od Křečík Barbuška » sob bře 23, 2013 12:28
Jejda, to je všehochuť. Ten nátrubek z poslední fotky patří propojit s nátrubkem na filtrboxu nebo s nátrubkem na odlučovači oleje podle toho jak je udělané odvětrání klikovky. Slouží to k odsávání bordelu z klikovky při volnoběhu.
Otázkou je jestli ta Niva byla od přírody Axteco - Solexová nebo zdali se tam výfukové svody s EGR ventilem zatoulaly při nějaké motorové rošádě. Ty dva pneuventily jsou matoucí, pro zástavbu ekonomizéru ozonu stačí jen jeden, navíc se mi zdá, že pneuraketka ovládání volnoběhu na karburátoru byla vyměněna za mechanickou, dále by měl někde být "blok logiky" ekonomizéru, taková černá krabička se čtyřmi piny. To by člověk musel vidět na vlastní oči, z pár fotek se těžko něco určuje. Pokud to byl Axtec tak by někde měla být jeho řídící jednotka, u sedanů bývá na podlaze pod sedačkou spolujezdce. Co se týče druhé komory na ozonu tak ta je ovládána podtlakově takovým velkým výrostkem na karburátoru.
Stěrače světel se zapínají automaticky za podmínky, že při svitu potkávacích světel je aktivován ostřikovač čelního skla. V pojistkovce jsou dvě diody, ty za to mohou.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107