NIVA1,7 SPI, jede pouze na 3 válce

Moderátor: Moderátoři

NIVA1,7 SPI, jede pouze na 3 válce

Příspěvekod miso0024 » čtv črc 26, 2012 20:53

Zdravim mam problem s mojou novou je to 1,7i rok 96 s gm jednobodovym strekovanim nepali mi 4 valec menil som uz sviecky potom som dal nove kable nakoniec som skusal menit aj napatovu cievku co hadze isku potom som meral tlaky kazdy valec mal tlaky rovnake nevie mi prosim vas niekto pomoc ze co to moze byt za problem???????? a su aj nastavene ventilky.
miso0024
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv črc 26, 2012 20:42
Bydliště: Sk Kezmarok

Re: problem zo 4 valcom nepali

Příspěvekod Cory » čtv črc 26, 2012 21:29

Skontroluj tesnenie medzi sacim potrubim a hlavou, jeden súkmeňovec takto spravil kvôli takej banalite polovičnú GO motora :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: problem zo 4 valcom nepali

Příspěvekod veliz » sob črc 28, 2012 20:30

Zkontroluj, jestli není špatný kontakt v konektoru řídicí jednotky či v konektoru zapalovacího modulu.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: problem zo 4 valcom nepali

Příspěvekod Cory » sob črc 28, 2012 22:03

veliz píše:Zkontroluj, jestli není špatný kontakt v konektoru řídicí jednotky či v konektoru zapalovacího modulu.


To by pálili slabo dva valce a nie len jeden. Možno sú zle nastavené ventily, ale to by zasa neboli v tom valci rovnaké tlaky ako v ostatných.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: problem zo 4 valcom nepali

Příspěvekod veliz » ned črc 29, 2012 11:54

Může být. Vycházel jsem ze schématu SPi a viděl, že z řídicí jednotky vedou k zapalovacímu modulu 4 nezávislé dráty.
Přílohy
21214.jpg
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: problem zo 4 valcom nepali

Příspěvekod Cory » ned črc 29, 2012 12:03

Plus, kostra, signál cievky č.1, signál cievky č.2. Takže 2 sviečky pália spolu. Dokonca aj v schéme sú v zap. module nakreslené len 2 cievky a nie 4 :wink:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: problem zo 4 valcom nepali

Příspěvekod Petr HC » ned črc 29, 2012 12:21

veliz píše:Může být. Vycházel jsem ze schématu SPi a viděl, že z řídicí jednotky vedou k zapalovacímu modulu 4 nezávislé dráty.

Ty 4 dráty nejsou vodiče mezi ŘJ a zapalovacím modulem, ale VN kabely ke svíčkám - Cory má pravdu - už podruhé.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: problem zo 4 valcom nepali

Příspěvekod veliz » ned črc 29, 2012 16:21

O vysokonapěťové straně zapalovacího modulu nebyla vůbec řeč. Cory má pravdu v tom, že válce pálí spolu, protože cívky jsou jen dvě. Jenže k tomu stačí tři dráty (+12V a dva vodiče, které uzemňuje řídicí jednotka). Takto je to u MPi. U SPi zapalovací modul obsahuje elektroniku a těch drátů je poněkud víc. Je tam +12V (2x), kostra, výstup pro otáčkoměr a dva vodiče pro snímač polohy klikového hřídele. A dále jsou tam 4 vodiče (na straně zapalovacího modulu označené C, D, E, F) vedoucí do řídicí jednotky. A právě ty mě asi zmátly.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: problem zo 4 valcom nepali

Příspěvekod Petr HC » ned črc 29, 2012 17:38

Pokud je tam tedy "elektrická" závada,tak ji lze identifikovat záměnou VN kabelů válce 1 a 4. Pokud po záměně nebude pracovat válec 1, je někde v modulu průraz na kostru .Pokud se tak nestane, je závada mimo zapalování.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

1,7 SPI, jede pouze na 3 válce

Příspěvekod cert » úte úno 19, 2013 21:57

Nedávno jsem pořídil Nivu 1,7 i jednobod. Po rozhýbání předních brzd, výměně ložiska na předním kole, výměně všech olej. náplní a filtrů + svíček, jsem chtěl konečně vyrazit do terénu a zjistit, co toto auto dokáže.
Bohužel po nastartování jela Niva pouze na 2 až 3 válce. Po výměně nových svíček za staré jela na 3 válce. Zajel jsem do servisu na diagnostiku a dnes se dozvěděl ortel - svíčky v pořádku, kabeláž v pořádku, tlak v 1 až 3 válci v pořádku, 4 válec nulový tlak, asi podpálený ventil. V tomto servise mi známý řekl, že by oprava mohla být dražší, než pořizovací cena Nivy ( 10.000,- Kč ) a že na těchto autech už opravy nedělají.
Dále mi řekl, že pokud budu jezdit na 3 válce ( potřebuji pouze do lesa a zpět - pouze terén ), nemělo by se nic stát.
Řešil někdo z vás něco podobného? Kolik může tato oprava stát? Mám vcelku šikovného švagra - sbírá a renovuje motorky, postavil od základu už 2 frézy. Dá se tento typ opravy ( kromě zabroušení sedla udělat doma ), tzv. na koleně?
Jsem poněkud zklamán, uvítám každou radu.

Díky.
cert
 
Příspěvky: 10
Registrován: sob led 26, 2013 22:27

Re: Niva 1,7 i, jede pouze na 3 válce

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte úno 19, 2013 22:10

Pokud je to jen podpálený ventil tak je to brnkačka zvládnutelná i před panelákem a na kuchyňském stole. Někde ve FAQ je tuším popis demontáže a montáže hlavy. Se šikovným švagrem to dáte. Každopádně na tři válce bych nejezdil, to snad ani rozumě nejde ... z lásky k motoru :D .

Moudra tutaj viewtopic.php?f=50&t=9146 .

Pár obrázků na danou problematiku http://koko-loko.rajce.idnes.cz/Medvedo ... 2C_dil_I./ .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Niva 1,7 i, jede pouze na 3 válce

Příspěvekod martas » úte úno 19, 2013 22:19

Čau, pokud by jsi uvedl odkud jsi možná by to bylo dobrý...
Měl jsem podpálenej ventil na třetim válci, poznal jsem to jen tím, že mi bylo divný, že auto nejede tak jsem byl zvyklej, takže ani nevim jak dlouho jsem tak jezdil... Po změření tlaků mi to bylo hned jasné... Oprava stála cca 3000kč. Pokud švára už někdy něco podobnýho dělal a má frézky na ventily tak to zvládnete doma...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Uživatelský avatar
martas
 
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Niva 1,7 i, jede pouze na 3 válce

Příspěvekod cert » úte úno 19, 2013 22:34

Jsem z obce Městečko Trnávka, okres Svitavy.
cert
 
Příspěvky: 10
Registrován: sob led 26, 2013 22:27

Re: Niva 1,7 i, jede pouze na 3 válce

Příspěvekod Cory » úte úno 19, 2013 22:40

cena ventilu cca 150-200kc, tesnenie som minule u nas zohnal za 300, zabrusovacia pasta na ventily cca 300kc?, gufera ventilov cca 250 a iné snáď ani netreba.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva 1,7 i, jede pouze na 3 válce

Příspěvekod Luděk Musil » stř úno 20, 2013 09:08

Pokud je to jen podpálený ventil, tak se to dá udělat za sobotu.
= odstrojit bižuterii, shodit hlavu, vyměnit a zabrousit ventil(y), nasadit nový gufera, dát hlavu zpět a dostrojit.
Při zachování jistých podmínek to potom i nastartuješ a pojede to :idea: :D . L.
PS: pokud by jsi eventuelně chtěl půjčit přípravek na stlačení ventilových pružin, tak v pátek po poledni pojedu na Svitavy (a dál na Poličku).
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků