Stránka 2 z 5

Re: NIVA - palivové čerpadlo

PříspěvekNapsal: stř črc 08, 2015 05:44
od Jates
Ahoj, předevčírem jsem vypozoroval, že před startem neslyším palivové čerpadlo jako bývalo zvykem, ale auto startuje normálně na drc i po 2 dnech odstávky, takže čerpadlo fungovat musí.Jen se nenatahne palivo před startem.Nevíte co stím ? Dík

Re: NIVA - palivové čerpadlo

PříspěvekNapsal: stř črc 08, 2015 07:41
od Petr HC
Spínací skříňka pravděpodobně sepne zapalování až ve startovací poloze, takže můžeš čekat problém s kontakty.

Re: NIVA - palivové čerpadlo

PříspěvekNapsal: stř črc 08, 2015 12:47
od Jates
A jaký je váš názor. Je možno stím jezdit nebo by jste to radši neriskovali.

Re: NIVA - palivové čerpadlo

PříspěvekNapsal: čtv črc 09, 2015 08:53
od Jates
tak včera večer zase čerpadlo slyšet bylo. Opravdu to bude asi ta spínačka(kontakty v ní).Dík

Re: NIVA - palivové čerpadlo

PříspěvekNapsal: sob lis 14, 2015 14:44
od pato74
Ahojte, neviete mi niekto poradiť, mam 1,7 MPI r.v.2004. Veľmi ťažko štartuje motor, ale prišiel som na fintu, že ak zapnem zapaľovanie, vypnem a znova zapnem (čerpadlo beží 2x) motor naštartuje oveľa ľahšie, môže byť že je vadné niečo v čerpadle ? Ďalšia vec, včera ho nebolo počuť po zapnutí spínačky, pozrel som, premeral, preskúšal, relé aj čerpadlo je v poriadku, vyzerá to, že niečo blbne RJ, lebo keď som odpojil 15A poistku na káblovom zväzku pri RJ, čerpadlo nabehlo, potom som to skúsil zas po pol hodine a čerpadlo nenabehne ani keď nieje tlak v palivovom systéme a zas treba odpojiť tu poistku. Neviete niekto niečo poradiť ?

Re: NIVA - palivové čerpadlo

PříspěvekNapsal: sob lis 14, 2015 19:24
od Majo
je tam iba rele a vnutri v rj casove rele. tlak v liste to nesnima. Najskor by som vylucil mechanicku zavadu(palivovy filter, netesnost sposobujuca klesanie tlaku). cerpadlo sa zapina po otoceni klucov iba na chvilu a nie po kazdom otoceni klucov. naplno sa rozbehne az ked dostane signal z cidla klukovky

Re: NIVA - palivové čerpadlo

PříspěvekNapsal: ned lis 15, 2015 01:38
od pato74
Problém je v tom, že včera nešla vôbec naštartovať ani po troch pokusoch po cca 20 s točenia motorom. Filter bol vraj menený pred pol rokom (info od bývalého majiteľa, auto mám mesiac), benzín nevidno unikať na spojoch, skôr som myslel či neuniká nazad do nádrže cez netesniaci spätný ventil čerpadla (ak niečo také vôbec má), pretože problémy zo štartom som tiež pár krát mal pri zohriatom motore a krátkej pauze. Tlak sa dá zmerať len originál manometrom, alebo sa dá bežne kúpiť také šrúbenie ?

Re: NIVA - palivové čerpadlo

PříspěvekNapsal: ned lis 15, 2015 09:07
od Hanuš
Ahoj. již asi dva měsíce dělám s autem (niva 1.7), a proč jsem se rozhoupal do práce bylo, že jsem nenastartoval a neslyšel klasický zvuk palivového čerpadla. to se dělo tak tři dny po sobě. Teď při zkompletování všech prací zkusím nastartovat. Čerpadlo jde jak má. Co mám projít abych zjistil závadu. Nechtěl bych abych někde zůstal. Palivový filtr byl měněn před 2 lety, spínačka (ořech) nový nedávno z důvodu startéru. Nožové pojistky prostříkal kontaktolem očistil...Jaké relé patří čerpadlu? Díky

Re: NIVA - palivové čerpadlo

PříspěvekNapsal: pát lis 20, 2015 15:08
od Hanuš
Tak rele jsem našel. Zda se byt v pořadku. Pojistky ok... Teď už zbyva jenom to čerpadlo. Je na něm 4 pinova svorka. Jak ho proměřit a zjistit jestli je opravdu ko. Nechci ho kupovat celé i s plovakem atd. Origo lada stojí totiž 5500,-prodavají ho komplet. Mě by stačilo čerpadlo.

Re: NIVA - palivové čerpadlo

PříspěvekNapsal: pát lis 20, 2015 21:37
od Majo
dva piny su na plavak, dva na cerpadlo. vpodstate by tam bali byt dve kostry, jedno plus a jeden vyvod z plavaka. takze treba zmerat, ci sa tam po otoceni klucov na par sekund objavi +12V. vylucil by som cierne kable a zameral sa na zvysne dva. ak sa tam na jednom z nich objavuje + a cerpadlo nezavrci, tak to bude cerpadlo, ak tam + neprichadza, bude chyba inde...

Re: NIVA - palivové čerpadlo

PříspěvekNapsal: sob lis 21, 2015 11:05
od pato74
Napájanie čerpadla by malo byť cez sivý, najlepšie merať nie len multimetrom ale aj autoskúšačkou alebo nejakou menšou žiarovkou, pretože multimetrom nemusíš zistiť zalomený kábel. Ďalšia vec, kábel k čerpadlu má ešte odbočku ku konektoru diagnostiky, je to 3 pin v smere od motora v hornom rade, ale keď budeš merať na ňom zistíš len či spína relé, ale nevylúči to chybu káblovačky. A ešte pozri aké to má ukostrenie, či nieje očko zoxidované alebo slabo dotiahnuté, pokiaľ si dobre pamätám je kostra spoločne aj zo zapaľovačom prišúbovaná na držiak spínača ručnej brzdy.

Re: NIVA - palivové čerpadlo

PříspěvekNapsal: sob lis 21, 2015 12:42
od Petr HC
Tady máš zapojení. Mně zoxidovaly kontakty ponořené v benzinu, resp.v jeho parách.
viewtopic.php?f=86&t=17777&hilit=palivov%C3%A9+%C4%8Derpadlo
z 29.12.2012

Re: NIVA - palivové čerpadlo

PříspěvekNapsal: ned lis 22, 2015 09:53
od Hanuš
Při zapnutem kličk na jeden kontakt proud jde, ale ne 12V ale něco kolem 6V. Čepradlo mám vymontované, šlo by ho napojit na ostro na baterku? Nespalim ho nebo i tím že bude na suchu?

Re: NIVA - palivové čerpadlo

PříspěvekNapsal: ned lis 22, 2015 10:18
od Petr HC
Nečteš pozorně - viz
Po pročištění všech 4 konektorů se zatím na náhradním 5 V zdroji "na stole" točí. Držte mi palce, aby to byl jen "přechoďák" v některém konektoru.
Poznámka - nezkoušet na 12 V - motor na stole není chlazen palivem.
Zapoj ho "naostro" ještě než ho vymontuješ z nádrže.

Re: NIVA - palivové čerpadlo

PříspěvekNapsal: pon lis 23, 2015 09:05
od Hanuš
Ahoj. V příloze je popis, kam jde proud. Na pozice M+ nic nejde, to znamená, že to nemusí být špatné čerpadlo? Rozumím správně že na tuto pozici (M+) mohu poslat proud 12V když to mám v nádrži? Díky