Niva na dva valce

Moderátor: Moderátoři

Niva na dva valce

Příspěvekod nivaoprav » pon srp 05, 2013 08:49

Pozdravujem všetkých.Mám problémik z jednou nivkou a to:Ide len na dva krajné valce.Skúšal som už vymeniť z druhej všetko .teda čidlá ,zapalovací modul.Doniesol som aj druhú RJ (riadiacu jednotku) a stále niva na dva valce.Je zaujímavé že moja diag.nepíše chybu ale chyba tam je.Meral som tlaky a sú na všetkých valcoch rovnaké.Vymenil som sviečky plus káble a niva nie ísť na 4.Nie som elektrikár mohol by byť problém v elektroinštalácii? :roll: Ďakujem za odpovede Janči
nivaoprav
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon srp 05, 2013 07:50

Re: Niva na dva valce

Příspěvekod Cory » pon srp 05, 2013 09:03

Je to Nivy MPi alebo SPi? Pod pojmom "dva krajne valce" myslis valce 1+4 alebo 1+2, resp 3+4?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva na dva valce

Příspěvekod nivaoprav » pon srp 05, 2013 09:06

No prvý od strany prednej remenice a posledný od prevodovky a je to MPI 1,7 rv 2005.
nivaoprav
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon srp 05, 2013 07:50

Re: Niva na dva valce

Příspěvekod Cory » pon srp 05, 2013 09:14

Ak su tlaky dobre, chyba bude najskor v zapalovacom module, pretože iskra preskakuje naraz na 1. a 4. valci a potom na 2. a 3. valci. Predpokladam, ze mas modul, ktory ma konektor na 4 piny, to znamená, že blok obsahuje elektroniku a RJ len dáva impulzy. Existoval aj blok (cievka) s 3-pinovym konektorom a cievky boli sytene cez RJ, noto sa Ta pravdepodobne netýka. Ak to nefunguje ani s tym druhym zapalovacim blokom, kludne skus aj treti. Ak to bude pokracovat dalej, chyba moze byt v konektore na kabelazi. No najskor povymienaj medzi sebou sviečky, zamen kable atd... Nikdy neskusaj iskru "preskocenim" na kostru, inak blok odpalis.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva na dva valce

Příspěvekod nivaoprav » pon srp 05, 2013 09:39

No ja som zobral aj zapalovací modul z druhej všetko som nahodil tak ako bolo a vôbec nereaguje .Mám aj nové káble aj sviečky.Modul je http://www.automanta.sk/product.php?id_product=344 .Mal som pri nej aj takého elektrikára ktorý mal taký malý prístrojček ktorý mal také malé krokodílky ktoré pripopjil na káble z RJ a on riekol že je RJ zlá lebo z nej nejde signál do zapalovacieho modulu.ten prístrojček má obrazovku a behala tam krivka teda signál a jeden signál tam bol a druhý už nie.Tak ja som zohnal druhú Rj nahodil že bude všetko ok a prd bol z toho.Ide dalej na dva valce.Možno blbá otázka neviem, imobilizér to nevie blokovať?to sa mne veľmi nevidí.Prikláňam sa viacej k tým káblom ktoré sú tam že bude niekde dáky skrat alebo čo.A chcem sa opýtať.Ako sú na tom samotné strekovače?tie nemôžu robiť problém?Viem si doma vyrobiť dáku primitívnu skúšačku aby som aj tie vedel vylúčiť?
nivaoprav
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon srp 05, 2013 07:50

Re: Niva na dva valce

Příspěvekod Cory » pon srp 05, 2013 09:45

Nie je nic jednoduchsie, ako ohmmetrom skontrolovat "priechodnost" vodicov k RJ. Treba si najst podla schemy, kde v RJ koncia kabliky z bloku a premerat odpor. Moze byt len niekde cvaknuty, predraty alebo nedotlaceny kabel. Ak by to bolo blokovane imobilizerom, neslo by to vobec. Valec nepali aj ked nedostane benzin.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva na dva valce

Příspěvekod nivaoprav » pon srp 05, 2013 09:47

No keď budem zas pri nej lebo nestojí mne na dvore tak to premeriam a napíšem ako som dopadol.Ďakujem za tvoj čas a rady
nivaoprav
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon srp 05, 2013 07:50

Re: Niva na dva valce

Příspěvekod Cory » pon srp 05, 2013 09:48

Este by si mohol napisat typ RJ aby sme vedeli najst schemy.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva na dva valce

Příspěvekod nivaoprav » pon srp 19, 2013 07:25

Tak som sp5ť.Bola tu búrka tresol blesk a voláko som sa nevedel pripojiť.Opravára a rúter v prdeli.Ale už by to malo byť ok.Tu je to čísielko riadiačky 21214-1411020.Dúfam že to by malo pomôcť.Ďakujem za každú radu
nivaoprav
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon srp 05, 2013 07:50

Re: Niva na dva valce

Příspěvekod Matúš » sob pro 05, 2015 12:58

Zdravim ta ako to nakoniec dopadlo?
Lada Niva r.v.1999,1.7i, 59 KW
Matúš
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát říj 02, 2015 08:18
Bydliště: Trnava


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků