Zdarec,
mám "detailní" problém se zapojením OZONu a s podtlakovym rozdělovačem:
Když jsem nivku koupil, byl na motoru podtlakový rozdělovač a kombinace karbeců ze škodovky (EDSR s víkem SEDR). Podtlak z rozdělovače byl zapojený pod klapku (sací potrubí nemá vývod).
Další postup byl ten, že se karbec nahradil za OZON a rozdělovač se tudíž přepojil na mosazný vývod na pravé straně karbecu nad klapkou - motor jel o kus lépe, startoval pořád stejně dobře a při ustálené rychlosti stále stejně cukal, takže pokračuju v laborování:
- když odpojím rozdělovač od karbecu, rozdíl není na volnoběh žádný
- pokud rozdělovač zapojím do sání (na zkrácenou kapiláru pro odtok bena ze sání u uchlastanýho motoru), otáčky motoru se zvýší a motor běží daleko kulturněji ať už zaslepím trubičku karbecu, nebo jí nechám otevřenou (k čomu tam vůbec je???)
jestli tomu správně rozumím, tak karbec i rozdělovač by měly být zapojeny do sacího potrubí - tedy kamkoli pod klapku karbecu... ovšem když se pokusím "vycucnout" vzduch z vývodu karbecu, tak je to jen cítit po benzínu, ale vůbec žádná změna při volnoběhu nenastane.
jak by měl být tedy OZON zapojen v kombinaci s podtlakovým rozdělovačem?
další věc je rozdělovač sám - pamatuje už lepší léta a rozhodně má velkou vůli mezi tyčkou podtlaku a otočnou destičkou - tím se nedá pořádně nastavit odtrh... je to způsobeno vykloktanou tou tyčkou - znamená to i špatné ložisko rozdělovače, nebo stačí sehnat dobrý podtlak?
po odšroubování palce rozdělovače je přístupná odstředivá regulace - jedno závaží má zarážku-doraz (zespodu čepu co je za něj zaháklá pružinka), zatímco to druhý doraz není - je to tak vpořádku???
stojí za to investovat čas a opravy do staršího rozdělovače, nebo budu muset koupit nový? např. samotný podtlak jsem totiž nikde v prodejně ND neviděl...
diky
Net.