Demontáž olejové vany příp. celého motoru Niva

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Demontáž olejové vany příp. celého motoru Niva

Příspěvek od Luděk Musil »

Přišlo mi jako SZ:

dolabobek píše:Dobrý den, potřeboval bych poradit s demontáží olejové vany niva1.7 . minulý týden jsem měnil olej v motoru a všiml si úniku oleje z vany, tak jem se rozhodl vyměnit těsnění, ale vypadáto, že to nebude až tak jednoduché. Nicméně těsnění mám nachystané, taktéž jsem si nachystal nové olejové čerpadlo neboť to vypadá na demontáž motoru a udělal bych to najednou. Prosím o radu jak postupovat abych nerozebral zbytečně půl auta. Dík Pavel.


Vzhledem k tomu, že Niva nepatří mezi discipliny, které ovládám, prosím znalejší problému o radu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
hush
Příspěvky: 307
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Re: Demontáž olejové vany příp. celého motoru Niva

Příspěvek od hush »

U nivy musí motor nahoru, nedostane se tam díky přednímu difu a nápravnici.
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Demontáž olejové vany příp. celého motoru Niva

Příspěvek od Dusan »

A bal by som sa toho noveho dielu olejoveho cerpadal .... ale kto chce tam...
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž olejové vany příp. celého motoru Niva

Příspěvek od Majo »

Ja som minule menil saly na kluke a slo to po povoleni silentblokov a miernom nadvihnuti motora. Ovsem, musel som demontovat olejove cerpadlo pred uplným vytiahnutim olejovej vane, takze trochu gynekologicka praca. Spatna montaz cerpadla zase pred prisroubovanim vane. Miesta tolko, ze mi ledva vosli ruky s racnovym klucom. A to diferak nemám na motore, ale pevnostny, privareny dole na napravnici. Tomu kto nema v robeni motorou rutinu by som asi odporucil demontaz celeho motora. I ked neviem co je horsie :D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Hajnej
Příspěvky: 20
Registrován: sob kvě 07, 2016 22:28
Bydliště: Vodnany

Re: Demontáž olejové vany příp. celého motoru Niva

Příspěvek od Hajnej »

Zdravím, nevýte náhodou utahovaci moment olejové vany? Dekuji
Uživatelský avatar
Míra151
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Re: Demontáž olejové vany příp. celého motoru Niva

Příspěvek od Míra151 »

0,8kg píšou 7,80N,m
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1184
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Demontáž olejové vany příp. celého motoru Niva

Příspěvek od Mara »

Menil jsem zrovna tesneni vany a nemam zmaknute to jeji dotazeni na tech zhruba 8Nm.
Motor jsem prizvedl, az co me pustil tunel prevodovky a mel povolene silentbloky motoru. K vetsimu povytazeni vany mi jeste pomohlo vytahnout tu rouru od odvzdusneni klikovky. Odmastil jsem stycne plochy (alespon snaha byla), na nove tesneni jsem nanesl z obou stran trochu tmelu a to zamotal do sáčků, abych to suché protáhnul pod cerpadlem. Az bylo tesneni skrz cespadlo na svem miste, tak jsem sacky sundal a dal se na dotahovani.
Jenze kdyz bych to mel dotahnout na predepsany moment, tak je tak silny, ze ma tesneni tendence se vytrhout z direk ven na nekterych mistech a to uz se mi stalo minule. Ubral jse na 5Nm a ani tenhle moment jsem nedosahnul. Tak nevim. Pokud by dosedaci plochy byly ocistene a tmel by tam nebyl, tak by to tesneni dotazene na tech 8Nm asi zustalo na svem miste.. Ale tmel tam nejak vidim radeji. Asi to neni jen tak..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Demontáž olejové vany příp. celého motoru Niva

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ne, ze bych tomu rozumel, ale kdyz jsem neco takoveho delal tak jsem daval bud tesneni a uz nic jineho a nebo tmel a uz nic jineho.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Demontáž olejové vany příp. celého motoru Niva

Příspěvek od Dusan »

Preco si tam nedal len tesenie, je to jednoduchsie a aspon nehrdzavie vana, inak tie tesnenia celkom drzia a plnia funkciu. Len tmel, to by som daval pri go ked je motor vonku a je tam pristup. Ale tesnenie je ok hlavne v pripade demontaze.
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1184
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Demontáž olejové vany příp. celého motoru Niva

Příspěvek od Mara »

Takze nebat se davat jen tesneni na suche, ciste plochy, jo? No tmel jsem pridal pro jistotu tesnosti, ale pokud tesneni ma snahu vyklouznout pri dotazeni, tak je to nahouby. Diky za postřehy.
Ta roura odvzdusneni klikovky (takovy trychtýř) uz nekdy dostala zabrat a ve spoji byla vyviklana a netesna (vymenil jsem ji). Neni mi jasna jeho funkce a tim ze nahore netesnil, tak nevim jestli to melo na neco vliv..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“