NIVA - palivové čerpadlo

Moderátor: Moderátoři

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Petr HC » pon lis 23, 2015 10:15

Na tu pos. M+ bych poslal + 12 V přes žárovku 12 V/45 W a pokud se naplno rozsvítí, je pravděpodobně čerpadlo vpořádku.
Podle toho, co jsi napsal červeně do obrázku si pleteš proud s napětím. Pokud je na P napětí + 7 V, je to napětí, které přichází z ukazatele stavu paliva. S tím si nehraj, mohl bys přepálit dráhu potenciometru "palivoměr".
Na pos. NC by nemělo být žádné napětí, znamená to NoCont, tedy nepřipojeno. Pokud jsi tam přesto něco naměřil, zkus připojit mezi NC a M- žárovičku cca 12 V 2 W.
Pokud se nerozsvítí, jde o napětí vyvolané svodovým proudem a není třeba se s tím zabývat.
Pak připoj žárovku 12 V cca 50W na svorky M+ a M- . Po zapnutí klíčku se musí žárovka alespoň na chvilku rozsvítit. Bude-li tomu tak, je vadné čerpadlo, pokud se nerozsvítí, je přechodový odpor na cestě pojistka čerpadla, relé čerpadla, vedení k čerpadlu. Relé buď nespíná vůbec, nebo má opálené kontakty.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Luděk Musil » pon lis 23, 2015 10:54

No ty brďo :shock: ... takhle pěkně vyspecifikovaný problém a taková přesná odpověď, jakou ani v odborné knížce nenajdeš.
Petře - děkuji :prayer: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Hanuš » pon lis 23, 2015 19:10

takže, když pošlu přes žárovku (měl jsem 55W, snad to nevadí) 12v do čerpadla, a to na pozici M+(šedý drát), žárovka nesvítí. možná to dělám blbě. Používám mínus z baterky. Ale pak dál. když propojím s žarovkou 2W s pozicí M- (skutečně je to kostra, měřeno multimetrem odporem) a pozicí NC, tak žárovka nesvítí, jenom se na palubovce rosvítí kontrolka rezervy. když propojím žárovkou 55W M+ a M- nic nesvítí (při zapnutém kličku. Takže hledat po drátech kde se to strácí? relátko jsem měnil tim to asi není. Omlouvám se že Vás každým krokem otravuji, ale není to můj obor, ale chci to skusit sám. Je to výzva. A s každým servisem mám jen špatné zkušenosti, a na placení vždy hodně peněz.
Hanuš
 
Příspěvky: 80
Registrován: sob říj 22, 2011 19:05
Bydliště: Krkonoše

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Petr HC » pon lis 23, 2015 19:46

Hanuš píše:takže, když pošlu přes žárovku (měl jsem 55W, snad to nevadí) 12v do čerpadla, a to na pozici M+(šedý drát), žárovka nesvítí. možná to dělám blbě. Používám mínus z baterky.

Ano, to je blbě, je třeba použít + (plus). A pak přesně popiš, jak se žárovka zachová.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Hanuš » pon lis 23, 2015 20:14

plus tam dávám, a kostru si to bere z karoserie? Tzn. žárovka dva kontakty, jeden na plus baterky, druhý do konektoru M+. Co dát do M-? z baterky nebo ten z karoserie? ??? :?:
Hanuš
 
Příspěvky: 80
Registrován: sob říj 22, 2011 19:05
Bydliště: Krkonoše

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Petr HC » pon lis 23, 2015 22:19

Hanuš píše: Co dát do M-? z baterky nebo ten z karoserie? ??? :?:

Nejlépe zkusit postupně obojí.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Hanuš » úte lis 24, 2015 19:34

Při posílání proudu do čerpadla se nic nedělo, respektive do kontaktu nad přírubou (venku), tak jsem to rozdělal a přímo na kontakty čerpadla přes žárovku poslal proud žárovka (55w) nesvítila ale čerpadlo vrčelo. Takže jeden problém, kontakty u čerpadla, teď už zbývají jen další části vedení, kontakty, relátko...prostě na M+ nejde šťáva.
Hanuš
 
Příspěvky: 80
Registrován: sob říj 22, 2011 19:05
Bydliště: Krkonoše

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Petr HC » úte lis 24, 2015 19:46

Tak teď je téměř jasné, že jde o zoxidované kontakty některého ze čtyř konektorů znázorněných na obr.
100 procentní důkaz lze provést tak, že čerpadlo ponoříš do vody a napětí připojíš přímo bez žárovky. Pokud bude čerpat, je čerpadlo v pořádku a skutečně je to v konektorech. Než ho zamontuješ (po dokonalém očištění a napružení všech podezřelých kontajtů) zpět, propláchni ho lihem na volném prostranství (s hasičákem za zády).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Hanuš » úte lis 24, 2015 20:18

super moc děkuji za pomoc.
Hanuš
 
Příspěvky: 80
Registrován: sob říj 22, 2011 19:05
Bydliště: Krkonoše

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod pato74 » úte lis 24, 2015 20:29

Chcem sa spýtať, može riadiaca jednotka zámerne nespustiť čerpadlo pri nejakej závade alebo niečom podobnom? Nejde o situáciu po vypnutí motora a opätovnom štarte, ale že motor stojí niekoľko dní. Jediné čo zaberá vytiahnuť poistku a po chvíľke ju vložiť naspäť, aj to len na nejakých 10 minút a potom čerpadlo prestane zapínať znova. Všetko pomerané, len RJ neukostrí cievku relé. Druhá otázka, môžem to riešiť tak, že káblik od RJ odpojím, relátko pripojím priamo na kostru a čerpadlo bude bežať vždy po zapnutí zapaľovania?
Lada Niva 21214-20 1,7 MPi r.v. 2004
pato74
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon říj 05, 2015 19:00
Bydliště: Košice

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Petr HC » stř lis 25, 2015 12:20

pato74 píše:Chcem sa spýtať, može riadiaca jednotka zámerne nespustiť čerpadlo pri nejakej závade alebo niečom podobnom? Nejde o situáciu po vypnutí motora a opätovnom štarte, ale že motor stojí niekoľko dní. Jediné čo zaberá vytiahnuť poistku a po chvíľke ju vložiť naspäť, aj to len na nejakých 10 minút a potom čerpadlo prestane zapínať znova. Všetko pomerané, len RJ neukostrí cievku relé. Druhá otázka, môžem to riešiť tak, že káblik od RJ odpojím, relátko pripojím priamo na kostru a čerpadlo bude bežať vždy po zapnutí zapaľovania?

Z dotazu sice není jasné o jaký typ řídící jednotky a model vozu jde. Ale některé jednotky po odpojení napájecího napětí pojistkou sice vymažou seznam chyb, ale nevymažou nastavení paměti t.zv. "samoobučenija" a to může zapříčinit opakování některých chyb. Toto lze vymazat pouze programově, např pomocí ICD.
Rozhodně ale nenechávej běžet čerpadlo trvale. Při prasknutí hadice pak hrozí požár vozidla.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod pato74 » stř lis 25, 2015 16:32

Pardon zabudol som, je to MPi Niva r.v. 2004, presný model RJ som nepozeral. Zoznam chýb som mazal cez diagnostiku (dúfam, že správne) a aj tak žiadna zmena, pri chybne mi vypísalo vadný snímač vačky, nový momentálne čaká na montáž. To čerpadlo nemyslím trvale, bežalo by len po zapnutí zapaľovania.
Lada Niva 21214-20 1,7 MPi r.v. 2004
pato74
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon říj 05, 2015 19:00
Bydliště: Košice

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Hanuš » stř lis 25, 2015 20:46

Je to trochu náhoda, ale nevím proč tolik závad najednou. Kontakty a vedení v pořádku, čerpadlo v pořádku, rele ok. Proud do relatka jde, ale dva slabé kábliky vedoucí do RJ nedají impulz. Takže chyba v RJ. Občas pomohlo, když jsem na chvily odpojil baterku. Pak to tak třikrat za sebou seplo a pak zas nic. A znova baterka... Občas to tedy nepomohlo, ale většinou jo. Takže musim asi sehnat někoho kdo my to v jednotce vymaže. Co to může dělat?
Hanuš
 
Příspěvky: 80
Registrován: sob říj 22, 2011 19:05
Bydliště: Krkonoše

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Hanuš » ned led 07, 2018 19:13

Ahoj. Nečekaně zase problém. Niva 1,7i rok 2003. Nejprve se cca před měsícem neozívalo natlakování čerpadla před nastartováním. Když se výcekrát otořilo klíčkem na zase naskočilo. Občas se závada ukázala a stejně to naskočilo. Teď už ani nebylo slyšet relé a už mě museli dotáhnout. Ale jinak relé se zdá být ok. čerpadlo když do něho počlu v kbelíku vody 12V tak maká. Ale na kontaktech u čerpadla nic. Je to šedý drát...Relátko jsem proměnoval- na pozici 30 jde 12V, na pozici 85 při zapnutém kličku 12V a na pozici 86 cca 4,5 V taký při zapnutém kličku (označení A na obr.) Ale čerpadlo nesepne...ale do přívodního drátu šedého nic nejde. Kde je problém??? Co myslíte??? Díky.... šlo by poslat do svorky (označení B na obr.) 12V? jen pro sichr že čerpadlo maká?
Přílohy
28-shema_21214-euro2problem.jpg
Hanuš
 
Příspěvky: 80
Registrován: sob říj 22, 2011 19:05
Bydliště: Krkonoše

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Cory » ned led 07, 2018 19:15

Ano, napojenim +12v na sedy drat sa musi cerpadlo rozbehnut.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků