NIVA - palivové čerpadlo

Moderátor: Moderátoři

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Jates » stř črc 08, 2015 05:44

Ahoj, předevčírem jsem vypozoroval, že před startem neslyším palivové čerpadlo jako bývalo zvykem, ale auto startuje normálně na drc i po 2 dnech odstávky, takže čerpadlo fungovat musí.Jen se nenatahne palivo před startem.Nevíte co stím ? Dík
Jates
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř črc 30, 2014 06:21
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Petr HC » stř črc 08, 2015 07:41

Spínací skříňka pravděpodobně sepne zapalování až ve startovací poloze, takže můžeš čekat problém s kontakty.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Jates » stř črc 08, 2015 12:47

A jaký je váš názor. Je možno stím jezdit nebo by jste to radši neriskovali.
Jates
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř črc 30, 2014 06:21
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Jates » čtv črc 09, 2015 08:53

tak včera večer zase čerpadlo slyšet bylo. Opravdu to bude asi ta spínačka(kontakty v ní).Dík
Jates
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř črc 30, 2014 06:21
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod pato74 » sob lis 14, 2015 14:44

Ahojte, neviete mi niekto poradiť, mam 1,7 MPI r.v.2004. Veľmi ťažko štartuje motor, ale prišiel som na fintu, že ak zapnem zapaľovanie, vypnem a znova zapnem (čerpadlo beží 2x) motor naštartuje oveľa ľahšie, môže byť že je vadné niečo v čerpadle ? Ďalšia vec, včera ho nebolo počuť po zapnutí spínačky, pozrel som, premeral, preskúšal, relé aj čerpadlo je v poriadku, vyzerá to, že niečo blbne RJ, lebo keď som odpojil 15A poistku na káblovom zväzku pri RJ, čerpadlo nabehlo, potom som to skúsil zas po pol hodine a čerpadlo nenabehne ani keď nieje tlak v palivovom systéme a zas treba odpojiť tu poistku. Neviete niekto niečo poradiť ?
Lada Niva 21214-20 1,7 MPi r.v. 2004
pato74
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon říj 05, 2015 19:00
Bydliště: Košice

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Majo » sob lis 14, 2015 19:24

je tam iba rele a vnutri v rj casove rele. tlak v liste to nesnima. Najskor by som vylucil mechanicku zavadu(palivovy filter, netesnost sposobujuca klesanie tlaku). cerpadlo sa zapina po otoceni klucov iba na chvilu a nie po kazdom otoceni klucov. naplno sa rozbehne az ked dostane signal z cidla klukovky
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod pato74 » ned lis 15, 2015 01:38

Problém je v tom, že včera nešla vôbec naštartovať ani po troch pokusoch po cca 20 s točenia motorom. Filter bol vraj menený pred pol rokom (info od bývalého majiteľa, auto mám mesiac), benzín nevidno unikať na spojoch, skôr som myslel či neuniká nazad do nádrže cez netesniaci spätný ventil čerpadla (ak niečo také vôbec má), pretože problémy zo štartom som tiež pár krát mal pri zohriatom motore a krátkej pauze. Tlak sa dá zmerať len originál manometrom, alebo sa dá bežne kúpiť také šrúbenie ?
Lada Niva 21214-20 1,7 MPi r.v. 2004
pato74
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon říj 05, 2015 19:00
Bydliště: Košice

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Hanuš » ned lis 15, 2015 09:07

Ahoj. již asi dva měsíce dělám s autem (niva 1.7), a proč jsem se rozhoupal do práce bylo, že jsem nenastartoval a neslyšel klasický zvuk palivového čerpadla. to se dělo tak tři dny po sobě. Teď při zkompletování všech prací zkusím nastartovat. Čerpadlo jde jak má. Co mám projít abych zjistil závadu. Nechtěl bych abych někde zůstal. Palivový filtr byl měněn před 2 lety, spínačka (ořech) nový nedávno z důvodu startéru. Nožové pojistky prostříkal kontaktolem očistil...Jaké relé patří čerpadlu? Díky
Hanuš
 
Příspěvky: 80
Registrován: sob říj 22, 2011 19:05
Bydliště: Krkonoše

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Hanuš » pát lis 20, 2015 15:08

Tak rele jsem našel. Zda se byt v pořadku. Pojistky ok... Teď už zbyva jenom to čerpadlo. Je na něm 4 pinova svorka. Jak ho proměřit a zjistit jestli je opravdu ko. Nechci ho kupovat celé i s plovakem atd. Origo lada stojí totiž 5500,-prodavají ho komplet. Mě by stačilo čerpadlo.
Hanuš
 
Příspěvky: 80
Registrován: sob říj 22, 2011 19:05
Bydliště: Krkonoše

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Majo » pát lis 20, 2015 21:37

dva piny su na plavak, dva na cerpadlo. vpodstate by tam bali byt dve kostry, jedno plus a jeden vyvod z plavaka. takze treba zmerat, ci sa tam po otoceni klucov na par sekund objavi +12V. vylucil by som cierne kable a zameral sa na zvysne dva. ak sa tam na jednom z nich objavuje + a cerpadlo nezavrci, tak to bude cerpadlo, ak tam + neprichadza, bude chyba inde...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod pato74 » sob lis 21, 2015 11:05

Napájanie čerpadla by malo byť cez sivý, najlepšie merať nie len multimetrom ale aj autoskúšačkou alebo nejakou menšou žiarovkou, pretože multimetrom nemusíš zistiť zalomený kábel. Ďalšia vec, kábel k čerpadlu má ešte odbočku ku konektoru diagnostiky, je to 3 pin v smere od motora v hornom rade, ale keď budeš merať na ňom zistíš len či spína relé, ale nevylúči to chybu káblovačky. A ešte pozri aké to má ukostrenie, či nieje očko zoxidované alebo slabo dotiahnuté, pokiaľ si dobre pamätám je kostra spoločne aj zo zapaľovačom prišúbovaná na držiak spínača ručnej brzdy.
Lada Niva 21214-20 1,7 MPi r.v. 2004
pato74
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon říj 05, 2015 19:00
Bydliště: Košice

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Petr HC » sob lis 21, 2015 12:42

Tady máš zapojení. Mně zoxidovaly kontakty ponořené v benzinu, resp.v jeho parách.
viewtopic.php?f=86&t=17777&hilit=palivov%C3%A9+%C4%8Derpadlo
z 29.12.2012
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Hanuš » ned lis 22, 2015 09:53

Při zapnutem kličk na jeden kontakt proud jde, ale ne 12V ale něco kolem 6V. Čepradlo mám vymontované, šlo by ho napojit na ostro na baterku? Nespalim ho nebo i tím že bude na suchu?
Hanuš
 
Příspěvky: 80
Registrován: sob říj 22, 2011 19:05
Bydliště: Krkonoše

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Petr HC » ned lis 22, 2015 10:18

Nečteš pozorně - viz
Po pročištění všech 4 konektorů se zatím na náhradním 5 V zdroji "na stole" točí. Držte mi palce, aby to byl jen "přechoďák" v některém konektoru.
Poznámka - nezkoušet na 12 V - motor na stole není chlazen palivem.
Zapoj ho "naostro" ještě než ho vymontuješ z nádrže.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: NIVA - palivové čerpadlo

Příspěvekod Hanuš » pon lis 23, 2015 09:05

Ahoj. V příloze je popis, kam jde proud. Na pozice M+ nic nejde, to znamená, že to nemusí být špatné čerpadlo? Rozumím správně že na tuto pozici (M+) mohu poslat proud 12V když to mám v nádrži? Díky
Přílohy
Výstřižek.PNG
Hanuš
 
Příspěvky: 80
Registrován: sob říj 22, 2011 19:05
Bydliště: Krkonoše

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků