu karbecu, tak je to jen cítit po benzínu, ale vůbec žádná změna při volnoběhu nenastane.
jak by měl být tedy OZON zapojen v kombinaci s podtlakovým rozdělovačem?

další věc je rozdělovač sám - pamatuje už lepší léta a rozhodně má velkou vůli mezi tyčkou podtlaku a otočnou destičkou - tím se nedá pořádně nastavit odtrh... je to způsobeno vykloktanou tou tyčkou - znamená to i špatné ložisko rozdělovače, nebo stačí sehnat dobrý podtlak?
po odšroubování palce rozdělovače je přístupná odstředivá regulace - jedno závaží má zarážku-doraz (zespodu čepu co je za něj zaháklá pružinka), zatímco to druhý doraz není - je to tak vpořádku???

stojí za to investovat čas a opravy do staršího rozdělovače, nebo budu muset koupit nový? např. samotný podtlak jsem totiž nikde v prodejně ND neviděl...

diky

Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Netopýr
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha

Příspěvekod Saša » pát črc 24, 2009 08:29

Rozdělovač tedy jeho podtlaková regulace nemůže být napojena do sacího potrubí ! Musí bejt zapojen na zvláštní vývod na karbecu ! Zapojením přímo do sání se funkce podtlakové regulace dokonce otočí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Netopýr » pát črc 24, 2009 09:14

takže podtlaková regulace rozdělovače má být napojena na mosaznou trubičku na pravé straně karbecu nad klapkou???

divný věci se tady dějí... bych se byl vsadil, že by měl jít rozdělovač do sání - u škodný je to tak, že se rozdělovač napojuje pod klapku, tedy do místa, kde je největší podtlak... :c)

Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Netopýr
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha

Příspěvekod Majo » pát črc 24, 2009 12:37

ako pise Sasa, rozdelovac sa zapojuje priamo na karb teda NAD klapku, nie pod nu.

Pokial je rozdelovac vylogany oplati sa zohnat lepsi, je toho vsade plno, alebo kupit novy, to je istota...

To co opisujes s upchatim "odkvapkavaca benzinu" znie ako by si to niekde kde nemalo prisavalo vzduch a ty tomu pomozes aspon zapchatim ten kalibrovanej trubky. Dalsia vec je ci je este kalibrovana lebo uz som videl expertov co ju mali prevrtanu.

U Lady su rozdelovace s podtlakom 2 druhy - rozdiel je v dlzke osky, na 1200 a 1300 je kratka oska, na vysokozdvihy/1.5,1.6,1.7/ dlha oska.
este sa da zohnat bezkontakt co je najlepsie riesenie akurat to vyjde trosku drahsie/idealne na Ukrajine/, tam sa meni potom aj inducka a pribudne elektronicka krabicka.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Netopýr » pát črc 24, 2009 12:41

rozdělovač zapojit nad klapku... to mi hlava nebere, ale když to říkáte, přepojím to tak :c) nemá být v karbecu nějaká membrána nebo tak něco? když do toho fouknu/vysaju vzduch, tak to na žádný odpor nenarazí...

při ucpání/neucpání té provrtané kapiláry se volnoběh vůbec nezmění - asi jsem to blbě napsal - projeví se spíš to, že tam je mírný podtlak a ten nejspíš "vymezí vůle" v podtlaku v rozdělovači.

Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Netopýr
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha

Příspěvekod Majo » pát črc 24, 2009 12:48

to je tazko ked tam mas mrtvolu rozdelovac... z osobnej skusenosti mozem povedat ze ked je rozdelovac v P... tak je lepsie podtlak k nemu uplne odpojit.

membrana v karbeci neni ten kanal je priepustny...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Netopýr » pát črc 24, 2009 14:38

tak jsem vyměkl a vzhledem k tomu, že na tom rozdělovači bylo mrtvé uplně všechno, tak jsem skočil do obchodu a koupil nový... když mě vskřísili po tom, co jsem zaplatil 920kč, nahodil jsem ho do auta (a seřídil odtrh) a rozdíl je samozřejmě absolutně nesrovnatelný.

předstih je zatím od oka, ale jede to jak drak :c) už "jen" seřídit karbec a budu trhat asfalt :c))

diky za rady porady :c) hlavně mě teda dojímá, že v karbecu je to průchozí kanál - nějak tomu úplně nerozumím... budu muset naštudovat nějaké karbecy v řezu :c)

diky

Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Netopýr
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha

NIVA karburator OZON; podtlaky a jiné

Příspěvekod Paťo » stř pro 11, 2013 17:38

čav nema niekto schemu na zapojenie karburatoru ozon montovany od 79 roku najlepšie by bolo nejaku fotku . Jedna sa o nivku 1:6.google mi moc nepomohol ani kniha čo mam doma
Paťo
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte pro 10, 2013 20:26

Re: karburator OZON podtlaky

Příspěvekod pajasti » stř pro 11, 2013 19:15

Ahoj,teď jsem zmatenej,Ozon s podtlakama ( typ 2107 1107010-10 a 2107 1107010-20) by měli být montováný až OD 80tého roku,DO 80tého roku byl 2106 1107010 - Weber bez podtlaků (nepočítám ten malej rovnou do sání),jestli se nepletu...
Pošli radši typ (číslo),pro upřesnění...
Lada Niva 1.7i 96 - karbec
Subaru Legacy 2.5
Uživatelský avatar
pajasti
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 28, 2013 16:46
Bydliště: Krásno-Háje

Re: karburator OZON podtlaky

Příspěvekod Paťo » pát pro 13, 2013 18:40

no ja som čital ze sa tie karburatory montovali od jula 1979 ale to je fuk mal by to byt ten novší je tam pneumaticke ovladanie klapky 2 komory a tie ostatne podtlakove veci čo neviem ako nazvať ale nema to ekonomizer je to len v zakladnej výbave. teraz to mam zapojene tak že hadička z rozdelovača je zapojena na mosadznu trubičku hned pri šrobiku množstva zmesi hadička zo sania čo odvadza vypary z klukovky je zapojena na trubičku nad klapkou 1 komory z lava a vývod zo sania pod karburatorom som ucpal
Paťo
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte pro 10, 2013 20:26

Re: karburator OZON podtlaky

Příspěvekod pajasti » pát pro 13, 2013 22:57

Jasné,máš 2107 čili Ozon,měl jsi pravdu :) Blbý je že já mám 2106,čili ten starší bez těch serepetiček co zrovna potřebuješ ty,takže foto Ti nepošlu :( Jen mě zaráží že to není v literatuře,ani já to v nikde nenašel... :shock:
Sakra,vůbec jsem Ti vlastně nepomohl :P
Ale tady je spousta Nivek s Ozonem,někdo znalejší se ozve :wink:
Lada Niva 1.7i 96 - karbec
Subaru Legacy 2.5
Uživatelský avatar
pajasti
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 28, 2013 16:46
Bydliště: Krásno-Háje

Re: karburator OZON podtlaky

Příspěvekod Paťo » ned pro 15, 2013 18:22

nevadi tak jak to mam zapojene to funguje a to my stačí :lol:
Paťo
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte pro 10, 2013 20:26

Re: karburator OZON; podtlaky; Niva

Příspěvekod Majo » pon pro 23, 2013 06:21

daj foto ako to mas zapojene, pretoze podla toho popisu to poznat tazko, zrejme to mas dobre, pre istotu popisem.

Rozdelovac sa zapaja do spodnej casti karburatora do mosadznej trubicky, proste do tej spodnej priruby(za chodu motora bez pridania je po odpojeni hadicky od karburatora podtlak v trubicke, nie v hadicke). Pobliz je sroub bohatosti zmesi(smeruje sikmo na blatnik, mozno si myslel ten).

Vedla sroubu mnozstva zmesi(ten smeruje na blatnik kolmo) byva v niektorych verziach natrubok(tento nie je mosadzny ale hlinikovy odliatok, sucast toho torpeda v ktorom je sroub) - priprava na ekonomizer, pokial vsak nie je ekonomizer namontovany, musi od neho viest hadicka na sacie potrubie. Po odpojeni hadicky od karbu by mal byt teda podtlak v hadicke a bez nej by to malo zdochnut pretoze to uzavrie volnobezny kanal. Vo verzii bez ekonomizera tam ten natrubok byt nemusi, vtedy je o tuto hadicku menej a sroub mnozstva zmesi je o nieco vacsi.
Obrázek Obrázek
Vypary z klukovky su zapojene uplne inde, to mas podla popisu dobre.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

zosinchronizovanie karburatoru ozon 2015 1107010

Příspěvekod Filip Fabo » pon črc 21, 2014 17:00

zdravim mam problem s karburatom ozon 2105 mam nivu 1.6 rok vyroby 1991 motor 2106
prva otazka neznizi to nejako vykon ked je karb. z 2105
druha otazka ako mate nactaveny volnobeh a bohatost zmesy karburator je bez toho spinaca na plyne
dakujem
Vaz 2121 Taiga
Uživatelský avatar
Filip Fabo
 
Příspěvky: 131
Registrován: čtv čer 12, 2014 18:27
Bydliště: Pieštany

Re: karburator OZON; podtlaky; Niva

Příspěvekod corsair » čtv led 15, 2015 18:17

Majo píše:pokial vsak nie je ekonomizer namontovany, musi od neho viest hadicka na sacie potrubie

Vedie...
Ako zapojit ten ekonomizer?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron